طرز تهیه هواری ماهی

هواری ماهی

هواری غذای معروف و خوشمزه بندر عباس میباشد.امروز قصد داریم طرز تهیه هواری ماهی را به شما عزیزان آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید

دستور شماره یک

 

 

مواد لازم:

 

  1. برنج: ۳۵۰ گرم
  2. ماهی: ۷۰۰ گرم
  3. پیاز طلایی: ۲ عدد
  4. فلفل دلمه‌ای قرمز: ۱ قاشق مرباخوری
  5. گرد لیمو: ۱ قاشق مرباخوری
  6. زردچوبه: به میزان لازم
  7. فلفل سیاه و قرمز: به میزان لازم
  8. نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

 

به صورت کلی ماهی را بصورت فیله و ریز خرد می‌کنیم برنج را پس از شستن و پختن در موقع دم کردن با ماهی‌ها مخلوط نموده و دم می‌کنیم. اما ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در نمک زردچوبه می‌خوابانیم و بعد از مدت تعیین شده آن را می‌شوییم. پیازها را در مقداری روغن سرخ می‌کنیم سپس ماهی‌ها را اضافه کرده و چند بار هم می‌زنیم کمی که سرخ شد نمک، فلفل و زردچوبه همین طور گرد لیمو را اضافه کرده و تفت می‌دهیم دقت کنیم که ماهیها به هیچ عنوان خرد نشوند برنج را پس از خیساندن می‌جوشانیم و آبکش می‌کنیم اکنون ماهی‌ها را لابه‌لای برنج آبکش شده ریخته و به مدت یک ساعت دم می‌کنیم.

 

 

دستور شماره دو

 

 

مواد لازم:

 

  1. برنج ۳۵۰ گرم
  2. ماهی ۱۰۰۰ گرم
  3. پیاز ۲ عدد
  4. فلفل قرمز ۱ قاشق مرباخوری
  5. گرد لیمو ۱ قاشق مرباخوری
  6. زردچوبه قدری
  7. فلفل قدری
  8. نمک قدری

 

طرز تهیه:

 

ماهی فیله (تکه ریز) شده باشد، پیاز خلال شده باشد، پودر فلفل قرمز باشد. برنج را پس از شستن و پختن صاف می‌کنیم فیلمه ماهی را پاک کرده و در نمک و زرد چوبه به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می خوابانیم و در صافی، تمیز می شوئیم. پیازها را سرخ می‌کنیم تا طلائی شود، سپس ماهی را اضافه کرده و چند بار بهم می‌زنیم تا کمی سرخ شود، نمک، فلفل، زردچوبه و گرد لیمو را ریخته و کمی هم می‌زنیم، ماهیها نباید خرد شوند، اکنون ماهی را لابه لای برنج صاف شده می‌ریزیم و برنج را دم گذاریم. در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این غذای سنتی برای ۴ تا ۶ نفر کافیست.

 

 

نکته

هواری را میشود با تن ماهی هم درست کرد.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *