دسر موز و بستنی

20156720101320a

اگر به دنبال تهیه ی دسری فوق العاده مقوی با موز هستید, اگر موز از میوه های مورد علاقه ی شماست, اگر به دنبال ثبت لحظاتی به یادماندنی هستید, با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه دسر موز و بستنی آشنا گردید.

مواد لازم دسر موز و بستنی :

موز کوچک 6 عدد 100 گرم / 95 کالری
کره 50 گرم یا یک چهارم پیمانه 100 گرم / 737 کالری
هل(کوبیده شده) 4 عدد 100 گرم / 320 کالری
بادام پرک پوست کنده 50 گرم یا یک دوم پیمانه 100 گرم / 612 کالری
لیموترش کوچک آب و پوست رنده شده یک عدد 100 گرم / 42 کالری
پودر قند 50 گرم یا یک سوم پیمانه 100 گرم / 400 کالری
آب پرتقال یا آب آناناس 2 قاشق سوپ خوری نامشخص

طرز تهیه دسر موز و بستنی :

*. موزها را پوست کنده و به صورت طولی به 2 نیم ببرید، سپس نصف مقدار کره را در تابه ای بزرگ بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. پس از آن، نیمی از موزها را داخل کره ریخته و تا اندازه ای سرخ کنید که طلایی رنگ شوند. حالا موزها را برگردانده و طرف دیگر آنها را نیز سرخ کنید.

*. وقتی موزها پخت، جای آنها را به موزهای خام داده و آنها را نیز به همین طریق سرخ کنید.باقیمانده کره را در تابه دیگری ریخته و روی شعله اجاق گاز، آب کنید. سپس دانه های هل و بادام را به آن اضافه کرده و تفت دهید. در طول این مدت، مرتب مواد را هم بزنید تا طلایی رنگ شود.

*. پوست رنده شده لیموترش را همراه پودر قند و آب پرتقال یا آب آناناس به آنها اضافه کرده و مقداری حرارت دهید تا کمی غلیظ شود. این، در واقع سس این دسر است.در پایان، موزهای سرخ شده را داخل ظرفی چیده و سس را روی آن بریزید و با بستنی سرو کنید.

نکته : مراقب باشید موزها را آن قدر سرخ نکنید که له شوند؛ در ضمن از موزهای له و خیلی رسیده استفاده نکنید، زیرا ممکن است در مرحله سرخ کردن، له شده و شکل ظاهری شان تغییر کند.

خواص آناناس :

*. همچنین کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی تشکیل دهنده آناناس به شمار می آیند. آناناس انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه – غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *