کوکو سیب زمینی پاکستانی لذیذ

کوکو سیب زمینی پاکستانی
کوکو سیب زمینی پاکستانی

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در خانه تهیه کنید کوکو سیب زمینی پاکستانی لذیذ را به شما آموزش میدهیم.در ادامه با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

  1. سیب زمینی 5 عدد
  2. پیاز 1 عدد
  3. تخم مرغ 2 عدد
  4. فلفل قرمز خرد شده 1/4 قاشق چایخوری
  5. برگ گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  6. زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  7. نمک مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پاکستانی

سیب زمینی ها را خوب بپزید و آنها را خوب بپزید و بکوبید و آنها را چرخ نمایید تا یکدست گردد.زیره سبز را داخل ماهیتابه ریخته و بگذارید روی حرارت و تفت داده تا بوی آن بلند شود..زیره را نسوزانید.زیره بوداده و گشنیز خرد کرده و فلفل قرمز خرد شده و پیاز خرد شده و نمک را به سیب زمینی اضافه نمایید و خوب آنها را با یکدیگر مخلوط نمایید.تخم مرغ را داخل یک کاسه شکانده و با یک چنگال بهم بزنید تا خوب یکدست گردد.داخل ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ گردد.از مایه سیب زمینی مقداری بردارید و با دست به شکل گرد حالت دهید. داخل تخم مرغ بزنید و سپس در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و طلایی شود.تمام سیب زمینی ها را به همین صورت آماده کنید.کوکو سیب زمینی پاکستانی را در ظرف بچینید و همراه با نان و ترشی تند سرو کنید.

 

کوکو سیب زمینی پاکستانی
کوکو سیب زمینی پاکستانی

 

درباره سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم. زادگاه اولیه آن در آمریکای جنوبی بوده و اولین بار توسط میرزا ملکُم خان به ایران آورده شده است، برای همین در ابتدا به آن ” آلو ملکُم ” می گفتند و اکنون هم در بعضی شهرهای ایران سیب زمینی را بنام آلو می شناسند.سیب زمینی غنی از بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود.ساقه و برگ های سیب زمینی حاوی سمی بنام سولانین است، بنابراین نباید آن را مصرف کرد، ولی جوشانده رقیق شده همین برگ ها را به عنوان ماده خواب آور و آرامش دهنده اعصاب استفاده می کنند.

Check Also

کوکو جعفری بی نظیر و عالی

یکی از غذاهای پرطرفداری که در منزل میتوانید تهیه کنید انواع کوکوهاست.امروز میخواهیم طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *