طرز تهیه دسر ژله هلو دو رنگ

02851307292275102a

اگر به دنبال تهیه ی دسری خوشمزه با ظاهر و تزیینی فوق العاده زیبا هستید, اگر می خواهید میزی زیبا و رنگارنگ داشته باشید با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه دسر ژله هلو دو رنگ آشنا گردید.

مواد لازم دسر ژله هلو دو رنگ :  

هلو 4 عدد  .  ژله هلو 2 بسته  .  ژله آلوورا 1 بسته  .  شیر یا بستنی 1 لیوان

 

10151307292275102a

طرز تهیه دسر ژله هلو دو رنگ :

هلو را پوست بکنید ، هسته هلو را خارج کنید و به چند قسمت مساوی برش بزنید سپس هلو را داخل قالب و در کنار هم بچینید.

1 بسته ژله هلو را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا شفاف شود سپس 1/2 لیوان آب سرد اضافه کنید ، با قاشق ژله را روی هلوها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد ( دقت کنید که ژله سفت نشود ، فقط در حدی که بسته شود کافیست ).

29251307292275102a

 

بسته دیگر ژله هلو را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا شفاف شود سپس 1/2 لیوان آب سرد اضافه کنید و داخل قالب روی لایه ژله و هلو بریزید سپس در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

ژله آلوورا را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا شفاف شود ، 1 لیوان شیر یا بستنی را به آن اضافه کنید و پس از اینکه یکدست شد داخل قالب و روی لایه های قبلی بریزید ، قالب را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود.

قالب ژله را داخل آب داغ قرار دهید و پس از اینکه ژله از قالب جدا شد داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

 

خواص هلو 

هلو مقدارفراوانی ویتامین A دارد.همچنین حاوی ویتامینهای C،B2،B1 نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم،آهن،فسفر،پتاسیم و سدیم می باشد. هلو روده ها را شستشو می دهد،سبب تحریک حرکتهای موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *