دسر موخیتو توت فرنگی با عطر نعنای تازه

mokhito

دسر موخیتو توت فرنگی با عطر نعنای تازه عنوان دسری است که امروز در سایت فست فود می خواهیم به شما آموزش دهیم این دسر از کشور کوبا است و یکی از نوشیدنی های مفید برای روزهای گرم تابستان می باشد. اسم این دسر بستگی به زبان و مکانهای جغرافیای کشورها دارد که آن را موهیتو یا موخیتو هم می گویند.

موخیتو توت فرنگی یا به قول افغان ها «توت زمینی» از همین خانواده است. البته که هنوز درباره واکنش کوبایی ها در مورد این نوشیدنی کپی شده، گزارش نشده. این نوشیدنی از نوع موکتل است برخلاف خواهر خوانده اش که در کوبا یک جور کوکتل است.

اگر پول مان می رسد و امسال تابستان، به جای خرید طلا می توانیم توت فرنگی بخریم، بد نیست این نوشیدنی خوشمزه، تازه و باطراوت را امتحان کنیم. یک لیوان موخیتو توت فرنگی پر از یخ و نعنا پیشنهاد امروز ما است؛ بهترین انتخاب برای زمانی که از گرما و آلودگی هوا به خانه پناه می بریم و دلمان یک نوشیدنی بی نهایت خنک می خواهد که همه بغض ها و خستگی ها را بشوید و ببرد.

 

مواد لازم دسر موخیتو توت فرنگی با عطر نعنای تازه :

 

  1. برای هر نفر سه تا پنج توت فرنگی
  2. چهار تا پنج شاخه نعنای تازه
  3. برای هر نفر نصف لیمو ترش تازه
  4. یک پیمانه آب گازدار
  5. عرق نعنا نیم پیمانه (دلبخواه)

 

مواد لازم برای شربت :

  1. یک پیمانه شکر نرم و ریز
  2. یک پیمانه شکر
  3. یک پیمانه آب
  4. یک پیمانه نعنای کوبیده
  5. دو تا سه قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

 

توت فرنگی در این نوشیدنی خودش شیرین است ولی این شربت ساده معمولا با آن نوشیده می شود. اگر دوست دارید شیرین تر شود، می توانید با کم و زیادکردن اندازه شکر، مزه را تنظیم کنید:

روش ها:

روش اول:

۱- توت فرنگی ها را دو بخش می کنیم؛ تعدادی باید خوب کوبیده شوند و تعدادی فقط از وسط نصف شوند.

۲- توت فرنگی ها (تعدادی که دوست داریم) در کاسه یا پارچ با چنگال له می شوند. نعنا در هاون کوبیده می شود. بعد همه مواد را در پارچ ریخته و آنقدر هم می زنیم تا شکر حل شود. (برای این روش باید مزه شیرینی کنترل شده شکل بگیرد و نباید همه شکر را ناگهان خالی کنیم. همینطور یک پیمانه آب مربوط به شربت، حذف می شود و به جای آن آب گازدار و عرق نعنا می ریزیم.)

بعد از حل شدن مواد، نصف لیوان ها را پر از یخ کرده و موخیتو را روی یخ ها رها می کنیم.

روش دوم:

۱- در یک قابلمه یا ماهیتابه کوچک، شکر و آبلیمو و آب را با هم مخلوط کرده و روی شعله ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا مواد در هم حل شوند.

۲- قابلمه را از روی شعله برداشته و نعنا را در آن می ریزیم و می گذاریم تا زمان خنک شدن مایع، نعنا جان مایه اش را به دل شربت بسپارد.

۳- بعد از سردشدن مایع، آن را از یک صافی کوچک رد می کنیم و جسد نعنا را دوباره در شربت می اندازیم.

۴- این شربت نعنا را در یک پارچ یا لیوان بزرگ می ریزیم. چند تا از توت فرنگی ها را اضافه می کنیم و با چنگال کمی له می کنیم تا رنگ مایع سرخ شود. از  نعنای باقیمانده قبلا ساطوری شده هم به مایع داخل پارچ اضافه می کنیم. عرق نعنا را می ریزیم. لیموی معطل را هم در پارچ می فشاریم. مواد را خوب هم می زنیم یا با قاشق بزرگ فشار می دهیم. می توانیم همه این کارها را جداگانه در هر لیوان برای هر فرد انجام دهیم و با مقدار زیادی یخ کار را تمام کنیم.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *