حلوای گل سرخ مخصوص سفره افطار

halva

حلوای گل سرخ مخصوص سفره افطار

حلوا یکی از شیرینی های است که اکثر ما آن را سر سفره افطار می گذاریم و از خوردن آن لذت میبریم. ما امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود میخواهیم طرز تهیه این حلوای بسیار خوشمزه را برای شما شرح دهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوای گل سرخ :

  1. آرد      600 گرم
  2. روغن جامد     400 گرم
  3. پودر گل سرخ     یک لیوان سر خالی
  4.  گردو یا بادام پودر شده      یک لیوان سر خالی
  5. پودر شکر     3.5 لیوان
  6. عسل     100 گرم
  7. گلاب     نصف لیوان
  8. پودر هل     نصف قاشق چای‌خوری
  9. پودر پسته     به میزان لازم

طرز تهیه حلوای گل سرخ :

گل سرخ را حتما پودر کنید.
روغن را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید.
آرد را به روغن اضافه و سرخ کنید و مرتب به هم بزنید تا نسوزد و بوی خامی آن گرفته شود، ولی دقت کنید خیلی رنگ آن تیره نشود.

حرارت را خاموش کرده و پودر گل سرخ و عسل و پودر شکر و پودر بادام یا گردو، هل و گلاب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده تا خمیری لطیف نسبتاً منسجمی حاصل شود. حتی می توانید داخل غذاساز مخلوط کنید.

سپس خمیر را روی یک سطح صاف، به وسیله وردنه به قطر دو سانتی‌متر، باز کرده و با یک قالب شکیل، آن را قالب زده و در ظرف مورد نظر بچینید و روی آن را با پودر پسته و پودر گل سرخ تزیین نمایید.
این حلوا را می‌توانید در ماه رمضان تهیه و با آن افطار کنید .

 

خواص گل سرخ

 

مربا استفاده می کنند.همچنین از نظر کاربرد دارویی، این گیاه دارای خواص ارزشمندی است که گیاه شناسان و اطبای معروف بر آن تأکید کرده اند.
ابن سینا درباره ارزش دارویی مربای گل سرخ در درمان بیماری سل و نتایج مفید آن سخن گفته است.گیاه شناسان معروفی همچون جالینوس،دیوسکوریه و پلین برای این گیاه ارزش طبی فراوانی قائل بوده اند و از جمله به خواص گلاب اشاره کرده و تأثیر آن را در درمان ناراحتی های گوش،دستگاه گوارشی،عوارض پوستی و استخوانی نیکو دانسته و غرغره آن را برای زخم های دهان و لثه،تورم لوزه ها مفید دانسته اند.علاوه بر آن از گل سرخ به عنوان داروی ضد تهوع و قابض نام برده اند.
جالب است که بدانید گل سرخ در عین قابض بودن(ضد اسهال)،خاصیت مسهلی و نرم کنندگی نیز دارد.
این گیاه برطرف کننده نفخ معده و به طور کلی بادها و رطوبت است.همچنین تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی های ریه،کلیه و تپش شدید قلب است.
پماد گل سرخ داای خاصیت آرام کننده در دردهای ناشی از ضرب دیدگی هاو پیچ خوردگی هاست.
چکیده یا عصاره گل سرخ به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده و در شربت ها و غذاها کاربرد دارد.
طرز تهیه چای گل سرخ
برای تهیه یک نوشیدنی آرام بخش و معطر،مقدار یک قاشق غذاخوری پر از برگ های گل سرخ را با یک قاشق چای خوری چای از هر نوع(سبز،سیاه،سفید) که مایل باشید دم کرده و نوش جان کنید.
“خواص و نوع مصرف گل سرخ مصارف مختلفی دارد.مصرف غذایی گل سرخ ازدیر باز شناخته شده است.از این گل معطر در ترکیبات ادویه،تهیه گلاب،تهیه شربت و مربا استفاده می کنند.همچنین از نظر کاربرد دارویی، این گیاه دارای خواص ارزشمندی است که گیاه شناسان و اطبای معروف بر آن تأکید کرده اند. ابن سینا درباره ارزش دارویی مربای گل سرخ در درمان بیماری سل و نتایج مفید آن سخن گفته است.گیاه شناسان معروفی همچون جالینوس،دیوسکوریه و پلین برای این گیاه ارزش طبی فراوانی قائل بوده اند و از جمله به خواص گلاب اشاره کرده و تأثیر آن را در درمان ناراحتی های گوش،دستگاه گوارشی،عوارض پوستی و استخوانی نیکو دانسته و غرغره آن را برای زخم های دهان و لثه،تورم لوزه ها مفید دانسته اند.علاوه بر آن از گل سرخ به عنوان داروی ضد تهوع و قابض نام برده اند. جالب است که بدانید گل سرخ در عین قابض بودن(ضد اسهال)،خاصیت مسهلی و نرم کنندگی نیز دارد. این گیاه برطرف کننده نفخ معده و به طور کلی بادها و رطوبت است.همچنین تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی های ریه،کلیه و تپش شدید قلب است. پماد گل سرخ داای خاصیت آرام کننده در دردهای ناشی از ضرب دیدگی هاو پیچ خوردگی هاست. چکیده یا عصاره گل سرخ به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده و در شربت ها و غذاها کاربرد دارد. طرز تهیه چای گل سرخ برای تهیه یک نوشیدنی آرام بخش و معطر،مقدار یک قاشق غذاخوری پر از برگ های گل سرخ را با یک قاشق چای خوری چای از هر نوع(سبز،سیاه،سفید) که مایل باشید دم کرده و نوش جان کنید.

Check Also

حلوای میان پر یک حلوای ویژه برای افطار

امروز قصد داریم طرز تهیه حلوای میان پر یک حلوا مخصوص افطار را به شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *