رب به خانگی به روش سنتی

رب به خانگی

یکی از رب هایی که در طب سنتی بسیار توصیه میشود رب به است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه رب به خانگی به روش سنتی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه رب به خانگی

  1. به به مقدار لازم
  2. نبات یا شکر به میزان لام

 

طرز تهیه رب به خانگی

یکی از دغدغه های طرفداران سبک زندگی سالم دستیابی به روش تهیه ده ها نوع رب مختلف است از میوه های مختلف است که متاسفانه همگی منسوخ شده و یک رب پر ضرر به نام گوجه فرنگی جایگرین آنها شده است – رب به از میوه به با نام علمی Cydonia vulgaris در کتب طب سنتی ایران، به عنوان سَفرجَل یاد شده است. در روایات از میوه به بسیار تعریف شده و خواص بسیار عالی برای آن ذکر شده است از جمله تقویت قلب -شجاعت زیبایی فرزند و… یکی از فراورده های آن رب به است شما به را می توانید به صورت خام، پخته، چای، مربا، شربت و رب استفاده کنید.

میوه به را قطعه قطعه کرده و چند ساعت در آب بخیسانید. سپس آب به را گرفته، صاف کنید. شما می توانید تفاله‌ های ناشی از آبگیری اولیه به را مجددا در آبی که ابتدا در آن به راخیسانده بودید ریخته و آن را نیز صاف کرده و به آب در مرحله اول اضافه کنید. سپس بر روی حرارت ملایم به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) قرار داده تا بجوشد. حرارت دادن را تا زمانی که یک چهارم آن باقی بماند ادامه دهید. همچنین در منابع طب سنتی ذکر شده است که می‌توان به آن نبات یا قند سفید اضافه کرده و جوشانده تا به قوام آید.

 

رب به خانگی

Check Also

سس ریواس خوش طعم

یکی از خوشمزه ترین سس هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سس ریواس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *