طرز تهیه سوفله بادمجان

سوفله بادمجان

سوفله یک نوع غذای ساده ی فرانسوی است که در تهیه آن مواد اصلی را داخل ظرف ریخته روی آن پنیر می ریزند و داخل فر قرار می دهند. این سوفله بادمجان به دلیل داشتن بادمجان و گوشت منبع مناسب آهن و پروتئین بوده برای افراد کم خون بسیار مناسب است.

مواد اولیه سوفله بادمجان:

  • ‏بادمجان ٣ ‏عدد
  • گوشت چرخ کرده ٢۵٠ ‏گرم
  • پیاز ١ ‏عدد
  • سس سفید نصف پیمانه
  • ‏رب گوجه فرنگی ٢ ‏قاشق
  • روغن به مقدار لازم
  • ‏پنیر پیتزا ١٠٠ ‏گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه سوفله بادمجان:

‏بادمجان‌ها را پوست کنده، حلقه حلقه کنید و با نمک در روغن سرخ نمایید. در ظرف دیگری پیاز خرد شده ‏را با گوشت چرخ کرده سرخ نموده و نمک و فلفل و رب را اضافه کنید. سپس ته ظرف پیرکسی را چرب نموده و بادمجان‌ها را کف آن بچینید و مواد سرخ شده را روی آن اضافه نمایید. در آخر سس سفید را روی مواد ریخته و پنیر پیتزا را روی تمام مواد ریخته و به مدت ٢٠ ‏دقیقه درون فر قرار دهید.

 

بادمجان

خواص بادمجان

بادمجان را حتما باید به حالت کاملا رسیده مصرف کرد زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در آن هایی که آسم و برونشیت دارند باعث تحریک این بیماری ها می شود.

  1. بادمجان اثر نرم کننده و مدر دارد.
  2.  بادمجان به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی داروییی موثتر است.
  3.  بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت.
  4.  دانه ی بادمجان ایجاد یبوست می کند.
  5.  ریشه بادمجان ، شاخه های خشک شده و برگ های آن اثر بند آورنده ی خون را داراست، قابض است و می توان از آن برای درمان احتلام شبانه و انواع خونریزی ها استفاده کرد.
  6. بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است.
  7.  خوردن بادمجان گرفنگی  رگ ها را باز می کند و شخص را از خطر  سکته ی قلبی محفوظ می دارد.
  8.  بادمجان برطرف کننده ی یبوست است.
  9.  اگر برگ ها و پوست سیاه بادمجان را بجوشانید این جوشانده ی درمان اسهال خونی است.
  10.  جوشانده ی ریشه ی بادمجان درمان بیماری آسم است.
  11.  بادمجان معده را تقویت می کند.
  12.  آب زردرنگی که در موقع نمک زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشک کردن عرق دست و پا بهترین دارو است و اشخاصی که دست و پایشان مرتبا عرق می کند باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند تا از شر این مرض رهایی یابند.
  13. اگر بادمجان را بسوزانید خاکستر آن را با سرکه خمیر کنید و به زگیل بمالید زگیل کنده خواهد شد.
  14. از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین درد استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده کرد بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید تا نیم پز شود. سپس آب آن را با فشار بگیرید و بعد به میزان نصف این مقدار آب به آن شکر اضافه کنید آن را به هم بزنید و بنوشید.
  15. بادمجان دارای یک ماده ضد تشنج است که در درمان بیماری صرع اثر بسیار خوبی دارد.
  16. بادمجان با همه ی خواصی که گفته شد نباید مورد استفاده ی اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آن ها راتشدید می کند اگر این اشخاص می خواهند بادمجان بخورند بهر است آن را با گوشت و روغن و یا سرکه بپزند و بخورند.

 

گوشت گوساله

خواص گوشت گوساله

گوشت به مجموعه بافت های ماهیچه ای و چربی و … می گویند که برای مصارف خوراکی استفاده می شود. در زبان هندی به گوشت ماس گفته می شود. یکی از فواید گوشت تامین انرژی بدن است و از دیگر خواص آن افزایش توان محافظ بدن است. گوشت سالم ظاهری دارای رنگ قرمز و درخشنده و همچنین اتجاعی دارد.

نوع مزاج: گرم و تر

مصلح: گشنیز ، سماق ، مرزه
گوشت فیله گوساله ماده بسیار عالی که زود هضم است ومعده را نیرو می بخشد .
فیله گوساله حاوی حجم بسیار زیادی از پروتین است. بنابراین برای مدت طولانی‌تر احساس سیری کرده و حجم غذای مصرفی کاهش پیدا می‌کند. در عین حال متخصصان تغذیه ورزشی معتقد هستند که این بخش گوست گوساله برای امر عضله‌سازی بسیار مفید و کارساز است.
این بخش از گوشت گوساله حاوی بیشترین مقدار از ماده ” روی ” است. این ماده برای مبارزه با انواع بیماری‌ها و همچنین کاهش دوره نقاهت بیماری سرما خوردگی بسیار موثر است. این بخش همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین B12 است که برای تولید DNA و تقویت سیستم عصبی و سیستم خون رسانی بدن مفید است. همچنین مشخص شده است که این ماده غذایی در کاهش کلسترول مضر خون نیز موثر است.

منابع:

سوران

دکتر سلام

Check Also

کباب بره به روش فرانسوی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کباب به شیوه فرنگی را به شما آموزش دهیم.درادامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *