باسلوق هندوانه عالی برای شب یلدا

باسلوق هندوانه عالی

یکی از بهترین شیرینی هایی را که میتوانید برای شب یلدا تهیه کنید باسلوق است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه باسلوق هندوانه عالی برای شب یلدا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه باسلوق هندوانه عالی

  1. نشاسته گل یک و یک دوم پیمانه
  2. آب ۱ پیمانه
  3. گلاب ۱ پیمانه
  4. شکر ۱ پیمانه
  5. کره ۲۰ گرم
  6. رنگ ژله ای ویلتون سبز و قرمز
  7. شکلات
  8. پودر نارگیل

 

 

طرز تهیه باسلوق هندوانه عالی

ابتدا آب و نشاسته گل را با هم مخلوط کنید.و نشاسته را کاملا در آب حل کنید. بعد اونو به یک ظرف تفلون منتقل کنید. گلاب رو اضافه کنید. سپس شکر بریزید.ظرف رو روی شعله ملایم قرار دهید (حتما از شعله پخش کن استفاده کنید) و به طور مداوم هم بزنید تا مایع غلیظ بشه . نکته : تقریبا بین ۱ تا یک و نیم ساعت زمان میبره تا باسلوق آماده بشه و در این مدت باید مرتب مواد رو هم بزنید… بعد از حدود ۲۵ دقیقه مایع کم کم شروع به غلیظ شدن میکنه.

تکه هایی مانند آنچه در تصویر میبینید ایجاد میشه که باید مرتب اونا رو هم بزنید تا یکدست بشه.مواد رو هم بزنید تا بعد از ۱ یا یک ونیم ساعت مواد کاملا از ظرف جدا شوند و به صورت یک تکه دربیاید…در این مرحله کره رو اضافه کنید تا باسلوق براق بشه.مواد آماده شده را به سه قسمت نامساوی تقسیم کنید .به بیشترین قسمت رنگ قرمز اضافه کنید و کمترین قسمت را همانطور کنار بگذارید و به قسمت سوم که از قرمز کمتر و از سفید بیشتر است , رنگ سبز اضافه کنید و خوب با رنگ ترکیب کنید. روی یه تکه فویل رو خوب با پودر نارگیل بپوشانید و قسمت سبز رنگ را به کمک وردنه روی اون باز کنید.

بعد قسمت سفید رو هم ابتدا با وردنه باز کرده و روی قسمت سبز رنگ بندازید. قسمت قرمز را کاملا به شکل یک استوانه در بیارید. و اونو روی قسمت سفید بگذارید.و به کمک فویل کاملا رول کنید.محل رسیدن دو لبه مواد را کاملا با انگشت ترمیم کنید تا خط ایجاد شده محو بشه. و فویل رو کاملا دور باسلوق پیچیده و دو سر اونو ببندید و برای سه چهار ساعت داخل یخچال بذارید.سپس باسلوق رو از فویل جدا کرده و با یک چاقوی تیز برش بدید.به کمک چاقو هر برش را از وسط به دو نیمدایره تقسیم کنید.شکلات را ذوب کرده و داخل یه کیسه فریزر بریزید و سر اونو خیلی خیلی ریز ببرید و به عنوان تخم هندوانه مطابق تصویر از اون استفاده کنید.

نکته : توصیه میکنم که حتما اول روی یک تکه کاغذ روغنی یا فویل این شکلاتهای ریز را درست کرده و بعد از کمی سفت شدن روی باسلوق قرار دهید.چون درست کردن این شکلاتهای ریز مستقیما روی باسلوق نیاز به تمرین زیادی داره.

باسلوق هندوانه عالی

Check Also

طرز تهیه فار بروتون آلو دسر فرانسوی

اگر به دنبال آموزش دسری جدید و مقوی هستید، اگر مهمانی خاصی در پیش رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *