کلوچه کره بادام زمینی یک کلوچه با طعمی متفاوت

fo3313

کلوچه کره بادام زمینی عنوان شیرینی است که امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود می خواهیم به شما آموزش دهیم.طرز تهیه این کلوچه را با عکس برای شما عزیزان آماده کرده ایم. همچنین در ادامه می توانید اطلاعاتی در رابطه با بادام زمینی و خواص آن نیز بخوانید.

 

مواد لازم برای تهیه کلوچه کره بادام زمینی :

  1. شکر      نصف فنجان
  2. شکر قهوه ای      نصف فنجان
  3. کره      نصف فنجان
  4. کره بادام زمینی      نصف فنجان
  5. تخم مرغ     ۱ عدد
  6. آرد همه کاره     یک و نیم فنجان
  7. جوش شیرین     سه چهارم قاشق چایخوری
  8. بکینگ پودر     نصف قاشق چایخوری
  9. نمک     یک چهارم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کلوچه کره بادام زمینی :

کره را برای دو دقیقه بزنید (تا زمانی که حسابی شل و خامه ای شکل شود). حالا شکر را به آن اضافه کرده و برای دو دقیقه هم بزنید و بعد کره بادام زمینی و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد خشک (آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک) را در یک کاسه دیگر مخلوط کرده و بعد این مواد را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید.

خمیر آماده شده را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و برای ۳ ساعت در یخچال بگذارید.

فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیرها را به حالت توپ های یک و نیم اینچی (۳٫۵ سانیتمتری) در بیاورید. حالا این توپ ها را روی یک ورقه مخصوص پخت کلوچه قرار داده و با استفاده از چنگال آن ها را تخت کرده و شکل بدهید. (طبق عکس)

 

fo3314

خمیر کلوچه را به حالت توپ های یک و نیم اینچی در بیاورید

 

fo3315

توپ ها را روی ورقه پخت کلوچه قرار داده و با چنگال آن ها را تخت کرده و مانند تصویر شکل بدهید
حالا کلوچه ها را داخل فر گذاشته و ۹ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا طلایی رنگ شوند. بعد آن ها را از فر خارج کرده و چند دقیقه صبر کنید. بعد آن را روی میله های فلزی قرار داده تا به طور کامل خنک شوند.

 

fo3316

کلوچه ها را داخل فر گذاشته و ۹ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا طلایی رنگ شوند

 

fo3317

بعد از خارج کردن از فر چند دقیقه صبر کنید بعد آنها را روی میله های فر قرار داده تا کامل خنک شوند
برای اینکه کلوچه ها کمتر خشک شوند می توانید آن ها را در دمای ۱۵۰ درجه سانتگراد طبخ کنید.

 

 

اطلاعاتی در رابطه با بادام زمینی و خواص آن

 

Peanuts

بادام‌زمینی یا پسته‌شامی (همچنین بادام‌کوهی یا پسته‌زمینی) ، نام بوته و میوه‌ای با نام علمی Arachis hypogaea است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به نقاط به مختلف دنیا برده شده‌است. بوته آن که بوته‌ای یک سالانه‌است ۳۰ تا۵۰ سانت ارتفاع دارد. بادام زميني گياه بومي برزيل بوده و از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است .آب و هواي گرم براي كشت اين گياه مناسب مي باشد . بادام زميني داراي ساقه اي راست مي باشد . برگهاي آن مركب از دو زوج برگچه است گلهاي آن دو نوع متفاوت برنگ زرد مي باشد كه پس از تلقيح ، دم گل خم شده و به سطح خاك مي رسد و سپس بتدريج در خاك فرو رفته و ميوه در داخل خاك تشكيل مي شود.

ارزش غذایی

بادام زمینی منبعی است غنی از پروتئین. ولی از آنجا که دارای بعضی انواع امینو اسیدهای ضروری مانند لیزین، سیستین و متیونین نیست توصیه می‌شود به همراه مواد غذایی مکمل استفاده شود مثل بدنسازان یا ورزش کاران دیگر.

در هر 100 گرم بادام زمینی:

  • 567 کالری
  • 49g چربی
  • 705mg پتاسیم
  • 16g کربوهیدرات
  • 26g پروتئین

حساسیت

بعضی افراد حساسیت شدید به بادام زمینی دارند. برای این افراد حتی خوردن یک بادام زمینی ممکن است منجر به مرگ شود.

Arachis_hypogaea_-_Köhler–s_Medizinal-Pflanzen-163

اطلاعاتی در رابطه با کره بادام زمینی

 

کرهٔ بادام زمینی گونه ای از کره است که از بادام زمینی به دست می آید. این کره ازجمله کره‌های گیاهی است که طرفداران زیادی دارد و از لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است. هر ساله یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف ساخت کره آن می شود.

تاریخچه

بادام زمینی بومی نواحی گرمسیری قاره‌های آمریکا است که هزاران سال پیش توسط آزتک‌ها برای تهیهٔ ماده‌ای خمیری له می شده است.

انواع

کرهٔ بادام زمینی در دو نوع تولید می شود. نوع نخست نرم است و تنها شامل کره می‌باشد اما در نوع دوم تکه‌های خرد شده بادام زمینی نیز به کره اضافه می گردد.

طرز تهیه

برای تهیهٔ کرهٔ بادام زمینی در خانه، ابتدا ۵۰۰ گرم بادام زمینی پوست کنده را با مقداری آب مخلوط کرده و می‌جوشانیم تا حدی که کمی پخته شود اما له نگردد. سپس با آبکش کردن آن، ۴۰۰ گرم روغن گیاهی مانند روغن گردو، بادام زمینی یا نارگیل را به همراه یک چهارم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و در مخلوط‌کن می ریزیم تا به صورت کره درآید.

اغلب کرهٔ بادام زمینی را به صورت شیرین مصرف می کنند، برای این منظور می توان شیرین‌کننده‌هایی ازجمله شکر یا عسل را نیز به آن اضافه کرد.

هم چنین می توان تکه‌های خرد شدهٔ بادام زمینی را نیز در پایان به آن اضافه نمود.

سودمندی

بادام زمینی و کرهٔ آن، منبع خوب و با صرفه‌ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین‌ها و املاحی را که به سختی به‌دست می آیند، تامین می کنند که این ویتامین‌ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین E، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه‌های گیاهی و فیبر خوراکی می باشد.

  • ضد کلسترول : چربی‌های موجود در کرهٔ بادام زمینی از نوع چربی‌های خوب هستند و به همین دلیل این کره برای کسانی که مستعد بیماری‌های قلبی هستند سودمند است. تحقیقات نشان داده است که مصرف حداقل ۴ بار بادام زمینی در هفته تا ۳۷ درصد از خطر بیماری‌های قلبی می کاهد.
  • ضد سرطان : فیتواسترول موجود در بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی نیز می‌تواند رشد سلول‌های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند کرده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. بادام‌زمینی حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان به نام رزوراترول نیز هست که می‌تواند به نوعی ترکیب ضدسرطانی به نام پیساتانول تغییر شکل یابد. این تغییر به کمک نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی یافت می‌شود، ایجاد می‌شود و به این ترتیب مانع رشد تومورها خواهد شد.
  • ضد دیابت : فیبر و منیزیم موجود در کرهٔ بادام زمینی ازجمله عواملی هستند که باعث خاصیت ضد دیابتی این ماده می گردد.
  • جلوگیری از سنگ کیسهٔ صفرا : مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد. دلیل این خاصیت بادام زمینی نیز وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم است.

هشدارها

باوجود سودمندی‌های فراوان، باید توجه داشت که بادام زمینی ازجمله مواد حساسیت‌زا (آلرژی‌زا) است. حساسیت به بادام‌زمینی می‌تواند شدید باشد، طوری که مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند به شوک آنافیلاکسی منجر شود. در نتیجه افراد مبتلا به آلرژی باید از مصرف هر گونه غذای حاوی بادام‌زمینی خودداری کنند، حتی خوردن کره بادام‌زمینی هم به دلیل داشتن ذرات پروتئین درست نیست. بنابراین در دو سال اول زندگی نباید از بادام زمینی و فرآورده‌های آن برای تأمین انرژی کودک استفاده کرد، ولی بعد از آن در صورت نداشتن حساسیت، می‌توان آن را در برنامه غذایی گنجاند.

از سوی دیگر، گاهی پزشک به افرادی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند، توصیه می‌کند از خوردن مواد غذایی حاوی اگزالات‌ها از جمله بادام زمینی و کره‌ی آن خودداری کنند، زیرا این ترکیبات احتمال بروز این سنگ‌ها را بالا می برند.

جدول انرژی

مواد مغذی ۳۰ میلی‌لیتر (۲قاشق غذاخوری)
انرژی ۱۹۲ کالری
پروتئین ۲.۸ گرم
چربی ۵گرم
چربی غیراشباع مونو ۹.۷ گرم
چربی غیراشباع پلی ۵.۴ گرم
چربی اشباع ۳.۳ گرم
کلسترول ۰ گرم
کربوهیدرات ۲.۶ گرم
فیبر ۸.۱ گرم
سدیم ۱۵۱ میلی‌گرم
پتاسیم ۲۱۷ میلی‌گرم
فسفر ۱۱۹ میلی‌گرم
منیزیم ۵۱ میلی‌گرم
روی ۹.۰ میلی‌گرم
آهن ۴.۰ میلی‌گرم
اسید فولیک ۲۴ میکروگرم
ویتامین B1 ۳.۰ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۱۵ میلی‌گرم
نیاسین ۷.۵ معادل نیاسین (NE)

 

Check Also

کوکی سمولینا برای میهمانی

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *