خشیل آذربایجانی مخصوص شب یلدا

تا شب به یاد ماندنی یلدا چیزی نمانده و میخواهیم در ایت فست فود طرز تهیه یک غذا خوشمزه دیگر برای این شب را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خشیل آذربایجانی مخصوص شب یلدا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خشیل آذربایجانی مخصوص

  1. بلغور گندم 200 گرم
  2. آرد سبوس دار گندم 100 گرم
  3. آب 250 گرم
  4. شیر 250 گرم
  5. عسل، شکر،دارچین و یا شیره به میزان لازم
  6. کره به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خشیل آذربایجانی مخصوص

اولین مرحله برای درست کردن این غذا با دسر، خیساندن بلغور است. بلغور ها را قبل از پختن برای چند ساعت در آب بگذارید تا خیس بخوردند.در این مرحله بلغور ها را با مقداری آب در قالبمه ای قرار دهید. شعله زیر آن را کم کنید و اجازه دهید بپزد و آبش کشیده شود. پختن بلغور ها حدود یک ساعت زمان میبرد.

بلغور ها، بلغور ها را آبکش کنید. بعضی در این مرحله آرد را با آب سرد و شیر مخلوط کرده و سپس به بلغور ها اضافه میکنند و روی حرارت قرار میدهند و هم میزنند تا غلیظ شود و بوی خامی آرد گرفته شود. اما ما به شما پیشنهاد میکنیم آرد را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و سپس شیر و آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس بلغور ها را اضافه کنید.

غلظت خشیل شما باید کمی بیشتر از حلیم باشد. زمانی که به غلظت مناسب رسید خشیل شما آماده است.اگر میخواهید خشیلتان را به شکل سنتی سرو کنید آن را در ظرف های گودی بریزید وسط آن به دلخواه شیره انگور (دوشاب)، شکر یا عسل بریزید اطراف آن هم کره ذوب شده بریزید، کمی دارچین بپاشید با گردو ریز شده تزیین کنید و نوش جان کنید!

طرز تهیه خشیل بدون بلغور

برخی این غذا را بدون بلغور و فقط با آرد درست میکنند. برای این کار آرد را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر و آب را به آن اضافه کنید کمی زردچوبه اضافه کنید تا رنگ آن زرد شود. در آخر خشیل با آرد را در ظرف گودی ریخته و با شیره انگور(دوشاب)، عسل یا شکر به همراه کره و دارچین میل کنید و نوش جان!

Check Also

نودل خامه ای دلچسب و لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نودل ها هستند.امروز میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *