میگو و کلم بروکلی سرخ شده یک غذای دریایی

fo3342

میگو و کلم بروکلی سرخ شده عنوان غذایی است که امروز می خواهیم به شما آموزش دهیم.میگو یک غذای دریایی بسیار خوشمزه است که امروز در سایت فست فود قصد داریم طرز تهیه میگو همراه با کلم بروکلی سرخ شده را برای شما شرح دهیم. شاید تاکنون کلم بروکلی را با میگو سرخ شده درست نکرده باشید ولی با این آموزش می توانید این غذای لذیذ را درست کنید و در خانه میل کنید.همچنین در ادامه اطلاعاتی در رابطه با کلم بروکلی و خواص آن را نیز در اختیار شما خواهیم گذاشت.

مواد لازم برای میگو و کلم بروکلی سرخ شده :

  1. سوپ مرغ     یک چهارم فنجان
  2. سرکه برنج     ۲ قاشق غذاخوری
  3. سس سویا     ۲ قاشق غذاخوری
  4. آرد ذرت     ۲ قاشق چایخوری
  5. روغن کنجد     نصف قاشق چایخوری
  6. فلفل قرمز له شده     یک چهارم قاشق چایخوری
  7. روغن کانولا     ۱ قاشق غذاخوری
  8. زنجبیل تازه پوست کنده     ۱ قاشق غذاخوری
  9. سیر خرد شده     ۱ قاشق غذاخوری
  10. میگوی درشت پاک شده     ۴۵۰ گرم
  11. نمک     یک چهارم قاشق چایخوری
  12. کلم بروکلی کوچک     ۴ فنجان
  13. پیاز خرد شده     ۱ فنجان

طرز تهیه میگو و کلم بروکلی سرخ شده :

۶ ماده غذایی که در ابتدای مواد لازم ذکر کردیم را در یک کاسه با استفاده از یک همزن خوب مخلوط کنید. یک ماهیتابه بزرگ برداشته و دو قاشق چایخوری روغن کانولا را روی حرارت متوسط گرم کنید.

زنجبیل و سیر را داخل ماهیتابه ریخته و ۳۰ ثانیه تفت بدهید. میگوها را به همراه نمک اضافه کرده و ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید. حالا مخلوط میگو را از ماهیتابه دربیاورید.

یک قاشق باقی مانده روغن کانولا را به ماهیتابه بریزید. بروکلی و پیاز را به آن اضافه کرده و ۴ دقیقه تفت بدهید، تا زمانی که بروکلی ها نرم و ترد شوند. حالا مخلوط میگو و مخلوط سوپ را به ماهیتابه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که سفت و غلیظ شود آن را طبخ کنید. هم زدن را فراموش نکنید!

اطلاعاتی در رابطه با کلم بروکلی و خواص آن

194901

بروکُلی (گل کلم سبز یا گل کلم بروکُلی) از انواع سبزی و از خانواده کلم است.

کلم، منبع غنی ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه است.

سبزیجات تیره کلمیان مانند گل کلم و بروکلی پروتئین را در نواحی پرخطر رگ‌ها فعال می‌کند. یک ماده شیمیایی به نام سولفوروفان در سبزیجات وجود دارد که امکان محافظت در برابر بیماری‌های قلبی از طریق خوردن سبزیجات را باعث می‌شود.

هر چه بیشتر کلم بروکلی (و حتی کلم فندقی) خورده شود، خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده (انتهای روده بزرگ) در مردان کمتر می شود. کلم بروکلی با کاهش شیوع سرطان‌های حلق، دهان، معده، پروستات معده و مثانه مرتبط است.

بروکلی دارای ماده‌ای بنام سولفورافان است که تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد. دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید، ویتامین ث، فیبر و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است و یک آنتی‌اکسیدان قوی به‌شمار می‌آید. کلسیم موجود در بروکلی، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *