طرز تهیه ته چین انار

143

 

ته چین انار عنوان غذایی است که امروز می خواهیم برای شما درست کنیم.انار یکی از خوش طعم ترین میوه های فصل پاییز است به همین دلیل که کم کم فصل پاییز از راه میرسد برای شما غذایی مطابق با این فصل آماده نموده ایم که درسایت فست فود مشاهده میفرمایید.همچنین در ادامه اطلاعاتی در رابطه با انار و خواص آن را نیز در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

مواد لازم برای ته چین انار:

 

  • برنج    یک پیمانه
  • ماست چکیده   4/3 پیمانه
  • نمک ،فلفل سیاه،فلفل قرمز   به مقدار لازم
  • زرده تخم مرغ   یک عدد
  • کره آب شده   1/4 پیمانه
  • آب انار  یک لیوان
  • عسل  نصف قاشق غذا خوری
  • دانه انار   در صورت دلخواه

 

 

طرز تهیه ته چین انار:

 

فر را روی 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. آب انار را بگیرید و از صافی رد کنید و درون ظرفی روی حرارت قراردهید و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آنقدر روی حرارت نگه دارید تا غلیظ شود. سس انار را کنار بگذارید تا سرد شود. در این فاصله زرده تخم مرغ، ماست چکیده، نمک و فلفل، کره ذوب شده را با هم مخلوط کنید و سس انار را به آن اضافه کنید. کف قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد بالا را با برنج آبکش شده مخلوط کنید و در قالب بریزید رویش را با کاغذ آلمینیومی بپوشانید. در طبقه وسط فر به مدت 30 تا 40 دقیقه قراردهید. سپس در ظرف دلخواه برگردانید با ماست چکیده و دانه های انار تزیین کنید.

 

اطلاعاتی درمورد انار وخواص آن:

 

966352j

 

آب انار چربی های اضافه را آب می کند

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می بخشد و حتی می تواند توان جنسی را تقویت کند.

متخصصان تغذیه تاکید کرده اند که آب انار همچنین می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.

این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می کنند، کاهش می یابد. کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. پزشکان معتقدند که آب انار می تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب را کاهش دهد. آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی  از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می شود.

 

پیامبر خدا (ص):“انار مهتر همه میوه هاست و هر کس یک انار بخورد ،چهل پگاه شیطان خویش را به خشم می آورد .

امام صادق (ع):“میوه صد وبیست گونه است و مهتر همه آنها انار است .”

پیامبر خدا (ص):” هر کس اناری را کامل بخورد ،خداوند قلب او را چهل شب نورانی می دارد .

پیامبر خدا (ص):” انار بخورید زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی گیرد ،مگر این که چهل روز قلب را نورانی می سازد وشیطان را برون می راند .

امام علی (ع):”درهر دانه انار چون درمعده جای می گیرد ،حیاتی برای قلب و فروغی برای نفس است و شیطانی را که وسواس نام دارد چهل شب بیمار می کند .

امام صادق (ع):” چهار چیز ،طبع را اعتدال می بخشد انارسورانی ،خرمای نارس پخته شده ،بنفشه و کاسنی .

امام صادق (ع):“هرکس در هنگام خفتن یک انار بخورد ،تا صبح جانش در امان است .

امام صادق (ع) :“برشما باد انار ؛چرا که هیچ گرسنه ای آن را نمی خورد ،مگر این که وی را بسنده است و هیچ سیری آن را نمی خورد ،مگر این که غذا را بروی گوارا می سازد .

امام صادق (ع):” هرکس انار بخورد انار شیطان وسوسه را از او دور می سازد .

امام صادق (ع):” هر کس یک دانه از انار بخورد ،آن یک دانه شیطان وسوسه را تا چهل روز زمینگیر می کند .

امام کاظم (ع):” هرکس روز جمعه یک انار بخورد آن انار ،دل اورا تا چهل پگاه نورانی می دارد اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار بخورد تا صد و بیست روز و نیز وسوسه شیطان ازاو دور می شود و هرکس وسوسه شیطان از اودور شود ،خداوند را نافرمانی نمی کند و هر کس خداوند را نافرمانی نکند خدای اورا به بهشت در می آورد .

امام کاظم (ع):” از جمله چیزهایی که آدم به فرزندش سفارش کرد ،این بود که به وی فرمود :”برتوباد انار ،اگر گرسنه شدی و آن را بخوردی بسنده ات کند و اگر در حالی که سیر بودی آن را خوردی غذا رابرتو گوارا سازد

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *