کباب ترکی با مرغ خانگی

کباب ترکی با مرغ
کباب ترکی با مرغ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کباب ترکی با مرغ خانگی است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه این کباب ترکی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی با مرغ

  1. گوشت قرمز یا فیله مرغ 300 گرم
  2. قارچ 200 گرم
  3. گوجه فرنگی بزرگ 1 عدد
  4. پیاز متوسط 1 عدد
  5. فلفل دلمه ای نصف یک عدد
  6. نمک، فلفل، پودر سیر به میزان لازم
  7. روغن زیتون، پودر آویشن به میزان لازم
  8. روغن برای سرخ کردن
  9. خیار شور،جعفری، گوجه فرنگی به میزان لازم
  10. سس هزار جزیره به میزان لازم

 

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ

یک سینه مرغ کامل را بشویید و برش هایی حدودا نیم سانتی متری به آنها بزنید و آنها را خرد نمایید.فیله هایی را که برش زده اید را در یک ظرف بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه و ÷ودر سیر و 2 قاشق روغن زیتون اضافه کنید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و درب طرف را بگذایرد و 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.بعد از مدت زمان داده شده، سینی فر را خیلی کم با روغن چرب کنید فیله های مرغ را جدا جدا روی سینی یچینید.سینی فر را داخل فری که از قبل با 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و قرار دهیدو برای 20 تا 25 دقیقه فیله های مرغ درست شوند.تو این مدتی که مرغ داخل فر بود، سبزیجاتی را که داشتیم را به صورت خلالی برش بزنید.

بعد از پخت اولیه فیله های مرغ، حالا خلال های، قارچ، فلفل دلمه ای، پیاز و گوجه فرنگی را روی فیله های مرغ بریزید و مجدداً با هم داخل فر قرارشان دهید.درجه حرارت فر را پایین تر بیاورید و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و برای 15 تا 20 دقیقه دیگر اجازه دهید تا داخل فر بماند. بعد از این زمان کباب ترکی ما آماده سرو کردن هست، مخلوط آماده شده را روی نان های مدیترانه یا پیتا یا نان مخصوص دونر بکشید و در کنارش هم کمی خیار شور، گوجه فرنگی و مخلوطی از پیاز و جعفری خرد شده قرار می دهید. در صورت تمایل هم کمی سس هزار جزیره روی غذا بریزید.نان را به صورت یک ساندویچ جمع کرده و سپس آن را سرو می کنیم. به همین سادگی داخل خانه می توانیم یک دونر کباب بسیار خوشمزه تهیه کنیم. نوش جان

 

کباب ترکی با مرغ
کباب ترکی با مرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *