دسر کدو تنبل و بیسکویت

201581821332750a

دسر کدو تنبل و بیسکویت عنوان دسری است که امروز قصد داریم در سایت آموزش آشپزی فست فود به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه نیز اطلاعاتی در رابطه با کدو تنبل و خواص آن نیز در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

مواد مورد نیاز کدو تنبل و بیسکویت :

  1. کدو تنبل     1 کیلو    100 گرم / 13 کالری
  2. شکر     1 لیوان    100 گرم / 400 کالری
  3. مغز گردو     نصف لیوان    100 گرم / 625 کالری
  4. بیسکویت پتی بور     2 بسته    100 گرم / 330 کالری
  5. موز     2 عدد    100 گرم / 95 کالری
  6. کرم شکلاتی     مقداری    نامشخص

طرز تهیه کدو تنبل و بیسکویت :

*. به نقل از آکاایران : کدو تنبل را پوست می گیریم و خرد می کنیم و با یک لیوان شکر بدون آب با شعله ملایم به مدت 15 دقیقه می پزیم وله می کنیم. در آخر هم مغز گردوی کمی خرد شده و نصف 1 بسته بیسکویت راکه خرد کردیم به کدو اضافه می کنیم و 10 دقیقه می گزاریم خنک شود.

*. در این فاصله کیسه فریزر را از وسط با زمی کنیم تا یک لا شود و روی میز پهن می کنیم و بقیه بیسکویت را در سه ردیف روی نایلون فریزرکنار هم می چینیم ( به صورت افقی). سپس نصف موادی را که آماده کرده ایم روی ردیف وسط میریزیم.

*. موز ها را پوست گرفته وبا یک برش عمودی به دو قسمت تقسیم می کنیم و هر برش را روی مواد قرارمی دهیم و نصف دیگر مواد را هم روی آن می ریزیم.بیسکویتهای کناری را به کمک نایلون فریزر جمع می کنیم و از پهلو روی مواد می چسبانیم تا به شکل مثلث شود.

*. به کمک نایلون دسر را بلند میکنیم و داخل سینی میگزاریم و سپس سینی را داخل یخچال قرار می دهیم تا دسر خنک شود. (2 ساعت).هنگام سرو دسر نایلون را از آن جدا میکنیم و به اندازه هر بیسکویت برش میزنیم و با کرم شکلاتی یا خامه و پودر پسته تزیین می کنیم.

خواص موز :

*. موزدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می گردد و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است.موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.

 

اطلاعاتی در رابطه با کدو تنبل و خواص آن

51

کدو تنبل یا کدو حلوایی میوه‌ای است تقریباً شبیه به کدو که رنگ نارنجی دارد و به مصارف گوناگون می‌رسد. اندازهٔ این میوه می‌تواند بسیار بزرگ شود. بزرگ‌ترین کدو تنبل دنیا وزنی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم داشته‌است.

کدو تنبل و کدو حلوایی دو گونه کدو هستند -کدو حلوایی شیرین و به رنگ زرد یا نارنجی است و عموما” یکطرف آن بزرگتر و پهنتر از طرف دیگر است و برای خوردن کاشته می‌شود. کدو تنبل بسیار درشت بیضوی شکل یا کروی و بشتر اوقات دنبلی شکل است و وزن آن به ۴۰ کیلو گرم هم می‌رسد که نوع بیضوی آن به خاطر استفاده از تخم آن کاشته می‌شود.

مصرف خوراکی

کدو تنبل شیرین مزه است و پوست آن ضخیم و گوشتی است و از آن می‌توان برای تهیهٔ سوپ یا کیک استفاده کرد. دانه‌های درون کدو تنبل هم خوراکی هستند. تخمهٔ کدو که از همین دانه‌ها تهیه می‌شود، به صورت تنقلات به مصرف می‌رسد. همچنین، برگ‌های گیاه کدو تنبل و حتی گلِ آن هم مصرف خوراکی دارد.

 

فواید کدو تنبل

کدو تنبل غنی از ویتامین A، C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود). ســرشار از ویــتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامــین‌های B6، تــیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.

خواص ضدالتهابی

تخم‌های کدو تنبل، تأثیر زیادی در کاهش التهاب مفاصل دارند. در واقع اثر آن را با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و ایندومتاسین مقایسه می‌کنند؛ البته با یک تفاوت مهم که این تخم‌ها در مقایسه با ایندومتاسین هیچ نوع عوارض و مضراتی ندارند؛ یعنی باعث افزایش چربی‌های بد خون نمی‌شوند.

پُر یاختگی پروستات خوش‌خیم

تخم‌های کدو تنبل برای درمان پُریاختگی پروستات خوش‌خیم در مرحله 1 و 2 مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مرحله 1 تکرر ادرار ایجاد می‌شود تا جایی که فرد در طول شب، چندین بار از خواب بیدار شده و به دستشویی می‌رود. در مرحله 2، عملکرد مثانه بسیار ضعیف می‌شود و ادرار به طور کامل دفع نمی‌شود. تخم‌های کدو تنبل برای بهبودی بیماری مثانه تحریک‌پذیر بسیار مناسب است.

همچنین از ایجاد سنگ مثانه در کودکان جلوگیری می‌کند. در بلغارستان، ترکیه و اکراین، مردها از گذشته‌ها عادت به مصرف تخم کدو تنبل دارند تا از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کنند. تخم‌های کدوتنبل حاوی نوعی ماده شیمیایی به نام «کیوکربیتاسین» می‌باشند که از تبدیل‌شدن تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون جلوگیری می‌کند. بدون دی‌هیدروتستوسترون، تولید سلول‌های پروستات دشوارتر و در نتیجه از بزرگ‌تر شدن پروستات جلوگیری می‌شود. گروهی از دانشمندان از این تخم‌ها برای کاهش اندازه پروستات استفاده می‌کنند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *