طرز تهیه خوراک رژیمی کدو

kado

خوراک رژیمی کدو یکی از غذاهای رژیمی است که خیلی زود میتوانید آن را تهیه کنید و میل کنید ما امروز در فست فود طرز تهیه این خوراک بسیار خوشمزه را برای شما شرح خواهیم داد.

مواد لازم :

  1. کدو      3 عدد
  2. پیاز     1 عدد
  3. گوجه     2 عدد
  4. شنبلیله خشک     به مقدار لازم
  5. نمک و فلفل     به مقدار لازم

طرز تهیه :

کدوها را پوست بگیرید و مربعی خرد کنید پیاز را هم ریز خرد کنید.

kado1

پیاز را سرخ کنید در حدی که نرم شود نیازی نیست خیلی سرخ شود و زردچوبه را داخل پیاز کمی تفت  بدهید و کدو را اضافه کنید و بگذارید تا کدو نرم شود ولی گاهی هم بزنید که کدو به ته ظرف نچسبد بعد از اینکه کدو کمی نرم شد رب گوجه فرنگی را در گوشه ای از تابه سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد با کدو مخلوط کنید.

kado2

بعد گوجه فرنگی پوست گرفته شده و خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید و بگذارید 5-6 دقیقه با کدوها بپزد و نمک و فلفل بزنید این خوراک تند، خوشمزه تر می شود بعد کمی شنبلیله خشک کف دستتان بساوید و داخل خوراک بریزید و شعله گاز را خاموش کنید. تمام طعم و عطر این خوراک به شنبلیله خشک هست ولی بعد از اینکه سبزی خشک را ریختید دیگر نگذارید بپزد و شنبلیله هم زیاد نریزید که غذا را تلخ می کند.

kado3

اگر مزه کدو را زیاد دوست ندارید پیشنهاد میکنم این خوراک را امتحان کنید.

اطلاعاتی در رابطه با کدو

کدو سبز نوعی کدوی تابستانی است که می‌تواند تا حدود یک متر رشد کند، اما معمولاً در نصف این اندازه و یا کمتر، برداشت می‌شود و به همراه بسیاری از انواع دیگر کدوها، مانند کدو تنبل، در گونهٔ کدو تخم پوست کاغذی (نام علمی: Cucurbita pepo) دسته‌بندی می‌گردد. کدو سبز می‌تواند سبز تیره یا روشن باشد. پیوند مشابه آن، کدوی طلایی، ممکن است نارنجی یا زرد تیره باشد.

در زمینۀ آشپزی، از کدو سبز به صورت تره‌بار استفاده می‌شود، یعنی معمولاً به عنوان یک چاشنی خوش‌طعم یا بخشی از غذا پخته می‌شود. اما از لحاظ گیاه‌شناسی، کدو سبز یک میوه نارس، حاصل از تورم تخمدان گل آن است.

در مازندران، از این نوع کدو و کدو تنبل (در گویش مازندرانی: کَچِلیک) در آشپزی و درمان‌های خانگی بسیار استفاده می‌شود.

Courgette_J1

Check Also

اسپاگتی کدو با پنیر یک غذای رژیمی عالی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای فوری و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *