طرز تهیه ترشی کلم قرمز

kalam

همه ما ایرانیا انواع ترشی و چاشنی های ترش رو دوست داریم طرز تهیه ترشی کلم قرمز رو براتون آماده کرده ایم امیدوارم که دوست داشته باشید.

تُرشی یکی از چاشنی‌ها به ویژه در آشپزی خاورمیانه و بالکان است. ترشی گذاشتن یکی از فرایندهای نگهداری طولانی مدت تره‌بار است که خوراکی مورد نظر را درون محلول آب نمک و یا سرکه با پ هاش پایین و دارای حالت اسیدی قرار می دهند. با استفاده از این فرایند، می توان مواد خوردنی فاسد شدنی را تا چند ماه سالم نگه داشت. اگر ماده خوراکی خود دارای آب کافی باشد، تنها افزودن نمک برای ساختن ترشی بس است. در برخی کشورها مانند کره، به انواع سبزیجات نمک می افزایند و این نمک، آب اضافی موجود در سبزیجات را خارج می کند. سپس سبزیجاتی که آب اضافی شان گرفته شده را می گذارند تا به شیوه ی طبیعی ورآورده شود و محلول سرکه مانندی حاصل شود. بر خلاف فرایند کنسرو کردن، در ترشی گذاشتن نیازی به استریل نمودن کامل ماده خوراکی نمی‌باشد.

در نمک‌سودکردن نمک یا محلول نمکی با فشار اسمزی باعث خارج شدن آب موجود در میکروب‌ها شده و میکروب‌ها را می‌کُشد و یا در ترشی‌ها پ هاش ترشی که اسیدی است سبب می‌شود که هیچ باکتری یا قارچی نتواند در چنین محیطی نمو کند.

فرایند ترشی گذاشتن برای نگهداری از مواد خوراکی و استفاده آنها در بیرون از فصل برداشتشان بوجود آمد. از مواد خوراکی ترشی شده در مسافرت‌های طولانی، به ویژه مسافرت‌های دریایی استفاده می شد. پیش از اختراع موتور بخار، گوشت گاو و خوک نمک سود شده، غذای ملوانان محسوب می شد. البته امروزه افراد، نه تنها به دلیل نگهداری از مواد خوراکی، بلکه به دلیل لذت بردن از مزه انواع ترشی، اقدام به ترشی گذاشتن می کنند.

اگر چه امروزه واژه ترشی تنها به انواع سبزیجات و صیفی جات ترشی شده گفته می شود، در گذشته از انواع خوراک ها ترشی تهیه می کردند (مخصوصاً مردم آسیایی).

برای حفاظت دراز مدت از انواع میوه، میوه را درون محلول غلیظ آب و شکر قرار می دهند و انواع ادویه جات از جمله دارچین هم به آن اضافه می کنند.

مواد لازم

کلم‌ قرمز يک عدد
نمک 3 قاشق غذاخوري
سرکه سفيد به مقدار لازم

طرز تهیه

1- کلم‌ قرمز را در اندازه‌هاي دلخواه خرد کرده و در آبکش مي‌ريزيم.
2- نمک را روي کلم‌ها پاشيده و آن ها را کمي هم مي‌زنيم تا نمک‌ها حل شوند و مواد را به مدت يک ساعت به همين صورت مي‌گذاريم بماند، سپس کلم‌ها را آبکشي کرده، کمي که آب آن رفت در ظرف موردنظر ريخته و روي آن را با سرکه پر مي‌کنيم.
3- اين ترشي را مي‌توان در کنار غذاهاي گوشتي سرو کرد يا سرکه آن را که بسيار خوشرنگ است با مايونز ترکيب کرده و مي‌توانيم از آن براي سالاد استفاده کنيم و براي اين که ترشي زياد سرکه را از بين ببريم بهتر است دو قاشق شکر به مايونز اضافه کنيم.

Check Also

تزیین پفیلا برای شب یلدا

یکی از خوراکی هایی را که میتوانید رد شب یلدا برای سفره زیبای خود تزیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *