دسر خربزه

20156132354840a

خربزه میوه ای بسیار خوشمزه بوده که دسر آن هم مزه ایی بی نظیر داشته و بسیار مناسب برای مهمانی های شما می باشد, با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه دسر خربزه آشنا شوید.

مواد لازم دسر خربزه :

خربزه ۱ عدد 100 گرم / 23 کالری
خامه ۴۰۰ گرم 100 گرم / 350 کالری
خاک قند ۶ قاشق سوپخوری 100 گرم / 400 کالری
گردو ۱ فنجان 100 گرم / 688 کالری
سیب ۱ فنجان 100 گرم / 55 کالری
انگور ۰.۵ فنجان 100 گرم / 80 کالری
وانیل ۰.۵ قاشق مربا خوری 100 گرم / 330 کالری
آناناس کنسرو شیرین ۱ فنجان 100 گرم / 45 کالری

طرز تهیه دسر خربزه :

*. ابتدا انگوری را که دانه های ریز سفید و قرمز دارد دانه کرده، گردوی تازه را پوست گرفته، سیب را خرد کرده، کمپوت آناناس را خرد کرده و برای این دسر از خربزه درشت که در حدود ۳ تا ۴ کیلو وزن دارد و کاملاً شیرین و بدون لک است استفاده می کنیم.

*. خامه را با خامه قند و نصف قاشق چای خوری وانیل مخلوط می کنیم می زنیم تا فرم بگیرد خربزه را می شوئیم و پوست می کنیم به حدی که سفتی پوست به کلی گرفته شود نصف خامه را کنار می گذاریم گردو و سیب و آناناس را با نصف خامه مخلوط می کنیم. خربوزه را به شکل زنبیل درست می نمائیم.

*. یعنی مقداری از روی خربزه را به پهنای ۲ تا ۳ انگشت جدا می کنیم دو طرف آن را به قدری که نصف خربزه باقی بماند خالی می نمائیم تخم های خربزه و لیزی داخل خربوزه را بیرون می آوریم و داخل آن را با خامه و میوه که مخلوط شده پر می کنیم قطعاتی که از دو طرف خربزه برداشته ایم.

*. به شکل لوزی می بریم و خربزه را در ظرف قشنگ متناسبی قرار می دهیم و قطعات لوزی خربزه را دور می چنیم و خامه ساده را نصف می کنیم نصف آن را با رنگ مخصوص شیرینی یا کمی ژله رنگی قرمز مخلوط می نمائیم خامه ساده و رنگی را در دو قیف می ریزیم و روی خربزه و دسته آن را تزیین می کنیم و مقداری خامه روی قطعات اطراف خربزه می ریزیم و با دانه های انگور دسته و اطراف خربزه را زینت می دهیم.

خواص آناناس :

*. همچنین کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی تشکیل دهنده آناناس به شمار می آیند. آناناس انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه – غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *