پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام عالی

پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام
پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام

یکی از پر طرفدار ترین غذاهایی که از پیر و جوان به آن علاقه دارند پاستا است.امروز قصد داریم طرز تهیه پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام دعالی را به شما عزیزان آمومزش دهیم.امیدواریم از این غذا خوشتان بیاید.

مواد لازم برای تهیه پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام

  1. 1 لیمو
  2. 350 گرم پاستای پروانه‌ای
  3. دو سر بروکلی، بریده شده به صورت گل‌های کوچک
  4. ¹⁄³ لیوان (80 میلی‌لیتر) روغن زیتون اکسترا ویرژین
  5. ¹⁄³ لیوان (50 گرم) مغز بادام برشته و خرد شده
  6. 1 فلفل قرمز بلند تازه، بدون دانه، تقسیم شده به حلقه‌های کوچک

 

 

طرز تهیه پاستای کلم بروکلی لیمو و بادام

در ابتدای کار لیمو را رنده نمایید و آب لیمو را بگیرید.پاستا را در اب نمکدار بریزید وبگذارید تا بجوشد.بروکلی را به ان اضافه نمایید و زمانی که کلم بروکلی سبز روشن شد و خوب نرم گشت آن را بپزید و آب انها را بگیرید و آنها را در یک ماهیتابه یا ظرف بزرگ بریزید. روغن زیتون را بروی پاستا بریزید. بادام‌ها، فلفل و پوست لیمو را همراه با دو قاشق آب لیمو اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. حال آنها را به طور مساوی در 4 کاسه بریزید و بلافاصله سرو کنید.

خواص بروکلی

این گیاه سبزرنگ، که گاهی رگه‌های ارغوانی در آن دیده می‌شود، خویشاوند نزدیک کلم‌برگ و گل‌کلم است و به گروه ایتالیکا کالتیوار خانواده‌ی شب‌بویان تعلق دارند. متداول‌ترین بخش‌‌های خوراکی کلم بروکلی سرگل‌های آن هستند که مثل یک درخت بوده و یک ساقه‌ی خوراکی ضخیم را در میانه تشکیل می‌دهند. سه گونه‌ی اصلی وجود دارند که در بخش‌های مختلف دنیا محبوب هستند. کلم بروکلی کالابرس رایج‌ترین است، و معمولا به طور مختصر همان بروکلی نامیده می‌شود. در حالی‌که کلم بروکلی جوانه‌دار و گل‌کلم ارغوانی دو نوع دیگر بروکلی هستند که بیش‌تر در اروپا و کشورهای مدیترانه‌ای یافت می‌شوند.این گیاه در واقع بومی همین ناحیه است و بخشی از تاریخ فرهنگی آن است که قدمت آن به قرن ششم پیش از میلاد باز می‌گردد. در نهایت بروکلی در سراسر اروپا پخش و کشت شد.

Check Also

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار

سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار یک غذای خیلی خوشمزه میباشد که اکثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *