طرز تهیه اسموتی بروکلی برای بچه ها


اسموتی بروکلی برای بچه ها

اسموتی ها یکی از سالم ترین انواع نوشیدنی های سرد هستند. این اسموتی کلم بروکلی که با اضافه کردن موز و گیلاس مناسب ذائقه ی بچه ها نیز می شود، دارای فیبر بالایی است. فیبر از جمله موادی است که مصرف آن برای بچه ها ضرورت زیادی دارد.

مواد لازم برای اسموتی بروکلی برای بچه ها:

  • گیلاس 1 پیمانه
  • کلم بروکلی خرد شده 1 پیمانه
  • آووکادو 1 عدد
  • موز 1 عدد متوسط
  • تخم کتان آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری
  • آب انار 1 پیمانه

طرز تهیه اسموتی بروکلی برای بچه ها:

همه ی مواد را در مخلوط کن با قدرت بالا بزنید و نوش جان کنید!

کلم بروکلی

خواص کلم بروکلی

تحقیقات بیانگر این است که کلم بروکلی سبزی بسیار پرمنفعت و پرخاصیتی است ولی خیلی از ا فراد اصلا از این سبزی استفاده نمیکنند . اگر خاصیت و منفعتهای آن را  بدانید در موقع خرید حتما از این کلم خواهید خرید چون ؛هم سرشار از آنتی اکسیدان است و هم پر از ویتامین است و  همه ویتامینهای مورد احتیاج بدنتان را بر آورده میکند

بررسی‌ها نشان می‌دهند این سبزی با آنكه خواص بسیار بالایی دارد اما خانواده‌ها كمتر به آن توجه و در غذاهایشان استفاده می‌كنند، اما با دانستن خواص و فواید زیاد آن هرگز دیگر مصرف این سبزی را در غذاهای خود فراموش نخواهید كرد.

گفتنی است كلم بروكلی منبع خوب ویتامین C و فیبر است. این سبزی قادر است از تمام سرطان‌ها پیشگیری و پوست را بسیار سالم و شاداب كند. پزشكان توصیه می‌كنند مصرف این سبزی برای آقایان ضروری است زیرا از سرطان پروستات تا 80 درصد جلوگیری کرده و باعث مقاوم‌شدن بدن آقایان در مقابل بیماری‌ها نیز خواهد شد. این سبزی با فعال‌كننده‌های بیوشیمیایی كه در خود دارد می‌تواند بدن آقایان و خانم‌ها را در مقابل بسیاری از ویروس‌ها و باكتری‌ها نیز ایمن سازد.

متخصصان معتقدند نوعی ماده شیمیایی وجوددارد که تنها در این گیاه یافت می‌شود. انرژی باتری‌های کوچک سلولی موسوم به میتوکندری‌ها را تامین می‌کند.

متخصصان تغذیه و سلامت در مورد یکی از خواص اصلی کلم بروکلی اظهار داشتند این گیاه پرخاصیت به دلیل دارا بودن ترکیبات منحصربفرد، سلول‌های بدن را به فعالیت وامی‌دارد و انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تامین می‌کند.

محققان موسسه تحقیقات غذایی «نورویچ» در انگلیس با بررسی نمونه خون تعدادی مرد و زن داوطلب قبل و بعد از مصرف کلم بروکلی دریافتند که مصرف این گیاه خوراکی باعث می‌شود واکنش‌های شیمیایی مختلف در درون باتری‌های سلولی بدن خیلی بهتر انجام شوند.

همچنین مصرف گیاه بروکلی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کند.

«ریچارد میتن» از متخصصان اصلی در این مطالعه گفت: میتوکندری‌ها که به عنوان باتری‌های سلولی شناخته شده‌اند در انتقال انرژی به سلول‌های بدن نقش حیاتی ایفا می‌کنند و در صورتی که در کارآیی آنها خلل ایجاد شود به بسیاری از بیماری‌های دوره میانسالی منجر می‌شود.

با توجه به نتایج این مطالعه به افراد توصیه می‌شود که این گیاه مفید را به رژیم غذایی خود بیافزایند و آن را دو تا سه نوبت در هفته مصرف کنند.

 

گیلاس

خواص گیلاس

1-ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی

آیا اغلب در محصولات لوازم آرایشی به دنبال یک آنتی اکسیدان معجزه‌گر هستید؟ پس بهتر است این بار تنها سری به میوه فروشی محل بزنید و مقداری گیلاس بخرید! همان‌طور که می‌دانیم، آنتی‌اکسیدان فرایند پیر شدن را بسیار کند می‌کند. گیلاس حاوی ترکیبات پلی فنولیک فلونوئید است که با عنوان گلرنگ گلیکوزید خوانده می‌شود. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات رنگی یافت می‌شود و ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند.

2- چرخه خواب بدن را تنظیم می‌کند

آیا در خوابیدن مشکل دارید؟ ملاتونین موجود در گیلاس، سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و تحریکات عصبی را کاهش داده و به درمان وضعیت‌های بی‌خوابی و سردرد کمک شایانی می‌کند.

3- ویژگی‌های ضدالتهابی

علاوه بر منابع آنتی‌اکسیدان، گلرنگ موجود در گیلاس همانند یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند. بنابراین، گیلاس به صورت بالقوه می‌تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل کند. همچنین می‌تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد.

4- جایگزین موثر برای مسکن‌ها

به دلایل ویژگی‌های ضدالتهابی اشاره شده در موارد بالا، گیلاس می‌تواند به جای مسکن‌هایی از جمله آسپیرین، مورفین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملاً از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می‌دارد.

5-کم کالری

در عین حال که گیلاس بسیار مغذی است یک غذای کم کالری محسوب می‌شود بنابراین هیچ مشکلی ندارد که در برنامه رژیمی هر کسی قرار گیرد. گیلاس مخلوط خوبی از مواد معدنی لازم برای فعالیت‌های مختلف در بدن است.

6-ویژگی‌های ضد سرطانی

چه سبک زندگی‌مان را سرزنش کنیم و چه از بدشانسی شکایت کنیم، ولی حقیقت این است که سرطان در دنیا روز به روز به طور پیوسته در بین انواع گروه های سنی در حال افزایش است. در عین حال در مورد شروع و گسترش آن چیزی نمی‌دانیم، ولی شواهد تجربی و علمی بیان می‌دارند، برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می‌کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.

7- سم‌زدایی

خاصیت دفع سموم برای همگی ما جالب است. چه کسی است که دوست نداشته باشد تا سموم را از بدنش خارج کرده و به یک حس سلامتی برسد؟ گیلاس علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، به بدن کمک می‌کند تا مواد خارجی را از بدن دفع کرده و یک امنیت و زهرزدایی طبیعی برای بدن ایجاد کند.

منابع:
سایت نوشیدنی
دکتر سلام

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *