خورش قیمه ایرانی خوشمزه

خورش قیمه ایرانی
خورش قیمه ایرانی

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورش قیمه ایرانی خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای خورش قیمه ایرانی

  1. گوشت گوسفندی قیمه ای 300 گرم
  2. لپه 1 پیمانه
  3. پیاز متوسط 2 عدد
  4. سیب زمینی 2 عدد
  5. رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
  6. لیمو عمانی 3 عدد
  7. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  8. فلفل قرمز پرک 1/2 قاشق چایخوری (اختیاری)
  9. زردچوبه 2 قاشق چایخوری
  10. دارچین 1/2 قاشق چایخوری
  11. زعفران سائیده شده به دلخواه
  12. روغن 4 قاشق غذاخوری

 

 

خورش قیمه ایرانی

لپه ها را از دو سه ساعت قبل در مقداری آب خیس دهید و چند بار آب آن را تعویض کنید. پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند. سپس 1 قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید.لپه های خیس خورده و گوشت های قیمه ای خرد شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.وقتی رنگ گوشت عوض شد به آن نمک، فلفل سیاه، پرک فلفل قرمز و 1 قاشق چایخوری زردچوبه بزنید.

سپس رب را اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ بهتری پیدا کند.مواد را داخل قابلمه بریزید. 4 پیمانه پر آب به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا خورشت به جوش بیاید ؛ سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورشت یکی دو ساعت بپزد. زمان پخت بستگی به نوع لپه دارد.وقتی گوشت و لپه پختند لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و به خورشت اضافه نمایید. خورشت را بچشید.

1 ساعت دیگر بگذارید خورشت روی حرارت بماند و جا بیافتد(به روغن بیفتد)بگذارید زعفران در 1/4 پیمانه آب جوش دم بکشد و آن را در نیم ساعت آخر همراه دارچین اضافه کنید. خورشت را بچشید و در صورت لزوم کمی دیگر نمک و فلفل اضافه کنید.در این مدت سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید، با آب سرد بشویید و خشک کنید و بعد در کمی روغن سرخ نمایید.خورشت قیمه را در ظرف بریزید و به همراه سیب زمینی سرخ شده و پلو زعفرانی سرو کنید. در کنار پلو قیمه میتوانید از سالاد و سبزی خورن هم استفاده کنید. نوش جان!

 

خورش قیمه ایرانی
خورش قیمه ایرانی

Check Also

خورش بامیه دلچسب و لذیذ

یکی از خوشمزه ترین خوش هایی را که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنی خورش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *