برنج زعفرانی مجلسی بی نظیر

برنج زعفرانی مجلسی

یکی از برنج هایی که در هر مجلسی خانوادگی پختن آن ضروری است برنج زعفرانی است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنج زعفرانی مجلسی را برای شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه برنج زعفرانی مجلسی

  1. ۲ فنجان برنج دانه بلند
  2. ۲ قاشق غذاخوری نمک
  3. ۴ قاشق غذاخوری روغن گیاهی
  4. یک چهارم قاشق زعفران ساییده
  5. آب

 

 

طرز تهیه برنج زعفرانی مجلسی

برنج را دریک کاسه بزرگ چندین بار بشویید تا نشاسته اضافی آن خارج شود. آن‌قدر بشویید تا آب کاملاً شفاف شود. در هنگام شستن مراقب باشید برنج را زیاد فشار ندهید زیرا ممکن است خرد شود.در ظرف آب ولرم ریخته و ۲ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. زمانی که آب می‌جوشد اجازه دهید برنج ۲۰ دقیقه خیس بخورد. زمان خیس خوردن برنج به میزان قدیمی بودن آن بستگی دارد.

هرچقدر برنج قدیمی‌تر باشد باید بیشتر در آب بماند. برای برنج باسماتی ۲۰ دقیقه کافی است. اما برنج‌هاي محلی باید ۳ تا ۴ ساعت در آب بمانند. یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و بگذارید بجوشد. برنج را آبکشی کرده و به آب جوش اضافه کنید. مهم ترین زمان در فرایند پخت برنج زمان جوشیدن آن است. اگر برنج به اندازه کافی نجوشد در نهایت برنجتان خشک خواهد شد.

اگر برنج بیش از حد بجوشد برنج شله شده و به هم می‌چسبد. از آنجایی که برنج در عرض چند دقیقه ممکن است از حالت خشک به شله تبدیل شود بنابر این باید مراقب باشید.اما نگران نباشید! این نکته کمکتان خواهد کرد 5 تا 7 دقیقه پس از جوشیدن برنج آنرا امتحان کنید. برنج باید از بیرون نرم و از داخل کمی سفت باشد. راه دیگر این است که برنج پس از پخته شدن به سطح آب می آید.

برنج پس از آماده شدن به این شکل درمی‌آید زمانی که برنج آماده آبکشی است یک فنجان آب سرد به آن اضافه کنید تا از جوشیدن دست بردارد. سپس آنرا آبکشی کرده و یک دقیقه کنار بگذارید تا ظرف را آماده کنید. قابلمه موردنیاز برای پخت برنج را شسته و روی حرارت متوسط بگذارید. دوقاشق غذاخوری روغن به ظرف اضافه کرده و منتظر شوید تا کمی داغ شود.

اکنون می توانید چند تکه سیب زمینی یا برنج رابه کف قابلمه بریزید. سپس بادقت برنج جوشیده را در قابلمه بریزید. برنج را بادقت به شکل هرم در قابلمه قرار دهید و دقت کنید برنج خرد نشود. حرارت را کاهش داده و درب قابلمه را بگذارید. 2 قاشق غذاخوری روغن رابا 4 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. 1 تا 2 دقیقه صبر کرده و سپس درب را بردارید و آنرا روی برنج بریزید.

دوباره درب را گذاشته اما پیش از گذاشتن آن دو تکه دستمال کاغذی و یا دم کش زیر درب قرار دهید. سپس بگذارید 45 دقیقه بپزد. 4 قاشق غذاخوری آب داغ رابا زعفران ساییده مخلوط کرده و بگذارید تا زمان پختن برنج کنار بماند. پس از آماده شدن برنج چند قاشق ازآن را برداشته ودر کاسه بریزید. مخلوط زعفران رابه آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا برنج زرد رنگ شود. اکنون برنج را در بشقاب ریخته و با برنج زعفرانی تزئین کنید.

 

Check Also

گوجه پلو با گوشت قلقلی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پلو با کوفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *