سس ریواس خوش طعم

سس ریواس
سس ریواس

یکی از خوشمزه ترین سس هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سس ریواس است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سس خوشمزه را به شما بانوان گرامی را آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سس ریواس

  1. ریواس 5 شاخه
  2. سیب ۱ عدد
  3. عسل ۲ قاشق غذاخوری
  4. برگ بو ۱ عدد
  5. ميخك ۳ عدد
  6. سركه قرمز قدری
  7. پرتقال ۱ عدد

 

طرز تهیه سس ریواس

این سس طعم بسیار خوشمزه و ملسی دارد و میتوان با انواع غذا آن را میل کرد.شاخه های ریواس را تمیز بشویید و به تکه های دو سانتی متری برش بدهید.وسط سیب را در بیاورید و به تکه های دو سانتی متری برش دهید.تکه های ریواس و سیب را که برش داده اید را با عسل و برگ بو و میخک درون یک قابلمه بریزید و به آنها مقداری آب پرتقال اضافه نمایید و آنها را بجوشانید و حرارت را کم کنید.درب ظرف را بگذارید و برای 30 دقیقه تا ریواس ها نرم شوند، بپزید.در صورت تمایل به آن عسل بیشتری اضافه کنید تا شیرین شود. سس را کنار بگذارید تا خنک شود.

درباره ریواس

برای رفع جوش بدن مفید استبرای بی اشتهایی-درد معده و بیماری های کبدی نافع استباعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات و حرکات معده استسستی و خماری را بر طرف میکند و مسرت بخش استبرای امراض وبایی و اسهال مفید استخون را تصفیه میکندچکاندن آب تازه ریواس در چشم سبب تقویت بینایی واز بین رفتن لکه های سفید چشم میگرددترکیب ریواس با آبلیمو و مالیدن آن به صورت باعث از بین رفتن جوش و لک میشودبرای تقویت موی سر نافع استاگر با حنا مخلوط شود رنگ مو را شرابی میکندجوشانده برگ های ریواس باعث تمییزی ظروف آلومینیومی میشود.ریواس یا ریباس یا ریواج یک گیاه علفی است که در فصل بهارو اوایل تابستان میروید .به ساقه زیر زمینی این گیاه راوند میگویند.بهترین نوع ریواس آن است که از کشور چین می آورند و رنگ آن قرمز است و میانه آن زرد رنگ است و به آن ریوند چینی میگویند.

Check Also

سس انبه خانگی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *