طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار

Pasta-with-Sausage-Recipes

سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته و پنیر چدار یک غذای خیلی خوشمزه میباشد که اکثر نوجوان ها و کودکان آن را دوست دارند.امروز قصد داریم طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم:

 

  1. ماکارونی پیچ ۴۵۰ گرم
  2. روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  3. هویج ۲ عدد
  4. کلم بروکلی یک دسته کوچک
  5. نخودفرنگی تازه ۱/۵ فنجان
  6. فلفل قرمز یا زرد دلمه‌ای یک عدد
  7. کرفس دو ساقه
  8. پیازچه ۴ عدد
  9. گوجه فرنگی بزرگ یک عدد
  10. زیتون بدون هسته سه چهارم فنجان یا ۷۵ گرم
  11. پنیر چدار یا موزارلا و یا ترکیبی از هر دو یک فنجان
  12. نمک و فلفل سیاه به میزان لازم.

 

 

مواد لازم برای سس سالاد:

 

۳ قاشق غذاخوری سرکه – ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون- یک قاشق غذاخوری سس خردل- یک قاشق غذاخوری کنجد- ۲ قاشق چایخوری ترکیبی از سبزیجات معطر تازه خرد شده مثل جعفری، ریحان، نعنا و کمی پودر آویشن.

 

 

طرز تهیه:

 

۱- ماکارونی را در مخلوط آب و نمک در حال جوش ریخته و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود. برای این منظور معمولاً حدود نیم ساعت زمان لازم است ولی به طور کلی به دستورالعمل روی جعبه مراجعه کنید. پس از آبکشی، ماکارونی را در زیر آب خنک گرفته تا مرحله پختن متوقف شود. سپس آن را به کاسه‌ای بزرگ منتقل کرده و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و طوری به هم بزنید که ماکارونی به روغن آغشته شود.

۲- در قابلمه کوچک دیگری هویج، کلم بروکلی و نخودفرنگی را در آب بپزید. سپس آنها را درون آبکشی ریخته و بر روی این مخلوط سبزیجات نیز آب سرد بریزید.

۳- کلم بروکلی و هویج‌ها را خرد کرده و به همراه نخودفرنگی و زیتون‌های بدون هسته به ماکارونی اضافه کنید. گوجه فرنگی، فلفل، کرفس و پیازچه را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به بقیه مواد بیفزایید.

۴- در ظرف دیگری مواد سس را با هم مخلوط کرده و سپس سس حاصله را بر روی مواد سالاد بریزید. سالاد را به صورت کامل به این سس آغشته کرده و برای اطمینان از مزه آن کمی از آن را چشیده و با توجه به ذائقه خود در صورت نیاز، نمک، فلفل، روغن زیتون و یا سرکه اضافه کنید. در پایان پنیر رنده شده را بر روی سالاد ریخته و مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سالاد کاملاً سرد شده و سپس میل کنید.

Check Also

هات داگ مک و پنیر بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهای فس فودی که میتوانید در منزل تدارک ببینید هات داگ …

One comment

  1. متشکرم واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *