آموزش طرز تهیه همبرگر دوبل (همبرگر شکم پر)

 

fo3151

یکی از سالم ترین غذاهای فست فود همبرگر دوبل است که برای تهیه این غذا از مواد طبیعی استفاده می شود. اگر شما هم میخواهید این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه کنید.با ما همراه باشید تا شما را با نحوه تهیه همبرگر دوبل (همبرگر شکم پر) آشنا کنیم.برای درست کردن این غذا نیازمند مواد اولیه هستید که در زیر آنها را نام برده اید.حالا همه چیز آماده است طبق آموزش مراحل را انجام دهید تا یک همبرگر خوشمزه داشته باشید

مواد لازم: 

  1.  گوشت چرخ كرده    300 گرم
  2.  پنير موزارلا     50 گرم
  3.  گوجه فرنگی    2 عدد
  4.  كاهو يا سبزی    به دلخواه
  5. پياز    1 عدد
  6. نمک و فلفل    به مقدار لازم

طرز تهیه:

گوشت چرخ‌كرده را با يك عدد پياز رنده شده و نمك و فلفل مخلوط كنيد و خوب ورز دهيد. سپس آن را براي يك ساعت در يخچال بگذاريد تا خودش را بگيرد. بعد از يك ساعت نصف گوشت چرخ كرده را پهن كنيد و روی آن پنير ، گوجه ، سبزي  و كاهو بگذاريد.

 

  fo3152

گوشت آماده را به اندازه یک همبرگر پهن کنید
حالا نصف ديگر گوشت را كه جدا كرده‌ايد اندازه گوشت پاييني روي آن بگذارید و با كمي آب ولرم دور گوشت را ببنديد تا مواد داخل آن بيرون نريزد.

 

روی گوشت همبرگر ، پنير و گوجه بگذاريد

 

طرز تهیه همبرگر دوبل,مواد لازم برای همبرگر دوبل

سپس روی پنير و گوجه ، سبزی و كاهو بگذاريد
همبرگرتان را در كمی روغن سرخ كنيد يا روی كباب پز تنوری اش كنيد.

 

  fo3155

در انتها روی مواد میانی یک لایه دیگر گوشت قرار دهید

 

  fo3156

لایه گوشت را فشار دهید تا به هم بچسبد و در روغن سرخ کنید
آن را درون نان همبرگر بگذاريد و با سس مورد علاقه‌تان همبر گر دوبل را نوش جان كنيد.

 

 

12

آشنایی با خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌كننده سلسله اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. متخصصان همواره مصرف آن را به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می‌كنند. در ضمن گوجه‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است. در ضمن با توجه به اینكه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

 

گوجه فرنگی دشمن سرطان

گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری بدون لك و سالم داشته باشد و برای نگهداری كوتاه‌مدت آن حتی تا 15 الی 20 روز نیز یخچال بهترین مكان است ولی برای زمان بیشتر از آن می‌توان روش فریز كردن را انتخاب كرد. اگرچه در سال‌های اخیر گوجه فرنگی در تمام فصول سال یافت می‌شود ولی به لحاظ طعم و رنگ با انواع تابستانه آن متفاوت است. بنابراین برای استفاده از طعم گوجه فرنگی‌های تابستانه در پخت و پز زمستانی، شما می‌توانید آنها را ابتدا به صورت ریز خرد كرده یا رنده كنید، سپس بدون روغن در تابه‌ای ریخته و روی اجاق گاز بپزید. پس از آنكه آب آن بخار شد و گوشت رنده شده آن غلظت نسبی‌ای پیدا كرد، آن را در یك ظرف یا كیسه فریزر بسته‌بندی كرده و در فریزر نگهداری كنید.

 

 

 

ROMAINE-LETTUCE

آشنایی با خواص کاهو

اين ماده غذايي به ويژه حاوي ويتامين «ث» – ضد اسکوربوت – است. کاهو ارزش غذايي چنداني ندارد، اما از لحاظ درماني فوق العاده و سرشار از نمک هاي معدني با خاصيت قليايي است؛ به همين سبب خون را تصفيه مي کند و به حفظ هوشياري مغز و سلامت بدن کمک مي نمايد.

برگ هاي بيروني کاهو ارزش خوراکي بسيار دارد؛ زيرا اين برگ ها بيشتر در معرض نور آفتاب قرار دارد و نسبت به برگ هاي داخلي حاوي ويتامين بيشتر است. هر چه کاهو سبزتر باشد، ويتامين بيشتري دارد. کاهوي پخته براي ازدياد شير مادر مناسب است. اين سبزي محتوي چند ماده مهم و شفابخش است. آب کاهو، خنک و شادابي بخش است و ميزان فراواني منيزيم در آب آن سبب تقويت بافت عضلاني، اعصاب و مغز مي شود. آب کاهو جنبه درماني دارد.

 

53580_921

آشنایی با خواص پیاز

۱. پیاز ادرار آوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر را دارند .
۲. برای رفع گاز معده از تنتور پیاز می توان استفاده کرد . مقدار مصرف آن ۱۰تا ۱۵قطره است که باید در آّب حل کرده و مصرف نمود .
۳. برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می شود :۱۰۰ گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف کنید و در یخچال قرار دهید .
۴. همانطور که گفته شد پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می آورد . بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روزه از آن استفاده کنید .
۵. اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلا به احتباس ادراری است قرار دهدید ادرار را باز می کند .
۶. پیاز نیم پز برای سوختگی ها نیز موثر است .
۷. پیاز خام محرک قلب است .
۸. پیاز باکتری کش است .
۹. پیاز تقویت کننده و نرم کننده سینه است .برای این منظور پیاز را آب پز کرده و بخورید .
۱۰. پیاز سنگ کلیه را خرد می کند .
۱۱. پیاز پخته ملین است .
۱۲. برای رفع خارش چشم چند قطره آب پیاز را در چشم بچکانید .
۱۳. برای درمان سنگینی گوش آب پیاز را در گوش بچکانید .
۱۴. ماسک پیاز روی صورت خون را بطرف صورت می کشاند و رنگ صورت را درخشان می کند .
۱۵. پیاز چون گرم است برای کسانیکه طبع گرم دارند مضر است و اسراف در خوردن آن موجب فراموشی و سردرد می شود .
۱۶. پیاز لثه ها را محکم می کند .
۱۷. پیاز کلسیم دارد دندانها و استخوانها را تقویت می کند و از نرمی استخوان جلوگیری می کند .
۱۸. پیاز معالج عفونتهای مجاری تنفسی از قبیل ورم گلو ، برنشیت ، گریپ و آسم می باشد .
۱۹. برای رفع سموم بدن پیاز توصیه می شود .
۲۰. برای آنکه پیاز زود هضم شود و آنهایی که معده حساس دارند بتوانند آنرا بخورند و از خواص آن استفاده کنند باید موقع پختن پیاز مقدایر شکر روی آن بریزید و این عمل هضم پیاز را آسان تر خواهد کرد .
۲۱. برای درمان اسهال از پوست پیاز استفاده کنید بدین صورت که پوست پیاز را بشوئید و در مقداری آب به مدت ده دقیقه بجوشانید ، سپس آنرا در داخل دستمالی ریخته و فشار دهید تا شیره آن گرفته شود . بعدا این شیره را با شکر شیرین کنید و روز ی چند فنجان از آن را بشوئید تا اسهال کاملا از بین برود .
۲۲. اگر پشه یا زنبور شما را گزید فورا یک پیاز را بریده و روی محل گزیدگی بگذارید درد و خارش فورا ساکت می شود .
۲۳. پیاز ترشی را برای از بین بردن یرقان و تقویت معده و روده و زیاد شدن استها مصرف می کنند .
۲۴. اگر از بوی پیاز ناراحت می شوید می توانید بعد از خوردن پیاز برای رفع بوی آن باقلا پخته و یا گردوی پخته و یا نان سوخته بخورید .
۲۵. تخم پیاز گرم و خشک است و برای ازدیاد نیروی جنسی مصرف می شود .
۲۶. اگز از تخم پیاز پمادی درست کنید و روی سر ببندید از ریختن مو جلوگیری می کند .
۲۷. حتما شنیده اید که در قدیم برای اینکه کسی از اسرار علمی سر درنیآورد آنها را با مرکب نامرئی می نوشتند و مرکب نامرئی چیزی غیر ازآب پیاز نیست .
۲۸. در خاتمه برای اینکه بوی پیاز شما را ناراحت نکند و اشک از چشمان شما جاری نشود می توانید پیاز را زیر آب شیر پوست بگیرید یا اینکه پیاز را در داخل ظرف بزرگ آب قرار دهید و درآب آنرا پوست بکنید .
۲۹ – پیاز به علّت داشتن فسفر ، کارهای فکری را آسان می‌ کند.
۳۰ – برای افرادی که دچار بی‌ خوابی هستند، مفید است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.
۳۱ – پیاز، برای کودکان کم ‌رشد و پیرمردان ضعیف مفید است.
۳۲ – برای جلوگیری از خون دماغ می ‌توانید چند قطره سرکه را روی پیاز رنده شده بریزید و آب آن را در بینی بچکانید، تا از خونریزی جلوگیری نماید.
۳۳ – پیاز لثه‌ها را تقویت می ‌کند و رنگ چهره را روشن می ‌سازد.
۳۴ – پیاز سرشار از ویتامین‌های A و B و C می باشد ونیزدارای آهن، آهک، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، گوگرد، ید،سلنیوم، سیلیس و قند است که به طور مستقیم جذب بدن می‌ شود.
۳۵ .- پیاز به علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است. وقتی گوگرد وارد خون و ریه‌ها گردد با عفونت‌های مجاری تنفسی، مانند آسم ، برونشیت و گریپ و غیره مبارزه می ‌کند.

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *