طرز تهیه اسموتی طالبی و عرق بهار نارنج



اسموتی طالبی و عرق بهار نارنج

اگر از طرفداران طالبی هستید اما از نوشیدن آب طالبی ساده خسته شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم این اسموتی طالبی و عرق بهار نارنج را امتحان کنید. می توانید در روزهای داغ تابستان از این نوشیدنی برای پذیرایی از میهمانان و دوستان خود نیز استفاده کنید.

مواد اولیه اسموتی طالبی و عرق بهار نارنج:

  • طالبی (کوچک) یک عدد
  • بستنی وانیلی 4 ق غ
  • عرق بهار نارنج به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه اسموتی طالبی و عرق بهار نارنج:

اول یک طالبی را ببرید. بعد از جدا کردن تخم های آن، طالبی را به شکل لایه های باریک برش بزنید و برای ۴۵ قیقه داخل فریزر قرار دهید.

بعد از اینکه طالبی ها را از فریزر خارج کردید نیم لیتر بستنی وانیلی ساده را داخل مخلوط کن بریزید و آن را هم بزنید تا حالتی یکدست پیدا کند.

بعد طالبی نیمه فریز شده را با بستنی مخلوط کرده و در پایان نصف لیوان عرق بهارنارنج به آن اضافه کنید.

اگر از رژیم خاصی پیروی می کنید می توانید بستنی را حذف کنید و طالبی به اصطلاح تگری را با عرق بهار مخلوط کنید.

طالبی

خواص طالبی

درست است که این میوه می تواند در زمانی که ما به شدت عرق کرده و بخش زیادی از آب بدن خود را از دست داده‌ایم به داد ما برسد اما مهم‌تر از آن خواص بی‌شماری است که طالبی برای ما دارد.

میوه ای که ضد انعقاد و فشار خون است

درصورتی که از بالا بودن فشار خون خود گله مند هستید و دلتان می‌خواهد میوه ای مصرف کنید که هم ویتامین و مواد غذایی زیادی را به بدن شما برساند و هم کمی از مشکلتان بکاهد؛ توصیه ما به شما طالبی است. درباره چرایی این پیشنهاد هم باید بگویم که این میوه  خاصیت ضدانعقاد خون دارد و آزمایشات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند در این میوه عناصری وجود دارد که به شدت از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت‌ها و چسبندگی بیش از حد آنها در مایع قرمز رنگ و حیاتی در بدن شما جلوگیری می‌کند، نتیجه این  فرایند نجات جان شما از لخته شدن خون در رگ‌ها خواهد بود و اینکه احتمال بروز حمله در گوی سرخ رنگ و تپنده بدن شما نیز به میزان زیادی کاهش خواهد یافت. دقیق‌تر بگویم به گفت متخصصان نوشیدن روزانه یک لیوان آب طالبی احتمال بروز فشار خون در افراد را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

به داد قلبتان برسید

راحت و ساده بگویم که این خوراکی سبزرنگ دایره ای شکل حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که می‌تواند مانع از بروز نارسایی قلبی شود. یادتان باشد که  کمبود این عنصر ریسک ابتلا به حملات قلبی را در افراد افزایش می‌دهد بنابراین از خوردن این میوه حیات بخش غافل نشوید. توضیح بیشتر اینکه بنابر اظهارات محققان هموسیستین ترکیبی است که افزایش آن در خون احتمال بروز امراض قلبی را تا 2 برابر افزایش می‌دهد. بنابراین طالبی بخورید تا به جنگ این ترکیب کشنده در بدن خود بروید.

عینک طبی طبیعی بزنید

تعجب نکنید چندان عجیب نیست، باورکنید راست می‌گویم. چه چیزی را؟ اینکه مصرف طالبی سیستم بینایی شما را تقویت می‌کند. به همین سادگی می‌توانید به سوی چشمانتان کمک کنید. توضیح بیشتر اینکه  در این میوه بتا کاروتن بالایی وجود دارد  که به سادگی در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود و نقش مهمی در بهبود عملکرد چشم‌ها دارد. البته این پیش نیاز ساخت

ویتامینA می‌تواند کمک دیگری نیز به گروه سنی سالمند کند. اینکه مانع بروز آب مروارید در این افراد خواهد شد. محققان بر این باورند که استفاده از آن می‌تواند بتاکاروتن مورد نیاز بدن برای سلامت قوه بینایی افراد را تامین کند. پس طالبی را فراموش نکنید که یک عینک طبی طبیعی برای شماست.

معجزه ای به نام ویتامین C

این میوه شیرین و خوش عطر علاوه بر همه خواصی که تا به اینجا به آن اشاره شد منبع غنی از ویتامین C بوده که می‌تواند به گروه‌های سنی مختلف کمک کند. به عنوان مثال کودکانی که مشکل آسم دارند در صورت استفاده از این میوه کمتر دچار حمله های تنفسی خواهند شد.

در سایر گروه های سنی نیز آنتی‌اکسیدان ویتامین C خاصیت ضد التهابی داشته و موجب می‌شود علایم آزار دهنده و تشدید کننده این عارضه تنفسی به شدت کاهش یابد. یک قدم آن سوتر هم  آنتی اکسیدان هایی که در این میوه خوش عطر وجود دارد مانع از بروز التهاب مزمن در برونش‌ها خواهد شد.

پس اگر یکی از نزدیکانتان دچارمشکلات تنفسی است و قصد دارید این روزها سری به وی بزنید به جای تهیه انواع کمپوت یا شیرینی برای او طالبی ببرید تا کمکی هم به کاهش مشکلات تنفسی‌اش کرده‌باشید. اما داستان معجزه آسای ویتامین C در این میوه به همین جا ختم نمی‌شود به عبارت دیگر این ویتامین به همراه بتاکاروتن تا حد زیادی شما را از خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده حفظ می کند، زیرا این 2 ماده مغذی با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند، مانع  از فعالیت تخریبی رادیکال‌های آزاد و راحت‌تر بگویم تشکیل غدد سرطانی خواهند شد. نکته مهم اینکه خوردن یک فنجان طالبی 100 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین خواهد کرد. پس توصیه‌ها را در این زمینه جدی بگیرید.

بی اشتهاها بخوانند

اگر از آن دسته افرادی هستید که با بی میلی سر سفره غذا می‌نشینید و با دلخوری قاشق را بر می‌دارید، یا چندان علاقه ای به غذا ندارید در حالی که این ویژگی موجب ضعیف شدن بدنتان شده است، توصیه می‌کنم طالبی بخورید. به این دلیل که به گفته متخصصان طب سنتی این میوه شیرین و خوش طعم اشتها آور است و موجب می‌شود کمی تمایل شما به خوردن غذا بیشتر شود. البته برای اینکه تمایلتان به خوردن آن بیشتر شود بهتر است طالبی‌هایی را خریداری کنید که خوش عطر هستند. سپس آنها را تمیز کرده و گوشتشان را با کمی بستنی وانیلی  تزیین و میل کنید. به این ترتیب هم به خوردن این میوه بیشتر راغب خواهید شود و هم می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده یا عصرانه اشتها برانگیز استفاده کنید.

سلامت و زیبایی را به پوستتان هدیه کنید

داشتن پوستی شفاف و زیبا خواسته همه ماست. اینکه بتوانیم با کمک میوه های طبیعی و شیوه های تغذیه ای که هزینه زیادی را بر ما تحمیل نمی‌کنند نشاط و شادابی را در چهره مان به نمایش بگذاریم. اگر شما از جمله افرادی هستید که به این نکته اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنم برای شادابی پوستتان از ماسک طالبی کمک بگیرید. برای تهیه آن باید گوشت طالبی را له کرده و کمی کتیرا به آن اضافه کنید.

اکنون این ماده به دست آمده را به صورت ماسک روی پوست صورت خود بگذارید. البته می‌توانید برای از بین بردن چین و چروک روی پوست خود هم گوشت له شده طالبی را با سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید و بعد این ترکیب را روی صورت بمالید، مطمئن باشید که بعد از چند بار تهیه این ماسک و استفاده از آن نتیجه خواهید گرفت و از دیدن چهره خود در آینه بیش از گذشته راضی خواهید بود.

 

بهار نارنج

خواص بهار نارنج

شکوفه نارنج را بهار نارنج می گویند که اثرات زیر را دارد:

– درمان بى خوابى هاى عصبى است، ولى زیاده روى در خوردن و بوییدن آن بى خوابى ایجاد مى نماید.

– برای دفع سنگ کلیه و مثانه بایستی عرق بهار نارنج را با ساقه کرفس مخلوط کرده و میل کنید.

– بهار نارنج ضد تشنج بوده و سکسکه را بهبود می دهد.

– عرق بهار نارنج اعصاب را تقویت می کند و درمان بی خوابی است .

– براى رفع قولنج و تقویت اشتها مفید است.

– آروغ و سوزش هاضمه را تسکین مى دهد.

– بوییدن بهار نارنج برای بهبود سرماخوردگی موثر است.

– مربای بهار نارنج تقویت کننده ی معده است.

– عرق بهار نارنج برای زدودن غم و افسردگی مفید است.

 

منابع:

سوران

دکتر سلام

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *