شیرینی لقمه ای ترکیه خوشمزه

شیرینی لقمه ای ترکیه

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید در منزل برای عید تهیه کنید شیرینی لقمه ای ترکیه خوشمزه است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه

  1. آرد سمولینا : ۳۰۰ گرم
  2. روغن مایع : ۳ قاشق غذاخوری
  3. ماست : ۱۵۰ گرم
  4. وانیل : ۱ قاشق چای خوری
  5. تخم مرغ : ۳ عدد
  6. آب : ۳ پیمانه

 

مواد برای تهیه شربت

  1. شکر : ۳ پیمانه
  2. آب لیمو ترش : ۱ قاشق مربا خوری

 

طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه

ابتدا در داخل یک ظرف مناسب، آرد سمولینا، تخم مرغ، ماست و روغن را می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم، سپس در حدود ۱۰ دقیقه مخلوط را استراحت می دهیم.حال به سراغ تهیه شربت می رویم، ظرف حاوی محلول شکر و آب را روی حرارت گذاشته و فرصت می دهیم تا آماده شود، بعد از

جوشیدن و غلیظ شدن شربت، آن را از روی حرارت برداشته و کمی آب لیمو ترش را اضافه می کنیم، اکنون شربت را کنار بگذارید، تا سرد شود.در این مرحله طرز تهیه شیرینی لقمه ای، به سراغ خمیر رفته و به اندازه یک گردو از آن جدا کنید، سپس آن را گلوله کرده و در روغن سرخ کنید. سپس شیرینی داغ را در داخل شربت خنک شده، قرار داده و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم.

شما همچنین می توانید بعد از قالب زدن خمیر، آنها را در داخل سینی فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید، بچینید و در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. می توانید در این روش نیز شیرینی ها را به شربت آغشته کرده و یا درون پودر قند بغلتانید. حال بعد از اینکه با طرز تهیه شیرینی لقما ترکیه ای آشنا شدید، آن را در منزل تهیه کرده و میل نمایید.

 

Check Also

شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل

خیلی از خانم ها واقعا توانایی خرید گاز فر دار و یا ماکروفر را ندارند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *