نان سوخاری صبحانه لذیذ

نان سوخاری صبحانه
نان سوخاری صبحانه

خیلی از افراد برای صبحانه نان هایی تهیه میکننن که میتوان با مربا و انواع کرم ها میل نمود.امروز میخواهیم طرز تهیه نان سوخاری صبحانه لذیذ را به شما بانوان در منزل آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه نان سوخاری صبحانه

  1. شکر 280 گرم
  2. تخم مرغ 7 تا 8 عدد
  3. روغن مایع 200 گرم
  4. خامه صبحانه 90 گرم
  5. آب گرم 100 گرم
  6. نمک یک قاشق چایخوری
  7. آبلیموی تازه دو قاشق غذاخوری
  8. آرد حدود یک کیلو و 300 گرم
  9. خمیرمایه فوری 80 گرم

 

 

طرز تهیه نان سوخاری صبحانه

برای تهیه مخمر این نان در ابتدای کار آب ولرم را در یک کاسه تمیز ریخته و چند قاشق شکر را به آن اضافه نمایید.مخمر را روی آن پاشیده و بگذارید تا خوب پف کند.چند قاشق آرد را نیز به آن اضافه کنید و بگذارید کنار.تخم مرغ، شکر، آب، نمک، آبلیمو، روغن مایع و خامه را درون ظرف بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود.سپس آرد را کم کم اضافه کنید.مایه خمیر پف کرده را هم اضافه کنید و هم بزنید.خمیر تقریبا کمی چسبناک می شود؛ آن را تا ۲ ساعت در جای گرم قرار دهید.روی خمیر را با یک پلاستیک بپوشانید.پس از استراحت حجم خمیر ها تقریبا یک و نیم برابر می شود.آن را تقسیم نمایید و در قالب مستطیلی بریزید.فر را روی 200 درجه روشن کنید. روی نان ها را با زرده و پودر قند آغشته کنید و تا زمانی که روی آن قهوه ای رنگ شود، در فر بگذارید.بعد از فر خارج کنید. وقتی نان ها خنک شد، آن ها را برش بزنید و در فر بگذارید تا زمانی که طلایی رنگ شود.

 

درباره آرد

آرد گندم آردی است که از گندم درست می‌شود. این آرد از دیگر آردها پرکاربردتر است. آرد گندم به 4 نوع دسته بندی می شود:آرد کامل، که در تهیه نان سنگک کاربرد دارد.آرد خبازی، این آرد برای نان لواش، تافتون و برخی مصارف خانگی استفاده می شود.آرد ستاره، نان بربری از این آرد تهیه می شود.آرد نول هم سفید ترین آرد است که به مصارف قنادی می ‌رسد.

Check Also

نان اشلی کوکه تبریزی

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نان روغنی تبریزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *