طرز تهیه مربا گیلاس

DSC_0029

مربای گیلاس یک مربای خوشمزه میباشد که امروز قصد داریم آن را در فست فود به شما آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن ان لذت ببرید.

مواد لازم

  1. گیلاس قرمز یا سیاه ۱ کیلوگرم
  2. شکر ۷ لیوان
  3. اسانس وانیل چند قطره

 

 

طرز تهیه:

 

گیلاس‌ها را تمیز و برگ‌های ان را جدا کنید سپس بشویید و با کمک هسته گیر یا چاقو هسته‌های گیلاس‌ها را خارج کنید؛ گیلاس‌های هسته گرفته را داخل کاسه‌ای بریزید و لابلای گیلاس‌ها شکر بپاشید سپس گیلاس‌ها را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب بیندازند.

قابلمه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و گیلاس‌ها را داخل قابلمه بریزید، اجازه دهید مربا آرام آرام بجوشد و غلیظ شود سپس وانیل را اضافه و مخلوط کنید، مربا را پس از اماده شدن از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود سپس داخل شیشه تمیزی بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.

 

نکته‎ها:

در صورتی که از گیلاس صورتی استفاده کنید مربای شما رنگی روشن خواهد داشت و با استفاده از گیلاس سیاه مربای شما رنگی تیره تر خواهد شد.

 

نشانه قوام آمدن مربا:

مقداری از شربت را در قاشقی بریزد، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

 

دلیل کپک زدن مربا:

شکر آن کم باشد، قوام نیامده باشد، کاملا پخته نشده باشد.

 

دلیل شکرک زدن مربا:

این حالت معمولاً در مرباها و شیره‌ها دیده می‌شود، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک ان از بین برود.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *