پودر آب پنیر یا ماءالجبن مقوی

پودر آب پنیر
پودر آب پنیر

یکی از مقویترین هایی را که امروزه طرفداران خاصی نیز پیدا کرده است پودر آب پنیر است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این محصول مقوی را با روشی ساده آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پودر آب پنیر

  1. ماست یا پنیر
  2. کاسه
  3. صافی
  4. پارچه دو لایه

 

 

طرز تهیه پودر آب پنیر

برای تهیه پروتئین در خانه از هر محصول لبنی مانند ماست ، آب پنیر و خامه میتوانید استفاده کنید اما بهترین گزینه استفاده از آب پنیر باکیفیت که هنگام تولید پنیر بدست می آید میباشد، تمامی مراحل بعدی برای همه این موارد یکی میباشد.یک ظرف یا کاسه خالی بردارید و بروی آن یک یک صافی (همانند آبکش کوچک ) قرار دهید . داخل صافی (ابکش) یک پارچه پنبه ای ، پارچه حوله ای دولایه ، یا چیزی همانند مشک قرار دهید.

ماست یا آب پنیر را بر روی پارچه پنبه بریزید، دورتا دور آبکش را با یک کیسه پلاستیکی کاملا بپوشانید و آن را برای حداقل هشت ساعت یا یک شب کامل داخل یخچال قرار دهید . ۸ ساعت بعد یا فردا ظرف را از یخچال خارج کنید و کیسه های پلاستکی را که دور تا دور آن پیچده اید جدا کنید،مواد صفت شده در داخل آبکش پنیر ماست نامیده میشوند و ماده ی زرد رنگی که داخل ظرف همانند تصویر بالا قرار گرفته شده پروتئین وی نامیده میشود که میتوانید آن را استفاده کنید.

پودر آب پنیر
پودر آب پنیر

 

نکات در مورد پودر آب پنیر

تنها چیزی که ممکن است شما را آزار دهد طعم و مزه این مکمل خانگی میباشد که در خیلی از موارد با توجه به ماده اولیه بی مزه و یا حتی شور میباشد اما ارزش غذایی این ماده و مقدار پروتئین آن با مکمل های آماده برابری میکند و برای رفع این مشکل میتوانید برای مصرف آن از طعم دهنده های طبیعی استفاده کنید و یا با آن کیک و سایر خوراکی های خوش مزه درست کنید و یا مقداری از آن را با مکمل های خود مصرف کنید که صرفه اقتصادی بیشتری برای شما داشته باشد.مصرف مکمل های دست ساز ممکن است برای برخی از افراد مشکلات گوارشی ایجاد کند و هضم این مواد برای برخی ها بسیار مشکل میباشد.

Check Also

ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان

اگر دوست دارید یک تنقلات سالم و خوشمزه برای فرزندان خود در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *