شیرینی گردویی خاص برای عید

شیرینی گردویی خاص
شیرینی گردویی خاص

اگر یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها را میخواهید در منزل تهیه کنید و در عید نوروز از میهمانان خود پذیرایی کنید شیرینی گردویی خاص است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی خاص

  1. گردوی خرد شده  ۱۰۰ تا ۱۲۵ گرم
  2. پودر شکر  ۸۰ گرم
  3. زرده تخم مرغ  سه عدد
  4. پودر پسته  نصف قاشق غذا خوری
  5. وانیل  یک چهارم قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه شیرینی گردویی خاص

در ابتدای کار زرده های تخم را با شکر و وانیل ترکیب نمایید و با یک همزن برقی آنقدر بزنید تا رنگ کرمی به خود بگیرد و کشدار گردد.گردوها را خرد کنید و به مایع کرم رنگی که تهیه نموده اید اضافه نمایید و با قاشق و آهسته بهم بزنید.مایه اصلی شیرینی شما آماده شده است.کاغذ روغنی را کف یک شینی فر قرار دهید و با قاشق مایه شیرینی را با فاصله در کنار هم و روی کاغذ بریزید و درون فر با 180تا 160درجه در طبقه بالا قرار داده و بعد از پانزده دقیقه بعد از اینکه طلایی شد از فر خارج نمایید.روی شیرینی ها را میتوانید دارچین و گردو قرار دهید.

 

درباره روغن گردو

باعث جلوگیری از ورم مفاصل میشود. ضد سرطان است ودر محافظت از سیستم ایمنی عالی است. عاملی برای جلوگیری از لخته شدن خون است. تنظیم سوخت و ساز در بدن را آسان می سازد.فشار خون و قند خون را تنظیم می کند. جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر و جلوگیری از سنگ کیسه صفرا با روغن گردو ممکن است.کودکانی که مقدار امگا 3 در برنامه ی غذایی شان کم است،

اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.گنجاندن روغن گردو در وعده های غذایی روزانه موجب کاهش روند پیری سلول ها در اندام های مختلف می شود و به طور کلی به افزایش طول عمر افراد کمک می کند. روغن گردو موجب کاهش درد، بهبود جریان گردش خون و انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و استخوان ها می شود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *