طرز تهیه دسر سیب دارچینی کم کالری

056008847292275102a

اگر در رژیم هستید و به دنبال دسری مناسب افراد رژیمی هستید, اگر طعم خوش دسر برای شما مهم است, با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه

دسر سیب دارچینی کم کالری آشنا گردید.

مواد لازم دسر سیب دارچینی:

سیب 5 عدد  .  آب 1/4 لیوان  .  پودر دارچین 2 قاشق چایخوری

شکر قهوه ای یا شکر سیاه 2 قاشق غذاخوری  .  بستنی مقداری برای تزیین

 

124008847292275102a

 

طرز تهیه دسر سیب دارچینی کم کالری

 

برای تهیه این دسر کم کالری و خوشمزه ابتدا سیب ها را پوست بکنید ، هر سیب را از وسط به دو قسمت کنید و هسته سیب را خارج کنید و سیب را به تکه های یک اندازه برش بزنید.

 

برش های سیب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آب ، پودر دارچین و شکر قهوه ای را روی سیب ها بریزید ، کمی مخلوط کنید و 20 دقیقه اجازه دهید با حرارت ملایم سیب ها بپزند و نرم شوند.

 

پس از این مدت زمان حرارت را بیشتر کنید تا آب اضافی تبخیر شود ، در این مدت 1 – 2 بار به آرامی و با چنگال مواد را هم بزنید تا تمام قسمت ها یکدست بپزد ، پس از پخت اجازه دهید سیب ها کاملا خنک شوند سپس داخل ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

 

در انتها میتوانید این دسر خوشمزه را همراه با مقداری بستنی یا سس شکلاتی ، تزیین و … سرو کنید.

 

خواص دارچین

دهانشویه: ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک مخلوط کرده و مسواک تر را به آن آغشته کنید. سپس آنرا به دندان‌ها و داخل دهان بکشید و این عمل را روزی یک مرتبه تکرار کنید.
سفید کننده و جرم گیر دندان: یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با ۲ قاشق مرباخوری کف دریا (نام گیاه دارویی است) مخلوط کرده و خوب هم بزنید، روزی ۲ مرتبه ابتدا مسواک را تر کرده و به پودر حاصل آغشته کنید سپس آن را به دندان‌ها بکشید.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *