پاکوره خوزستانی ویژه افطار

پاکوره خوزستانی ویژه
پاکوره خوزستانی ویژه

اگر میخواهید یک غذای محلی و خوشمزه برای افطار تهیه کنید طرز تهیه پاکوره خوزستانی ویژه افطار را به شما پیشنهاد میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای محلی را به طور کامل آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه پاکوره خوزستانی ویژه

  1. آرد نخود خام ۲۰۰ گرم
  2. تره خرد کرده یک فنجان
  3. آب ولرم یک استکان
  4. تخم‌مرغ ۲ عدد
  5. زعفران سائیده آب کرده یک قاشق غذاخوری
  6. فلفل قرمز پودر شده نصف قاشق چای‌خوری
  7. نمک و فلفل و ادویه به قدر دلخواه

 

 

طرز تهیه پاکوره خوزستانی

آب ولرم را در یک کاسه بریزید و آرد نخودچی را داخل آن بریزید و با یک چنگال خوب هم بزنید.زعفرانی را که حل کرده اید را و تره ای را که خرد کرده اید به آن اضافه نمایید.بعد تخم مرغ و نمک و ادویه و فلفل  را به هم بزنید و به مواد را اضافه نمایید.بعد از اینکه روغن در ماهیتابه ذوب شد کوکو را با قاشق بردارید و در روغن سرخ نمایید و دو طرف آن ها را خوب سرخ کنیدآنها را در یک دیس زیبا بچینید و با سس گوجه فرنگی میل نمایید.

پاکوره خوزستانی ویژه
پاکوره خوزستانی ویژه

درباره ارد نخودچی

دوستان عزیز، در خواص آرد نخود ، آنچه بسیار قابل توجه است، محتوای پتاسیم بالای آن است. هر ۱۰۰ گرم آن ۸۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. حتماً می‌دانید هر چه پتاسیم غذا نسبت به سدیم آن بیشتر باشد، در کاهش فشار خون مؤثر است. بنابراین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، این غذا را کم نمک تهیه کنند که غذای مناسبی برای آنها خواهد بود. آرد نخود حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامینهای B1 وB2 است و میزان آهن موجود در آن نیز قابل توجه است.

جالب است بدانید ارزش غذایی یک‌سوم لیوان آرد نخودچی، معادل یک واحد نان و غلات یا یک واحد گوشت (البته از نوع بسیار کم چرب) است و مصرف آن در صورتی که بوداده و شور نباشد، به افرادی که در جویدن حبوبات مشکل دارند، توصیه می‌شود. در این موارد آرد نخودچی جایگزین مناسبی برای حبوبات است و فرد می‌تواند با مصرف آن مواد مغذی مورد نیازش را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *