آموزش درست کردن شیرینی قهوه تلخ و خوش مزه

669022069

برای درست کردن شیرینی نیاز به زمان زیادی نیست.در این مطلب از سایت فست فود برای شما نحوه درست کردن شیرینی قهوه تلخ و خوش مزه را آموزش می دهیم.شما دوستان میتوانید با تهیه مواد لازم این شیرینی خوشمزه را در منزل خود بدون هیچ گونه درد سری تهیه کنید.برای دیدن این آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید.

زمان پخت : 40 دقیقه

 

مواد لازم :

کره     90 گرم
وانیل     1/4 قاشق چایخوری
پودر قند     55 گرم
زرده تخم مرغ      2 عدد
پودر قهوه فوری     1/5 قاشق مرباخوری
آب داغ     1 قاشق مرباخوری
آرد سفید     235 گرم

 

طرز تهیه :

پودر قهوه را با آب داغ مخلوط کرده و می گذاریم تا کمی سرد شود. کره ، پودر قند و وانیل را با هم مخلوط و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه می زنیم ، زرده تخم مرغ را دانه دانه به مواد اضافه و با همزن می زنیم (وقتی اولی جذب مواد شد دومین زرده را اضافه می کنیم) قهوه سرد شده را به مخلوط می افزاییم.

 

آرد الک شده را کم کم اضافه و با دست هم می زنیم تا خمیری بدست بیاید (دو قاشق از آرد را کنار گذاشته و در زمان ورز دادن به خورد خمیر می دهیم) سطح صافی را آردپاشی کرده و روی آن خمیر را ورز می دهیم تا نرم شود.

 

سپس بین دو کیسه نایلون خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم و با کاتر گرد شیرینی ها را برش زده و در سینی فر چرب شده می چینیم و در فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم. وقتی زیر شیرینی قهوه کمی طلایی شد ، شیرینی را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن از سینی جدا می کنیم و به ظرف مورد نظر منتقل می نماییم.

 

نکته: برای راحتی کار می توان داخل سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و شیرینی ها روی آن قرار بدهیم.

شما میتوانید از سایر آموزش های سایت فست فود نیز دیدن کنید.

 

منبع: پارس ناز

 

 

Check Also

کیک بادام با عسل عصرانه ویژه

یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *