مربای شاه توت مخصوص صبحانه

مربای شاه توت
مربای شاه توت

یکی از خوشمزه ترین مرباهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید مربای شاه توت مخصوص صبحانه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این مربای خوشمزه را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای شاه توت

  1. شاه توت 1 کیلوگرم
  2. شکر 1 کیلوگرم
  3. آبلیمو 1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه مربای شاه توت

دم شاه توت ها را جدا کنید و داخل قابلمه ای بریزید ، روی شاه توت ها شکر بپاشید و 12 ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا آب بیندازد.پس از این مدت زمان قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و 15 دقیقه اجازه دهید مربا بجوشد و غلیظ شود ( تا اندازه ای بپزید که شاه توت ها له نشوند ، در طول پخت کف روی مربا را با قاشق بردارید ).پس از پخت آبلیمو را به مربا اضافه کنید ، قابلمه را کناری قرار دهید تا مربا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید ، برای تهیه شیره مربا را از صافی عبور دهید و نصف آب مربا را برای شربت کنار بگذارید.مارمالاد شاه توت : برای تهیه مارمالاد شاه توت میتوانید از همین روش استفاده کنید با این تفاوت که توت ها را پس از شستن له کنید سپس شکر روی آن بپاشید ، در اواسط پخت 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین که در آب جوش حل کرده اید و کمی اسانس وانیل به آن اضافه کنید.

 

مربای شاه توت
مربای شاه توت

 

خواص شاتوت

میوه شاتوت بزرگتر از توت سفید است و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه اش ترش و شیرین و مطبوع است. شاتوت را می توان به شکل های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد.وجود مواد مغذی بسیار و نقش هم افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.محققان انجمن تغذیه آمریکا، شاتوت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قرار داده اند که دارای فیتوکمیکال های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه ای است که رنگ سیاه شا توت از آن ناشی می شود.

Check Also

مربای شیر خوشمزه برای صبحانه

یکی از مهم ترین صبحانه هایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید مربای شیر خوشمزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *