سوپ هندوانه تابستانی خوشمزه

سوپ هندوانه تابستانی
سوپ هندوانه تابستانی

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید و در فصل تابستان بسیار میچسبد در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ هندوانه تابستانی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد مورد نیاز برای سوپ هندوانه تابستانی

  1. گوجه‌فرنگی  4 عدد  به جای گوجه فرنگی از هندوانه استفاده کنید
  2. فلفل تند  1 عدد
  3. فلفل دلمه‌ای  1 عدد
  4. نمك و فلفل به ميزان لازم
  5. خردل يك‌ دوم قاشق چايخوری
  6. پياز 1 عدد نگينی خرد شده
  7. سير  1 حبه، پوره شده
  8. خيار ( با پوست )  1 عدد، حبه‌ای خرد شده
  9. سركه 2 قاشق سوپخوری
  10. شكر  1 تا 2 قاشق سوپخوری
  11. ريحان و گشنيز  1 پيمانه
  12. روغن زيتون  3 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه سوپ هندوانه تابستانی خوشمزه

تمامی مواد بالا را در یک مخلوط کن بریزید و بگذارید تا به صورت یکدست در آید.سپس روغن زیتون را به تدریج اضافه و پس از اتمام دستگاه را خاموش نمایید. كمی از سبزیجات نگینی خرد شده را داخل سوپ را با كمی سس مایونز مخلوط نموده روی سوپ قرار داده سپس همراه با یخ سرو نمایید. در صورت دلخواه می‌توان آب گوجه‌فرنگی را به میزان لازم به سوپ فوق اضافه کنید. در صورت دلخواه می‌توان یك تا دو قاشق سوپخوری سس گوجه‌ فرنگی را به سوپ سرد فوق اضافه كنید. در صورت دلخواه می توان پیازچه خرد شده را جایگزین پیاز نمود.

سوپ هندوانه تابستانی
سوپ هندوانه تابستانی

 

درباره هندوانه

آیا تا به حال شنیدید که دانه‌های هندوانه را می‌توانید خرد کرده تفت داده و مانند بادام زمینی مصرف کنید و یا حتی آن‌ها را در آب بجوشانید و مانند چای مصرف کنید؟ می‌توانید برای کاهش کرم از سیستم گوارشی خود از دانه‌های هندوانه کمک بگیرید.خواص مفید در خوردن مرتب هندوانه برای کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه بوده و یا کسانی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار زیاد است. به دلیل آن که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است ، به سختی تمایل به ایجاد سنگ کلیه دارد.هندوانه ضدعفونی کننده بدن و پاک‌کننده روده‌ها می‌باشد. و نیز هندوانه برای افرادی که ناراحتی کلیه و ناراحتی‌های ادراری دارند بسیار مناسب است. این میوه برای ورم مثانه نیز بسیار مفید است. و همچنین هندوانه برای گرفتگی کیسه صفرا مفید است.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *