طرز تهیه چیز کیک انار با طعمی ترش

cake-anar

چیز کیک انار یک کیک ترش و بسیار خوشمزه است. طرز تهیه این کیک بسیار آسان است و شما میتوانید با خواندن این آموزش این کیک را به راحتی درست کنید. در این کیک میتوانید از ژله استفاده کنید. بهتر است برای تهیه این کیک ژله را خودتان درست کنید.در ادامه این آموزش اطلاعاتی در رابطه با انار را تهیه کرده ایم که میتوانید مطالعه کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه چیزکیک انار:

  1. انار  بزرگ   1     عدد
  2. پنیر خامه ای       400     گرم
  3.  خامه        200     گرم
  4. ژلاتین      1     قاشق مربا خوری
  5. وانیل       1/4     قاشق چای خوری
  6. ژله انار    1     بسته
  7. بیسکویت  پودر شده     230     گرم
  8. کره  آب شده      200     گرم
  9. پودر قند         2   قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه چیز کیک انار :

در چیزکیک انار می توان بجای پودر بیسکوییت از نان رولت استفاده کرد که خوشمزه تر هم میشود و به این صورت چرب هم نمیشود.

بیسکویت را پودر کرده کره آب شده و کمی خنک شده را با بیسکویت مخلوط کنید و کف قالب کمر بندی خوب پهن کنید و پرس کنید بگذارد داخل یخچال ١٥ دقیقه تا خوب سفت شود.

پنیر خامه ای را با هم زن میزنید + پودر قند وقتی یک دست شده ….خامه را هم میزنید وقتی سفت شد به پنیر خامه ای اضافه کرده .میتوانید بین مواد پنیر و خامه کمی وانیل اضافه کنید و باخامه را بزنید.

مقدار ژلاتین داده شده رو هم به روش بن ماری انجام دهید با ١ پیمانه آب یا آب پرتقال وقتی شفاف شد بگذارد خنک شود بعد به مایه کرمی من اضافه کرده با هم زن خوب زده چند ثانیه در حد مخلوط شدن بعد کرم را روی بیسکویت بریزید و خوب روی آن را  صاف کرده بگذارید مجددا داخل یخچال تا خودش را بگیرد.

در این فاصله ژله رو هم به روش بن ماری حل کرده کاملا شفاف شود میگذارد خنک شود و انار را خوب دون کنید و روی کرم خوب پخش کنید بعد ژله خنک شده را به آرامی یک قاشق زیرش بگیرید ژله را از قاشق انتقال بدین به قالبتون تا به خامه فشار وارد نشه که خامه ها بزنه بالا.

میگذارید داخل یخچال بمدت ٥ ساعت تا خوب خودش را بگیرد .

 

اطلاعاتی در رابطه با انار

 

اَنار (نام علمی: Punica granatum) یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، و یا به رنگ‌هایی بین آن دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.

انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولید کننده‌است.

در ایران، شهرستان‌های ساوه، نی‌ریز، کوهدشت و فردوس به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انار هستند.

انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه وجود دارد. انار تقریباً در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه میشود. انار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا ۱۰- درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند.

 

محصولات

از میوهٔ انار، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه می‌شود. از پوست انار برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از برگ آن نیز سابق بر این استفاده می‌کردند. همچنین از پوست انار برای دباغی کردن پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌گردد. جوشانده که از جوشاندن پوست انار در اب بدست می اید برای مشکل گوارشی و گلو درد دارو گیاهی محسوب می شود.

 

در فرهنگ

  • «جاودانان» یا گارد جاویدان، سربازان برگزیده ایران باستان، نیزه‌هایی به شکل انار داشتند.
  • در قرآن، سه بار از این میوه نام برده شده‌است. (در سوره الرحمن از آن به عنوان میوه بهشتی یاد شده‌است.)
  • رنگی که به این میوه تشبیه شده است }
  • از سال ۱۳۸۸، در اواخر مهر ماه هر سال، جشنواره انار در روستای مردانقم برگزار میشود. جاذبه اصلی این جشنواره اجرای موسیقی عاشقی توسط عاشقهای معروف منطقه ارسباران است.همچنین در روستای تنگ طه شهرستان داراب در اواسط شهریور ماه جشنواره انار برگزار می گردد .

خواص درمانی

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدوداً به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد:

  1. کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی
  2. کاهش خطر سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پسطان
  3. کاهش کلسترول خون
  4. جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها
  5. کمک به سلامت لثه‌ها  در سال ۲۰۱۴ در مجله Integrative Medicine Research مربوط به مرکز جهانی طب مکمل به چاپ رسید، مشخص شد گیاه گلنار فارسی نیز دارای تاثیر بسزایی در درمان آفت دهان می‌باشد. در این تحقیق اثر عصاره الکلی و آبی گیاه گلنار فارسی را بر روی آفت‌های مینور مورد بررسی قرار داد که نتایج مطلوبی دریافت کرد.

 

مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)
انرژی ۳۴۶ کیلوژول (۸۳ کیلوکالری)
کربوهیدرات‌ها ۱۸٫۷ g
قندها ۱۳٫۷ g
فیبر ۴٫۰ g
چربی ۱٫۲ g
پروتئین ۱٫۷ g
تیامین (ویتامین B۱) ۰٫۰۷ میلی‌گرم (۵٪)
ریبوفلاوین (ویتامین B۲) ۰٫۰۵ میلی‌گرم (۳٪)
نیاسین (ویتامین B۳) ۰٫۲۹ میلی‌گرم (۲٪)
ویتامین ب۵ (B5) ۰٫۳۸ میلی‌گرم (۸٪)
اسید فولیک (ویتامین B9) ۳۸ میکروگرم (۱۰٪)
ویتامین C ۱۰ میلی‌گرم (۱۷٪)
کلسیم ۱۰ میلی‌گرم (۱٪)
آهن ۰٫۳۰ میلی‌گرم (۲٪)
منیزیوم ۱۲ میلی‌گرم (۳٪)
فسفر ۳۶ میلی‌گرم (۵٪)
پتاسیم ۲۳۶ میلی‌گرم (۵٪)
روی ۰٫۳۵ میلی‌گرم (۴٪)
درصدها نسبی‌اند

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *