سوپ سرد مرغ با سس آلبالو

fo3334

سوپ سرد مرغ با سس آلبالو عنوان غذایی است که امروز می خواهیم به شما آموزش دهیم.معمولا تمامی سوپ هایی که میل کرده اید گرم بوده اند ولی ما امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود می خواهیم یک سوپ سرد را به شما معرفی کنیم این سوپ با مرغ و آلبالو درست می شود و سوپ سرد مرغ و آلبالو نام دارد.در ادامه نیز اطلاعاتی در رابطه با آلبالو و خواص آن در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مواد لازم برای سوپ سرد مرغ با سس آلبالو :

  1.  فیله مرغ     300 گرم
  2. کره      30 گرم
  3.  آرد     3 قاشق سوپخوری
  4.  آب      1 پیمانه
  5. شیر     2 پیمانه
  6. پیاز     1 عدد
  7. چوب دارچین  کوچک     1 عدد
  8. نمک و فلفل     به مقدار لازم

مواد لازم برای سس آلبالو :

  1.  شکر     4 قاشق سوپخوری
  2.  آلبالو      200 گرم
  3.  سرکه     1 قاشق سوپخوری
  4. آب     1/4 پیمانه

طرز تهیه سوپ سرد مرغ با سس آلبالو :

ابتدا در ظرفی مناسب کره را بریزید و حرارت دهید تا آب شود.
پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و در کره آب شده مقداری تفت دهید تا نرم شود اما  رنگ آن تغییر نکند.
فیله مرغ ها را شسته، خرد کنید. بعد از اینکه آب آن کشیده شد، مقداری تفت دهید تا رنگ آن سفید شود.
در مرحله بعدی آرد را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.
سپس چوب دارچین، آب و شیر را همزمان به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا مواد کاملا پخته و غلیظ شودو مقداری نمک و فلفل هم بریزید.
در مرحله آخر چوب دارچین را از سوپ پخته شده جدا کنید و سوپ را  در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.
سوپ را در ظرفی مناسب بریزید و سس آلبالو را به آن اضافه کرده و  با خامه و آلبالو تزئین کنید.

طرز تهیه سس آلبالو:

آلبالوها را بشویید و هسته آنها را جدا کنید.
در قابلمه ای مناسب آب،  شکر و سرکه را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا جوش بخورد. سپس آلبالوها را اضافه کنید تا غلیظ شود. در مرحله آخر غلیظ شده آن را در مخلوط کن پوره کنید.

اطلاعاتی در رابطه با آلبالو و خواص آن

697px-آلبالوقرمز

آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) نام درخت و میوه‌ای است بومی جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. بعلاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی گرم کلسیم، ۲۰ میلی گرم فسفر، ۱ میلی گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد[نیازمند منبع]. برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تبدار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرار آور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته‌اند. از آلبالو برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو و یکی از پر طرفدارترین لیکورهای جهان ویشنوکا و موارد دیگر استفاده می‌شود.

خواص خوراکی آلبالو

آلبالو برای اشخاصی که طبع گرم دارند و یا دچار حرارت و گرمی شده اند مفید است. ولی برای اشخاصی که سرد مزاج هستند مفید نمی‌باشد، مگر اینکه آن را با خوراکیهای گرم و خشک مثل ادویه جات و زعفران مصرف شود. آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و دفع غلظت خون و دفع صفرا مفید است. خون را صاف می کند.

هرگاه آب آن را یا مربای آن را با یک دهم رازیانه مخلوط کنند، جهت دفع سنگ مثانه و حرارت مثانه و سوزش مجاری ادرار بوسیله بول بسیار نافع است.

هرگاه مغر و دانه آن را خوب کوبیده و با پنجه مالش داده، و فتیله نرم از آن بسازند و در مجرای بول و ادرار بگذارند در صورت وجود جراحت و ناراحتی، آن را برطرف می سازد و ادرار بدون ناراحتی دفع خواهد شد، و شاش بند را برطرف می کند.

سردی آن بیشتر از گیلاس است و برعکس گیلاس خشک است. برای افراد گرم مزاج مناسب است و حرارت صفرا را فرو مینشاند.برای افرادی که در گرما حالت تهوع پیدا می کنند مناسب است و معده آنها را تقویت میکند.افرادی که سوزش ادرار بدون عفونت دارند،با مصرف آلبالو بهبود پیدا می کنند.

Check Also

طرز تهیه آش گندم شير مخصوص افطار

طرز تهیه آش گندم شير مخصوص افطار امروز قصد داریم یک غذای کرمانی را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *