ماست موسیر بی نظیر خانگی

ماست موسیر بی نظیر
ماست موسیر بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهایی است که میتوانید منزل تهیه کنید و با سیب زمینی میل نمایید ماست موسیر بی نظیر خانگی است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماست موسیر بی نظیر

  1. ماست کم چرب یک فنجان
  2. موسیر خشک نصف فنجان
  3. پودر موسیر سه چهارم قاشق چایخوری
  4. فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری
  5. نمک یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه ماست موسیر بی نظیر

در ابتدای کار موسیر ها را در یک ظرف با آب جوش برای مدت زمان یک ساعت بگذارید تا خیس بخورد.مواد را ریز ریز نموده و یا اگر خواستید میتوانید آن ها را رنده نمایید.تمامی مواد را رد یک ظرف بریزید و آنها را با یکدیگر مخلوط نمایید.درب ظرف را بگذارید و به مدت زمان چند ساعت در یخچال قرار دهید.موسیر خشک را می توانید از عطاری ها یا لوازم قنادی فروش ها تهیه نمایید.ماست موسیر جزو پیش غذا – گوناگون میباش وزمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقهماست موسیر را می توانید در وعده پیش غذا – سرو کنید .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 1 نفر مناسب میباشد .

 

ماست موسیر بی نظیر
ماست موسیر بی نظیر

درباره ماست

‌یکی از بهترین، نیرومندترین و ارزانترین و سهل الهضم‌ترین غذاها ماست است.طبیعت ماست گرم و در درجه دوم سرد است؛ هرچه ماست ترش‌تر باشد سردی آن زیادتر است.
این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می‌کند و از رشد میکروبها در روده‌ها جلوگیری کرده و در درمان اسهال مؤثرست.ماستی که چربی آن گرفته شده باشد، به مراتب بهتر از ماست پرچرب است.

ماست به انسان نشاط ‌بخشیده و عمر را طولانی و آدمی را در مقابل امراض عفونی حفظ می‌کند و به او آرامش می‌بخشد.شست‌وشوی سر با ماست، مو را تقویت کرده و از ریزش آن می‌کاهد و مالیدن ماست به دست و صورت باعث نرمی و لطافت پوست شده و از امراض جلدی بویژه جوش غرور جلوگیری می‌کند.ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می‌کند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است.ماست به علت داشتن ویتامین D ، استخوانها را محکم می‌کند.

Check Also

سیب زمینی سیری یک پیش غذای دلچسب

اگر در سایت های مختلف به دنبال غذایی جدید برای پیش غذا میگردید طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *