طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی

dfgg

ميدانيد پنير پيتزا از پنيرهاي فاسد درست ميشه يا مانده و يا شيرهاي كه معمولا  دارن خراب ميشن.طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی رو براتون آماده کرده ایم امیدوارم که خوشتون بیاد.

پنیر پیتزا (به انگلیسی: Pizza cheese) نوعی پنیر پرورده پاستوریزه است که در تهیه پیتزا به‌کار می‌رود. این گونه پنیر به دو فرم صنعتی و سنتی وجود داشته و برای به‌کارگیری آن، به شکل‌های گوناگونی چون رشته‌ای، ورقه‌ای و … به‌کار گرفته می‌شود. این پنیر در فرآیند تهیه پیتزا، با ذوب شدن بر روی سطح این غذا، تاثیر کشسان و چسبنده خود را نشان می‌دهد. این پنیر با پنیر موزارلا فرق دارد و ازبافتی نرم برخوردار است.

مواد لازم

شير 2 کيلو
سرکه 2 قاشق غذاخوري
نمک به مقداره کم
پارچه نازک يا توري

طرز تهیه

زماني که شير جوش آمد شروع به اضافه کردن سرکه مي کنيم و اجازه مي دهيم که شير به جوشيدن خود ادامه دهد. در همين زمان است که شير شروع به سفت شدن مي کند.
هر وقت که شير شروع به سفت شدن کرد ديگر نيازي به اضافه کردن سرکه نيست. حال مي گذاريم شير سفت شده 3 تا 4 دقيقه بجوشد. داخل پارچه توري ميريزيم تا آب اضافي پنير را گرفته و پارچه را فشار مي دهيم.
کمي آب نمک درست کرده و اين پارچه را با محتوياتش درون آن قرار مي دهيم. پس از اينکه پنير چند دقيقه در آب نمک ماند آن را از پارچه جداکرده و دوباره در قابلمه قرار مي دهيم و روي اجاق مي گذاريم. حرارت نبايد خيلي زياد باشد. حدود 10 دقيقه پنير را مي پزيم. هرچه بيشتر پنير را بپزيم ميزان کش آمدن پنير بيشتر مي شود. البته اگر زياد اين کار را انجام دهيم باعث سوختن و از بين رفتن بافت پنير مي شود. پس از اين 10 دقيقه اجازه مي دهيم پنير سرد شود تا خودش را بگيرد. آن را رنده کرده و در فريزر ميگذاريم

نکات

حتما حتما باید شیر خیلی پرچرب داشته باشید  (شیری که اصلا  با آب مخلوط نشده باشد)

برای این که کیفیت پنیرتون بالا تر بره و خوب باشه سعی کنید با کمی از پنیر های بیرون مخلوط کنید

قبل از این که پیتزا یا لازانیا یا هر غذای دیگه رو داخل فر بگذارید روی  پنیر رو چند بار با اسپری آب بپاشید

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

30 comments

  1. با عرض سلام و خسته نباشید راستش من پنیر پیتزا طبق دستور درست کردم اما موقعی که روی پیتزا ریختم نه تنها کش نیومد بلکه اصلا پنیرش آب نشد انگار یه پودری پاشیدم روش همونجوری موند میخواستم بدونم علتش چیه

    • سر آشپز نازی

      سلام خدمت دوست عزیز
      آب نشدن پنیر به خاطر اینه که شیری که استفاده کردید خوب نبوده ینی میزان چربیش کم بوده. سعی کنید از شیر محلی پرچرب استفاده کنید
      و اگه پنیرتون کش نیومد باید قبل از این که تو فر بزارین یکم اب اسپری کنید روی پنیر پیتزاتون. و بهتر اینه که پنیری که درست میکنید رو با پنیر های بیرون مخلوط کنید

  2. سلام داخل چه ابی باید پنیر رو بپزیم

    • سر آشپز لیلا

      با سلام خدمت دوست عزیز
      با آب لوکه کشی. اب معمولی. و اگر شهرتان به تصفیه اب نیاز دارد حتما از اب تصفیه شده استفاده کنید

  3. سلام پنیر را بعد از اینکه از آب نمک در آوردیم داخل آب نمک بپزیم و پنیر پیتزا شرکتی را چه موقع به پنیر خودمان اضافه کنیم ممنون.

    • سر آشپز لیلا

      سلام
      وقتی پنیرتان آماده شد و رنده کردید نیم ساعت بزارید داخل فریزر و بعد بیرون بیارد و با پنیر فله ای بیرون و یا پنیر بسته ای مخلوط کنید. سعی کنید پنیری بگیرید که رنگ زرد باشه و یا پنیر مخلوط زرد و سفید. بعد دوباره بزارید داخل فریزر تا هر وقت خواستید استفاده کنید. فقط یادتون نره موقع مصرف با آب پاش تمیز چند بار به روی پنیر آب اسپری کنید

  4. سلام وقتی پنیر رو داخل اب نمک گذاشتبم میخوایم سر اجاق بزاریم با اب و نمک بزاریم یا فقط پنیر رو روی اجاق بزاریم؟؟!

    • سر آشپز لیلا

      سلام دوست عزیز. وقتی میخواهید پنیر را روی گاز بگذارید ، به آب نمک نیازی نیست.فقط پنیر را در ظرفی گذاشته و روی گاز بگذارید.توجه داشته باشید که شعله باید ملایم باشد که پنیر نسوزد و تند تند هم بزنید.

  5. سلام متوجه نشدم بعد از اینکه پنیر از اب نمک بیرون اوردیم چتوری بپزیم؟تو اب بزاریم بپزیم یا همینجور تو قابلمه خالی بدون اب یا روغن

    • سلام دوست عزیز
      فقط پنیر را در ظرفی گذاشته و روی گاز بگذارید.توجه داشته باشید که شعله باید ملایم باشد که پنیر نسوزد و تند تند هم بزنید.

  6. من درست کردم عالی بود

  7. میشه از شیر خوشک استفاده کرد؟؟

  8. اختلاف رنگ پنیر ها به خاطر چیه؟ بعضیاشون زردن یا نارنجی یا سفید

    • اختلاف رنگ پنیر ها به خاطر مواد و طعم دهنده های مختلفی هست که در آنها به کاربرده شده

  9. سلام اگه پنیر رو بدون اب قراره بپزیم پس چیو هم بزنیم؟؟؟

  10. سلام من دوبار این کاررو انجام دادم البته بجای سرکه از آبلیموو آبنارنج استفاده کردم. پنیر خوبی میشه ولی وقتی از آب نمک بیرون میارم وتو قابلمه میریزم میپاشه وجمع نمیشه! چرا؟؟
    باید چیکار کنم؟ ممنونم اگر راهنماییم کنین

  11. هر کیلو شیر پر چرب چند گرم پنیر پیتزا میشه? اگر با اب پاش اب نریزم مشکلی پیش نمیاد?پنیر کش میاد ?

  12. سلام بعد از اینکه پنیر رو از اب نمک در اوردیم و گذاشتیم رو حرارت پنیر که سفت و منسجم شده چطوری همش بزنیم و اینکه بعد از این مرحله دو باره بریزیم توی پارچه و فشار بدیم تا منسجم بشه و بعد رندش کنیم؟؟؟

  13. سلام
    من با شیر پرچرب محلی دقیقا طبق دستور العمل درست کردم ولی نه اب شد نه کش اومد!!!
    اگه میشه یه ویدیو کوتاه از روش درست کردن بذارید
    مرسی

    • سلام.دوست عزیز شما باید شیر با چربی متوسط را برای درست کردن پنیر پیتزا به کار ببرید حتما به روش صحیح مواد لازم رو استفاده نکردید.

  14. اگر کسی این پنیر درست کرده واستفاده کرده که اب شده کش اومده اینجا تو نظرات بنویسه و روش کارشو توضیح بده من که با دستور بالا هرچی درست کردم نه اب شد نه کش اومد با ورز دادن بافت یکدست گرفت ولی دریغ از اب شدن یا کش اومدن اصلا مثل پنیر پیتزا نشد

  15. سلام من درست کردم ولی توی مرحله اخر پخت پنیر که پنیر به صورت یه توپ کوچیک بود باید اینو له کرد یا فقط اطرافش پخته شه کافیه؟؟

    • نیاز نیست اصلا پنیر را بپزید بلکه باید در مرحله آخر اون رو در یخچال گذاشته و بعد روی غذایی که میخواهیم بپزیم رنده کنیم.میتونید از دیدگاههایی که بقیه کاربران عزیز در مورد نحوه تهیه این پنیر گذاشته اند نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *