آموزش طرز تهیه پیتزا سبزیجات به سبک ناتورالیسم

url

آموزش طرز تهیه پیتزا سبزیجات به سبک ناتورالیسم

یکی از غذاهای که به عنوان غذاهای فست فود شناخته می شود پیتزا است. که همین پیتزا انواع مختلفی دارد.در این قسمت از سایت فست فود قصد داریم شما را با نحوه درست کردن پیتزا سبزیجات آشنا کنیم. این پیتزا ساخت کشور ایتالیا می باشد.برای درست کردن این پیتزا به یک سری مواد اولیه نیاز داریم که در زیر برای شما نام برده ایم.پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


 

 

مواد لازم جهت تهیه پیتزا سبزیجات به سبک ناتورالیسم :

  1. بادمجان            : 2عدد کوچک
  2. پیاز                  : 1 عدد متوسط
  3. فلفل دلمه ای     : 1 عدد کوچک
  4. سیر خردشده     : 1 حبه بزرگ
  5. ذرت کنسروی     :  5 قاشق غذاخوری
  6. گوجه               : 2 عدد کوچک
  7. روغن زیتون        : 2 قاشق غذا خوری
  8. ریحان تازه یا پودر شده : 2 قاشق غذا خوری
  9. پنیر پیتزا           : به مقدار لازم
  10. سس باربیکیو یا کچاپ : به مقدار لازم
  11. پنیر گودا         : به صورت دلخواه
  12. نان آماده پیتزا نازک  : به تعداد لازم

 

طرز تهیه پیتزا سبزیجات :

ابتدا اگر می خواهید در فر درست کنید فر را روشن کنید تا گرم شود اگر هم مثل من حوصله ندارید داخل مایکروویو می خواهید درست کنید که باز هم باید مایکروویو را هم گرم کنید.

ابتدا مواد را بصورت بالا در تصویر (پیاز بصورت حلقه ، گوجه مکعبی شکل، فلفل دلمه بصورت مکعبی ) خرد می کنیم و بادمجان ها  را شسته و به صورت دایره ای خرد می کنیم با ضخامت ۱ سانتی متر و بعد نمک میزنیم تا تلخی هایش خارج شود و وقتی عرق کرد عرقش را خشک کرده  و بعد در تابه روغن ریخته و تفت می دهیم تا بادمجان ها رنگش عوض شود.

بعد از این مرحله نان آماده را روی سینی فر یا مایکروویو قرار می دهیم و  بعد روغن زیتون را در کاسه ای با سیر خرد شده ترکیب می کنیم و روی خمیرمان می زنیم ترکیب خوشمزه و خوش بویی هست !

حالا سس باربیکیو را روی نان می ریزیم تا سطح آن را آغشته کند. واسه این می گم باربیکیو بهتر است چون هم طعم بهتری دارد هم شیرینی آن مثل کچاپ نیست و طعم بهتر و دودی تری به بادمجان و ترکیبات میدهد . اما اگر نبود کچاپ هم خوب می شود!

حالا مقداری پنیر پیتزا روی خمیر می ریزیم و بعد بادمجان ها را بصورت عادلانه در روی خمیر پخش می کنیم.

و بعد باقی مواد به ترتیب لایه ( گوجه ، فلفل ، ذرت و پیاز ) را روی بادمجان ها می چینیم.

روی مواد را فلفل و آویشن و پنیر پیتزا و در صورت وجود پنیر گودا میریزیم و از محصولات زراعی خودتون اگر مثل من ریحان پرورش می دهید روی پنیر ها بگذارید چون واقعا عطر خوبی به پیتزا می دهد و بعد داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه (البته باید حواستان باشد وقتی رنگ نان عوض شد و پنیر آب شد می توانید خارج کنید)  اگر هم مثل من از فر مایکروویو استفاده میکنید هم که خودتان میدانید باید اول گرم کنید داخل ماکروویو را و بعد از حالت ترکیبی مایکرو ویو و فر استفاده کنید.

بعد از پخت از داخل فر بیرون می آورید حالا با پیتزا بر برش میدهید.

 

 

1578h

 

آشنایی با خواص بادمچان

از نظر طب قديم بادمجان گرم و خيلي خشك است . بادمجان بر خلاف آنچه كه عوام اعتقاد دارند كه بي بو و خاصيت است داراي خواص زيادي است . مهمترين خاصيت آن كم كالري بودن آن است كه غذاي بسيار خوبي براي كساني است كه مي خواهند وزن كم كنند زيرا داراي ويتامين و مواد معدني نيز مي باشد .

 1)بادمجان را حتما بايد بحالت كاملا رسيده مصرف كرد زيرا خام آن طعم تلخ درد و در آنهائيكه آسم و برونشيت دارند باعث تحريك اين بيماريها مي شود.

 2)بادمجان اثر نرم كننده و مدر درد .

3)بادمجان بعلت درا بودن آهن در رفع كم خوني داروي موثري است .

 4)بادمجان را مي توان براي از بين بردن ورم و التهاب روي عضو ملتهب گذاشت .

 5)دانه بادمجان ايجاد يبوست مي كند .

 6)ريشه بادمجان و شاخه هاي خشك شده و برگهاي آن اثر بند آورنده خون را دراست و قابض بوده و مي توان در آن براي درمان احتلام بانه و انواع خونريزيها استفاده كرد.

 7)بادمجان پادزهر خوبي براي مسموميت هاي حاصل از خوردن قارچ سمي است .

   8)خوردن بادمجان گرفتگي رگها را باز مي كند و شخص را ازخطرسكته قلبي محفوظ مي درد .

 9)بادمجان برطرف كننده يبوست است .

 10)برگها و پوست سياه بادمجان را اگر بجوشانند اين جوشانده درمان اسهال خوني است .

11)جوشانده ريشه بادمجان درمان بيماري آسم است.

 12)بادمجان مقوي معده است .

 13)آب زردرنگي كه در موقع نمك زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج مي شود براي خشك كردن عرق دست و پا بهترين دارو است و اشخاصي كه دست و پايشان مرتب عرق مي كند بايد دست و پاي خود را با آن چند بار در روز بشويند تا از شر اين مرض آسوده شوند.

 14)اگر بادمجان را بسوزانند و خاكستر آن را با سركه خمير كنند و به زگيل بمالند زگيل كنده خواهد شد .

 15)از بادمجان مي توان به عنوان مسكن براي تسكين در استخوان شكسته و ضرب خورده استفاده كرد بدين طريق كه بايد بادمجان را در فر بگذاريد كه نيم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگيريد و بعد بمقدر نصف اين مقدر آب به آن شكر قهوه اي اضافه كنيد آنرا هم بزنيد و بنوشيد.

Onions

آشنایی با خواص پیاز

 

 پیاز نیز مانند سیر خاصیت ضد عفونی دارد ،‌ پیاز خستگی را برطرف و به اعصاب نیرو می بخشد و توان راه رفتن را زیاد و آب مرد ( نطفه ) را افزون و تب را از بین می برد . پوست را لطیف ، پشت را قوی و لثه ها را محکم ، بوی بد دهان را که ناشی از بدکار کردن معده است ، برطرف نموده ، بلغم را ازبین برده و محرک نیروی جنسی است ، اشتها آور و کاهش دهنده ناراحتی های مربوط به نفخ شکم و غیره است ، باعث نیروی پاها و گام ها در راه رفتن است . برای بچه هایی که دیر رشد می کنند و پیرمردانی که ضعیف شده اند غذایی مفید و نیروبخس ، مانع بروز سکته مغزی و قلبی می شود ، در رفع یبوست و نفخ روده ها مفید است ، سیلیس موجود در پیاز برای تشکیل و نگهداری استخوان ها و شرائین کاملا لازم است ، دارای هورمون است که غدد اشک و آمیزشی و گواراشی را تقویت می نماید ، آهک آن استخوان بندی و دندان ها را محکم و از نرمی استخوان جلوگیری میشود، سوختگی ، زگیل ، عفونت های کلیوی ، عفونت مثانه ، ناراحتی روده ، دردهای کلیوی و روده ای، سرطان کبد را برطرف می کند . جهت خرد کردن سنگ کلیه ، ورم پرده بیرونی قلب و ذات الریه بکار می رود .
مصرف پیاز خام : برای رفع ناراحتی های حاصل از آشامیدن و جلوگیری از ناراحتی های ناشی از هوای آلوده مفید است .
آب پیاز : برای درد دندان و صدای داخل گوش مفید است . برای این کار پنبه را آغشته به پیاز کرده و روی محل بگذارید ، آب پیاز برای نیش حشرات مفید است . پیاز پخته : برای کسانی که روده ی ضعیفی دارند ، غذای مناسبی است .
تسهیل خروج ادرار : پیاز را رنده کرده روی مثانه قراردهید .
رفع سردرد میگرنی وو سرماخوردگی : تحریکی که در هنگام پوست کندن پیاز حاصل می شود ، دردهای میگرن و سرماخوردگی را که تازه شروع شده برطرف می نماید .
رفع جوشهای صورت : پیاز را در موضع بمالید
جوشانده ی پیاز : جهت پانسمان زخم های چرکین استفاده می شود .
مضرات : هضم پوست های نازکی که ورق پیاز را پوشانده خیلی دشوار است و باید هنگام مصرف آن را جدا نمود ، نباید در خوردن آن زیاده روی کرد زیرا موجب تشنگی ، استفراغ ، تیرگی چهره و حتی فراموشی می شود .

sdsd

آشنایی با خواص فلفل دلمه‌ای

 

رنگ‌های شفاف فلفل دلمه‌ای سرشار از بهترین مواد مغذی است.فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین آ و ویتامین سی است كه هر دوی آنها آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی هستند.هر دوی این آنتی‌اكسیدان‌ها بر روی رادیكال‌های آزاد كه اثر تخریبی روی سلول‌ها دارند،تاثیر می‌گذارند.

 

آیا می‌دانید رادیكال‌های آزاد بازیگران اصلی در جمع كردن كلسترول در رگ‌ها هستند و باعث گرفتگی رگ‌ها و بیماری‌های قلبی،تخریب عصب و رگ‌ها می‌شوند.فلفل دلمه‌ای با تشكیل این دو ماده روی رادیكال‌های آزاد تاثیر می‌گذارد و باعث كاهش ریسك ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

همچنین فلفل دلمه‌ای حاوی ویتامین ب 6 و فولیك اسید است كه در گرفتگی رگ‌ها و بیماری قلبی در افراد دیابتی تاثیر می‌گذارد.هر دوی این ویتامین‌ها كه از خانواده ویتامین‌های ب هستند، باعث كاهش هموسستئین می‌شوند.هموسستئین بالا باعث تخریب رگ‌های خونی شده و باعث افزایش حمله قلبی و سكته می‌شود.

 

با تهیه ویتامین‌هایی كه هموسستئین را به مولكول‌های مورد نیاز تبدیل می‌كنند،فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد.

 

فلفل قرمز یكی از اندك غذاهایی است كه حاوی لیكوپن است.لیكوپن كاروتنوئیدی است كه مصرف آن رابطه‌ای عكس با سرطان‌هایی نظیر،سرطان پروستات، مثانه و پانكراس دارد. تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی كه از غذاهایی با لیكوپنكمتر استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

 

Garlic

آشنایی با خواص سیر

  • فشار خون بالا – بعضی تحقیقات نشان می دهند که سیر می تواند میزان فاشر خون را بین 7 تا 8 درصد کاهش دهد.
  • تصلب شریان – بنظر می رسد که سیر به کاهش تصلب شریان ها می تواند کمک نماید.
  • سرطان ها – خوردن سیر می تواند فوایدی در رابطه با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولون، راست روده و معده داشته باشد. با اینحال بنظر نمی رسد که مکمل های سیر دار و قرص های سیر همچین اثری داشته باشند. برای این منظور مصرف هفتگی 3.5 تا 29 گرم در هفته توصیه می شود.
  • گزش کنه – مصرف بالای سیر بنظر می رسد که گزش کنه را کاهش می دهد.
  • عفونت قارچی – ژل های تهیه شده از سیر می توانند به بهبود عفونت های قارچی کمک نمایند.

 

 

 

12

آشنایی با خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌كننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌كنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینكه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

 

گوجه فرنگی دشمن سرطان

گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری بدون لك و سالم داشته باشد و برای نگهداری كوتاه‌مدت آن حتی تا 15 الی 20 روز نیز یخچال بهترین مكان است ولی برای زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز كردن را انتخاب كرد. اگرچه در سال‌های اخیر گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن متفاوت است. بنابراین برای استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های تابستانه در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به صورت ریز خرد كرده یا رنده كنید، سپس بدون روغن در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید. پس از آنكه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا كرد، آن را در یك ظرف یا كیسه فریزر بسته‌بندی كرده و در فریزر نگهداری كنید.

 

Olive-Oil

 

آشنایی با خواص روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.

 

خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن:

• روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌ کند.

 

• روغن زیتون مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.

 

• کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.

 

• روغن زیتون از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.

 

• یکی دیگر از خواص روغن زیتون این است که مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ ها می ‌شود.

 

• روغن زیتون به علت دارا بودن چربی های غیر اشباع MUFA باعث اتساع سرخرگ ها شده و از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.

 

• تنظیم قند خون بدن از خواص روغن زیتون است.

 

•  روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پر اکسیداسیون چربی ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان می شود.

 

• به علت خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون، دیواره سرخرگ ها را از گزند رادیکال های آزاد محافظت کرده و چسبیدن LDL را به دیواره سرخرگ ها و همچنین ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

دیگر خواص درمانی روغن زیتون :
•     کاهش فشار خون بالا
•     درمان خون ‌ریزی لثه و تقویت لثه
•     تقویت حافظه
•    جلوگیری از سفید شدن مو
•     تسکین دردهای روماتیسمی

 

reyhan

آشنایی با خواص ریحان:

ریحان گیاهی معطر و بادشکن است. اگر چه بیشتر به عنوان سبزی خوردن یا طعم دهنده به غذا، مورد استفاده قرار می گیرد ولی خواص درمانی خاصی هم دارد که از آن جمله :

1) ریحان آرامش دهنده ی اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی بسیار مؤثر است. اگر 20 تا 50 گرم ساقه ی ریحان که دارای برگ و گل است را در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه دم کنید . سپس آن را صاف و شیرین نمایید و پس از هر غذا 1 فنجان بنوشید که غم و اندوه و افسردگی را برطرف می کند.

2) ریحان گیاهی نشاط آور است. دم کرده ی 50 گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه ی سردردهای یک طرفه (

میگرن ) و سردردهای عصبی مفید است . حتی استنشاق بوی ریحان له کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند.

3) دم کرده ی 50 گرم ریحان که با

عسل  شیرین شده باشد برای برطرف کردن گلودرد و آنژین مؤثر است. برای درمان آسم  نیز می توان جوشانده ی غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد. جوشانده ی سرد آن نیز تب بر است. پس در بیماری های تورمی گلو و سرما خوردگی  حتماً از ریحان استفاده کنید.

4) دانه ی ریحان نیز به علت داشتن لعاب فراوان نرم کننده است و در رفع ورم

کلیه  و ترشحات زنانگی مفید است.

5) ریحان ضد دل پیچه است ، پس چه خوب است افرادی که دستگاه گوارش حساس دارند و سریع نفخ می کنند با غذا ریحان مصرف کنند.

6) ریحان در درمان اسهال هم مؤثر است . خوردن تخم بو داده ی ریحان برای درمان اسهال اثر شفا بخش دارد.

7) جوشانده ی ریحان گرفتگی دستگاه گوارش را رفع می کند و ضد تهوع و استفراغ است.

Check Also

پیتزای انجیر و قارچ فوق العاده

یکی از جالب ترین و جدید ترین پیتزاهایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید پیتزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *