طرز تهیه قهوه پرتقالی

قهوه پرتقالی

اگر از طرفداران نوشیدنی های بر پایه قهوه هستید اما از طعم قهوه خالص خسته شده اید این قهوه پرتقالی را از دست ندهید. در این نوشیدنی قهوه، شکلات، آب پرتقال، بستنی و خامه با هم ترکیب می شوند و یک نوشیدنی سرد و گرم جالب و متفاوت را به دست می دهند که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست.

مواد اولیه قهوه پرتقالی:

  • شكلات (سفید و آب شده) 2قاشق غذاخوری
  • آب پرتقال 1فنجان
  • بستنی 3اسكوپ
  • قهوه (اسپرسو) 15میلی لیتر
  • خامه (زده شده و شیرین) به میزان لازم
  • پوست پرتقال به میزان لازم

 

طرز تهیه قهوه پرتقالی:

ابتدا آب پرتقال و شكلات سفید را داخل مخلوط كن ریخته و خوب میكس كنید و بعد بستنی زا اضافه كرده و یك دور بزنید.قهوه را جداگانه دم كرده و داخل ظرف مناسب بریزید و مواد را به آن اضافه كرده و تنها دو بار به صورت دورانی هم بزنید.خامه زده شده را با رنده پوست پرتقال مخلوط كرده و روی قهوه بریزید.

نكات:

1)اگر دوست دارید به جای بستنی از همان مقدار یخ استفاده كنید. اگر تمایلی به استفاده از یخ نداشتید ، مقدار بستنی وانیل را زیاد کنید.

2)بهتر است آب پرتقال شما به صورت سرد باشد تا بستنی را آب نكند.

3)سردی مواد و داغی قهوه طعم لذت بخشی به این نوشیدنی میدهند.

نوش جان

 

قهوه

خواص قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که امروزه در سرتاسر طرفداران بسیاری دارد قهوه است. متخصصان در رابطه با استفاده از این خوراکی نظرات گوناگونی دارند ، عده ای بر این باورند که خوردن قهوه برای بدن سرشار از خاصیت است و عده ی دیگر نظری خلاف این موضوع دارند.

قطعا درباره برخی عوارض جانبی قهوه شنیده اید اما با وجود این تبلیغات منفی باید بدانید که قهوه از جهاتی برای تندرستی مفید است. وقتی پای قهوه به میان می آید، انبوهی از مطالعات و بررسی ها تایید می کند که نوشیدن قهوه به طور مرتب در بین افراد سالم در حد ۲ تا ۳ فنجان در روز در مقایسه با افرادی که کمتر و حتی اصلا قهوه نمی نوشند، نتایج مثبت گوناگونی برای سلامت در پی دارد.

دوپینگ قبل از ورزش

۱ افزایش کارایی هنگام ورزش: پژوهش ها حاکی از این است که کافئین بر افزایش کارایی در ورزش تاثیرگذار است. کافئین می تواند عملکرد استقامتی بدن انسان در ورزش هایی مانند دو، شنا و دوچرخه سواری را تقویت کند. همچنین می تواند به بازیابی توان شما پس از انجام تمرینات کمک کند. زمان مطلوب برای مصرف کافئین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شروع ورزش است، با اینکه گاهی افزایش کارایی در همان ۱۵ دقیقه اول آشکار می شود. به یاد داشته باشید که کافئین از میزان کم به متوسط مؤثر واقع می شود (حدود ۳ تا ۶ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) و فواید بیشتری در میزان بالا (۹ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) فراهم نمی کند.

جانتان را نجات دهید

۲ جلوگیری از ابتلا به سرطان: قهوه برشته شده تیره به داشتن انواع آنتی اکسیدان ها شهرت زیادی دارد. برای فهم منبع و مکانیسم این خاصیت، بررسی ای برای مشاهده ماهیت شیمیایی قهوه برشته شده نسبت به خواص آنتی اکسیدانی آن انجام گرفت که در آن اجزای شیمیایی ای که از دانه های قهوه برشته شده در درجه حرارت بالا گرفته شده است، تجزیه و تعیین کیفیت شدند. این نتایج نشان داد که در قهوه برشته، ترکیباتی به نام فرآورده های واکنشی میلارد (MRPs) هست که مقدار زیادی خواص آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها به سلول ها کمک می کند تا از رادیکال های آزاد و فشار عمل اکسیداسیون که می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند، محافظت کند.

اگر گوشت قرمز زیاد می خورید…

۳ کاهش خطر بیماری نقرس: پژوهشی تازه نشان داده است که مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر بیماری نقرس در مردان و زنان در ارتباط است. این کاهش خطر قابل توجه در این بررسی، در افرادی که بیش از ۴ فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، مشاهده شده است. نقرس که با ورم شدید مفاصل و درد شدید همراه است، از گذشته بیماری شایعی در بین مردان بوده، اما اخیرا در میان زنان هم افزایش موارد ابتلا گزارش شده است. بیشتر پژوهش ها در مورد پیشگیری و درمان نقرس روی مردان متمرکز بوده اما در بررسی ای که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت، آشکار شد که مصرف مداوم قهوه به طور قابل توجهی با کاهش شیوع بیماری نقرس در بین مردان ارتباط دارد. با این حال، این پژوهش جدید بیانگر این مسئله است که زنانی که حتی در روز یک فنجان قهوه می نوشند می توانند خطر ابتلا به نقرس را تا ۲۲درصد کاهش دهند.

سپر محافظ برای قلب شما

۴ کاهش خطر انسداد شریان های قلب: در صورتی که نوشیدن قهوه عادت روزانه شما شده، ممکن است در طولانی مدت از تاثیرات آن روی سلامت قلب خود شگفت زده شوید. بررسی تازه ای که نتایج آن در نشریه انجمن قلب ایالات متحده منتشر شده نشان داده که شاید مصرف بیش از اندازه چای و مصرف متعادل قهوه به دلیل انسداد رگ های قلب با کاهش میزان مرگ ومیر رابطه مستقیم داشته باشد. در قهوه خورهایی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از یک فنجان از آن در روز می نوشند، خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی ۲۱ درصد کاهش می یابد.

چرا باید قبل از ظهر قهوه بخورید؟

۵ کاهش خطر ابتلا به دیابت: نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. اما وقتی پای مزیت های سلامت قهوه به میان می آید، زمان نوشیدن آن هم اهمیت زیادی پیدا می کند. طی مطالعه ای در برزیل، حدود ۷۰ هزار زن که دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که پیش از ظهر بیش از یک فنجان قهوه می نوشیدند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه نمی خوردند مبتلا به دیابت نوع ۲ شده بودند. زنانی که حداقل ۳فنجان قهوه در روز می نوشیدند در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه نمی خوردند، ۲۷ درصد کمتر دچار این بیماری می شدند. با وجود این، وقتی پژوهشگران این اطلاعات را دقیق تر مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که زمان بندی خاص در مصرف قهوه فاکتوری است که رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن دارد.

در آن دسته از زنانی که بیش از یک فنجان قهوه پیش از وقت ناهار می نوشند (در مقایسه با زنانی که پیش از این موقع روز قهوه نمی نوشند) خطر دیابت نوع ۲ تا ۳۴درصد کاهش می یابد.

و اما تاثیرات منفی قهوه

باردار ها نباید قهوه بخورند

حالا که محاسن قهوه را خواندید بهتر است درباره مضرات آن هم بدانید. مثلا ممکن است برای افرادی که به طور مداوم یا بیش از اندازه قهوه مصرف می کنند به دلیل ترش کردن بامقدار کافئین موجود در قهوه مشکلات جدی ای به وجود آید. این مشکلات عمده عبارتند از: برگشت اسید، سوزش قلب، بی خوابی، تپش قلب یا حساسیت به کافئین. برای کسانی که از بیماری میگرن رنج می برند، قهوه کافئین دار ممکن است تاثیرات منفی ای داشته باشد. برای این افراد مصرف بیش از ۲ فنجان قهوه در روز ممکن است سبب تشدید سردرد شود، در حالی که میزان کم آن می تواند درد را تسکین دهد. به نظر می رسد نوشیدنی های انرژی زای کافئین دار سالم هستند اما به خانم های باردار توصیه می شود مصرف قهوه را کنترل کنند.

در نهایت پژوهش های جدید بیانگر این است که قهوه باعث مشکل تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود. پس اگر قصد بارداری دارید، کار عاقلانه این است که قهوه خوردن را برای مدتی ترک کنید.

پرتقال

خواص پرتقال

ارزش غذایی پرتقال

باید بگوییم که صد گرم پرتقال بدون پوست حاوی ارزش غذایی زیر می‌باشد:

کالری 47

چربی 0

کلسترول 0

گلوسید 12 گرم

فیبرهای غذایی 2 گرم

پروتئین 1 گرم

ویتامین آ 225 واحد بین‌المللی برابر با 4 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین

ویتامین ث 53.2 میلی گرم معادل 89 درصد نیاز روزانه‌ی ما

ویتامین ای 0.2 میلی گرم معادل یک درصد نیاز روزانه

تیامین (ویتامین ب١) 0.1 میلی گرم معادل 6 درصد نیاز روزانه

نیاسین (ویتامین ب٣) 0.3 درصد معادل 3 درصد نیاز روزانه

ویتامین ب 6 0.1 میلی گرم معادل 3 درصد نیاز روزانه

فولات (ویتامین ب٩) 30 میکروگرم معادل 8 درصد نیاز روزانه

اسید پانتوتنیک 3 میلی گرم

کولین 8.4 میلی گرم

کلسیم 40 میلی گرم معادل 4 درصد نیاز روزانه

آهن 0.1 میلی گرم معادل 1 درصد نیاز روزانه

منیزیم 10 میلی گرم معادل 2 درصد نیاز روزانه

فسفر 14 میلی گرم معادل 1 درصد نیاز روزانه

پتاسیم 181 میلی گرم برابر 5 درصد نیاز روزانه

سلنیوم 0.5 میکروگرم معادل 1 درصد نیاز روزانه

آب 86.7 گرم

* مواد مغذی پرتقال :

نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مواد مغذی موجود در پرتقال خواص درمانی دارند. این مواد مغذی عبارتند از فلاوونون‌ها، آنتوسیانین‌ها، اسید هیدروکسی سینامیک و یک گونه ای از پولیفنول‌ها. زمانی که این مواد مغذی در کنار ویتامین C موجود در این میوه قرار می‌گیرد خواص درمانی آن بیشتر می‌شود.

نتایج همین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این مواد مغذی خواص ضد التهابی دارند و همچنین قادرند فشار خون و میزان کلسترول را کاهش دهند.

توجه داشته باشید بیشتر این مواد مغذی در پوست و لایه‌ی گوشت سفید داخل آن قرار دارند تا در قسمت آبکی آن. برای همین زمانی که آب این میوه گرفته می‌شود بیشتر این مواد مغذی از بین می‌رود.

مرکبات نیز همانند میوه‌ها و سبزیجات دیگر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کنند. به نظر می‌رسد که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در مرکبات از ابتلا به سرطان معده (دومین سرطان شایع در سرتاسر جهان) و سرطان گلو جلوگیری می‌کنند. از طرف دیگر ترپنهای مرکبات آنزیم‌های مقابله‌کننده با عوامل سرطان زا را فعال تر می‌کنند.

باید بدانید که مرکبات حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز می‌باشند که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. اسیدفولیک باعث کاهش میزان هموسیستئین خون می‌شود. این اسیدآمینه یکی از عواملی است که خطر ابتلا به بیماری‌ها قلبی عروقی را بالا می‌برد.

منابع:

سوران

دکتر سلام

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *