طرز تهیه بیسکوییت شطرنجی

693i3fcgwgl5s4ehxu01

بیسکوییت شطرنجی یکی از بیسکوییت های شیک و خوشمزه میباشد که امروز قصد داریم آن را به شما عزیزان آموزش دهیم این شیرینی را میتوان به دو صورت درست کرد.بدون فر و با فر. امیداوارم که دوست داشته باشید.

tasvirezendegi.ir2357

مواد لازم

 

  1. کره ۱ لیوان (۲۲۵ گرم)
  2. شکر ۱ لیوان
  3. تخم مرغ ۱ عدد
  4. وانیل ۱ ق چ
  5. آرد دو و دوسوم لیوان
  6. نمک یک چهارم ق چ
  7. بیکینگ پودر یک دوم ق چ

 

طرز تهیه: بدون فر

 

کره و شکر را ۳ دقیقه با همزن بزنید و بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد خشک را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید (ورز ندید و زیاد مخلوط نکنید) و بعد خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید.

هر قسمت را به شکل یک مستطیل روی کاغذ روغنی قرار داده و به کمک کاغذ با قل دادن روی کاغذ آن را استوانه‌ای کنید.

قطر استوانه را بسته به سلیقه خود بزرگ یا کوچک بگیرید. بعد کاغذ روغنی را دور خمیر بپیچید و طرفین استوانه را هم کاملا ببندید. برای ۳ ساعت و یا تا سه روز توی یخچال نگهداری کنید. (و یا در فریزر برای یک ماه. اما برای برش باید ۱۰ دقیقه تا یک ربع بگذارید در دمای محیط بماند) { خمیر رو میتونید توی نایلونهای گلدار زیبا رول کنید و دو طرفش رو روبان بپیچید و بعد فریز کنید و به اونهایی که دوست دارند بیسکوییت درست کنند ولی استعداد کافی رو ندارند عیدی هدیه بدید}

با همین خمیر میشه مدلهای مختلف بیسکوییت رو درست کرد.

 

 

 

بیسکویت شطرنجی: با فر

 

برای ساختن بیسکوییت شطرنجی شما به دو رنگ خمیر نیاز دارید پس خمیر رو نصف کنید و نصفش رو با ۲ ق غ پودر کاکائو و ۲ ق غ شیر مخلوط کنید.

من از خمیرم شش تا گلوله یک اندازه از هر رنگ درست کردم. سایزش دیگه دست خودتونه؛ ولی برای هر رول باید ۶ تا سفید و ۶ تا قهوه‌ای داشته باشید. حالا با دست روی سطح هر کدوم از گلوله‌ها رو رول کنید تا به قطر و طول دلخواه برسید. (اینا همش سایزش دست خودتونه که بخواید ریز یا بزرگ درستش کنید) گلوله یک اندازه درست کرده و میله‌ای باز کنید.

رنگ‌ها رو یکی در میون کنار هم بذارید. یعنی یه قهوه‌ای یه سفید یه قهوه‌ای.

حالا ردیف بعدی رو عکسش عمل کنید یعنی یه سفید یه قهوه‌ای یه سفید. دقت کنید که باید سفید بالای قهوه‌ای قرار بگیره و بالعکس

حالا برای ردیف سوم دوباره یه قهوه‌ای یه سفید یه قهوه‌ای.

خوب این کار تمام شده. دقت کنید که هر استوانه رو دقیقا روی زیری قرار بدین. شما میتونید در همین مرحله کار رو تمام کنید و بذاریدش توی یخچال برای ۳ ساعت.

حالا میخوایم یه حاشیه یا بردر برای بیسکوییتهامون درست کنیم که شکل شطرنجیش نمایانتر بشه. توجه داشته باشید که رنگ بردر یا حاشیه باید خلاف رنگ هسته مرکزی باشه. اگه هسته بیسکوییت قهوه‌ای رنگه. پس ما بردر روسفید می‌گیریم. خمیر رو به ضخامت ۲ یا ۳ میل باز کنید (هر چه نازکتر بهتر) و خمیر بیسکوییت شطرنجی رو روش قرار بدید.

من از شروع تا پایان، تمام مراحل رو با کاغذ روغنی انجام دادم. یعنی باید همواره کاغذ روغنی زیر خمیر باشه. پس حالا با کمک کاغذ روغنی شروع به رول کردن می‌کنیم.

البته رول کردن اصطلاح درستی نیست چون ما داریم شکلش رو مکعب مستطیلی حفظ می‌کنیم. پس هر بار خمیر رو روی یک وجه روی خمیر میپیچونیم تا به ضلع آخر برسیم. بعد اضافی‌های خمیر رو بریده و کاغذ رو دورش کاملا می‌پیچیم و برای حداقل ۳ ساعت توی یخچال میذاریم.

بعد با کارد تیز به ضخامت نیم سانت می‌بریم؛ و در فر ۱۹۰ سانتیگراد ۳۷۵ فارنهایت برای ۱۰ دقیقه قرار میدیم (فر هم که مثل همیشه کاملا باید گرم باشه)

شما عکسش رو هم میتونید انجام بدید که دو رنگ داشته باشید. اینبار هسته مرکزی سفیده پس بردر قهوه‌ای رنگ شده. من چون عاشق شکلاتم این بیسکوییتها رو خیلی دوست دارم. زیاد شیرین نیست و ترد و خوشمزه است. میتونید یک روز خمیرش رو درست کنید و یک روز دیگه بپزیدش پس زیاد خسته نمیشید.

Check Also

دسر چیز کرم خرمالو مقوی برای یلدا

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی که میتوانید برای شب یلدا تهیه کنید دسرها هستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *