طرز تهیه اسموتی شکلات و بادام زمینی


اسموتی شکلات و بادام زمینی

اسموتی ها از سالم ترین نوشیدنی های سرد به شمار می روند. این اسموتی شکلات و بادام زمینی یک نوشیدنی خنک و دلچسب است که موز آن منبع سرشار پتاسیم است و کاکائوی موجود در آن ماده ای نشاط آور محسوب می شود. همچنین کره بادام زمینی یکی از منابع مهم چربی های خوب و مفید برای بدن به شمار می آید.

مواد لازم برای اسموتی شکلات و بادام زمینی:

  • موز رسیده‌ی بزرگ (برش خورده و منجمد) 2 عدد
  • کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 1/5 قاشق غذاخوری
  • شیر بادام یا شیر معمولی 1/5 فنجان

 

طرز تهیه اسموتی شکلات و بادام زمینی:

  • همه مواد را در مخلوط کن ریخته و آنقدر به هم بزنید تا مخلوطی صاف و خامه‌ای به دست بیاید.
  • مخلوط خوشمزه‌تان را در لیوان بریزید و با تکه‌های شکلات تزئین کنید.
  • نوش جان!

کاکائو

خواص کاکائو

تركيب هاي موجود در كاكائو مي توانند در كاهش فشارخون موثر باشند.کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب نیز شناخته می‌شود.

محققان دانشگاه مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه کمبریج، شکلات و کاکائو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. به عنوان مثال، کاکائوی تلخ حاوی مواد شیمیایی چون فلاوونوئیدها و تئوبرومین است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و میزان کلسترول خون را کم می‌کند. آنها در بررسی‌ها نشان دادند که کاکائوی شیری و معمولی با وجود مواد مفیدی که دارند، حاوی مقادیر بالایی شکر هستند که بخش مفید آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، از این رو، توصیه می‌کنند افراد برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از فواید کاکائو، نوع تلخ آن را مصرف کنند که فاقد قند بوده یا قند بسیار پایینی دارد.

ولی با وجود این، محققان بر این باورند که مصرف روزانه یک تکه کاکائو می‌تواند سلامتی بدن را تضمین کند و نیاز مراجعه به پزشک را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد. ازجمله فواید شکلات و کاکائو برای بدن می‌توان به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، جلوگیری از خطر آفتاب‌سوختگی‌های شدید، تقویت حافظه به دلیل فلاوونوئید موجود در آن، ایجاد حس آرامش و تحریک‌کننده اشتها اشاره کرد. مصرف کاکائو به‌خصوص در سالمندانی که دچار تصلب شرایین و گرفتگی‌های عروق می‌شوند، می‌تواند موثر بوده و پمپاژ قلب را تقویت کند. در واقع، عملکرد قلب و عروق در سالمندانی که از رژیم غذایی سرشار از فلاوونوئید مصرف می‌کنند، به مراتب کمتر بوده و کاکائو نیز ازجمله موادی است که مقدار بالایی از این ماده را در خود دارد.

در واقع، تاثیر شگفت‌انگیز کاکائو را روی سلامت قلب و عروق نمی‌توان نادیده گرفت به‌طوری که محققان در مطالعات خود به نتایج جالبی دست یافتند که نشان می‌دهد افرادی که مصرف روزانه کاکائو را در دستور کار رژیم غذایی خود دارند، نسبت به سایر افراد تا حد قابل ملاحظه‌ای کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون قرار می‌گیرند. کاکائوی تلخ سرشار از موادی موسوم به «تئوبروما» است که نوعی آنتی‌اکسیدان بوده و فواید خاص خود را دارد و محققان اثر آن را روی سلول‌های قلبی و عروق خونی به وضوح کشف کرده‌اند. کاکائوی تلخ با خلوص 70 تا 80 درصدی، کالری نسبتا پایینی دارد و در مقایسه با کاکائوهای شیری و معمولی کالری آن به مراتب کمتر است و پزشکان مصرف آن را توصیه می‌کنند. مصرف کاکائوی تلخ خطر بروز بیماری عروق محیطی را افزایش می‌دهد. این بیماری جریان خون را به دست‌ها و پاها کاهش می‌دهد و فرد مبتلا غالبا از گرفتگی‌های دردناک حین راه رفتن و ورزش کردن رنج می‌برد. بررسی‌ها نشان می‌دهد مبتلایان به این بیماری که روزانه 40 گرم کاکائوی تلخ استفاده می‌کنند، عملکرد ماهیچه‌های آنها در راه رفتن 11 درصد بهبود داشته و 15 درصد طولانی‌تر از سایر مبتلایان قادر به راه رفتن هستند.

علاوه‌بر این، مصرف کاکائوی تلخ با کاهش فشار خون ارتباط مستقیم دارد. به عبارت دیگر، مصرف مداوم کاکائوی تلخ می‌تواند فشار خون بالا را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. همچنین مطالعات صورت گرفته توسط محققان فنلاندی حاکی از آن است که این ماده مغذی می‌تواند خطر بروز سکته قلبی را در افراد در معرض خطر و افرادی که دچار تصلب شرایین هستند، کاهش دهد. احتمال بروز سکته در کسانی که در طول هفته 63 گرم کاکائوی تلخ می‌خورند تا حدود 20 درصد کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، مبتلایان به کلسترول بالا که از کاکائوی تلخ استفاده می‌کنند، مقدار این چربی مضر در بدن آنها تا 12 درصد کم می‌شود و از سوی دیگر، کلسترول خوب HDL خون بالا می‌رود که درنهایت سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد.

کاکائو و میگرن

با توجه به فواید فراوانی که این ماده خوشمزه دارد، پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که مستعد ابتلا به سردردهای میگرنی هستند، نباید از این ماده محرک استفاده کنند. کاکائو به خودی خود عامل مستعدی برای شروع سردردهای میگرنی به شمار می‌رود.

 

بادام زمینی

خواص بادام زمینی

بادام زمینی از دسته میوه هایی که میتوان به عنوان میوه چاق کننده از آن استفاده کرد. برای اضافه کردن وزن کافیت روزانه صد گرم بادام زمینی را با یک لیوان آب هویج و یک قاشق عسل مخلوط کرد و خورد. این میوه تحریک کننده ی جنسی است همچنین روغن بادام زمینی فاقد کلسترول بوده و برای کسانی که چربی خونشان بالاست مفید میباشد.

1-     بادام زميني برطرف كننده خستگي شديد مي‌باشد.

2-     كساني كه بهت زده يا بي‌حوصله هستند 10 صبح و 5 بعدازظهر 30 عدد بادام زميني با كمي عسل و اگر آب هويج بود با كمي از آن ميل كنند.

3-     براي خانمهاي حامله روزانه بين 10 تا 15 دانه بادام زميني بخورند.

4-     براي كودكاني كه راشيتيسم دارند روزانه 10 تا 12 دانه بادام زميني ميل كنند.

5-     كساني كه كف دستشان پوسته پوسته مي‌شود علاوه بر خوردن بادام زميني آن را به كف دست بمالند.

6-     براي درمان شوره و ريزش مو قبل از حمام بادام زميني را به سر بمالند.

7-  مقدار روي و يد در بادام زميني زياد است در نتيجه كساني كه گواتر دارند بادام را در جيره غذايي خود بگنجانند.

8-  كساني كه نسبت به بادام زميني حساس هستند از خوردنش خودداري كنند.

9-  بادام زميني نرم كننده سينه مي‌باشد.

10-  بادام زميني برطرف كننده سودا است.

11-  بادام زميني ضد رطوبت معده است.

12-  بادام زميني برطرف كننده زخم مثانه و سوزش مجاري ادرار مي‌باشد.

13-  بادام زميني مسكن بلغم سينه و سرفه و دردهاي حنجره مي‌باشد.

منابع:
سوران
دکتر سلام

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *