دسر آلبالو با پنیر

075963801114155102a

دسر آلبالو با پنیر عنوان دسری است که امروز می خواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم همچنین در ادامه اطلاعاتی در رابطه با آلبالو را نیز در اختیار شما می گذاریم که می توانید آن را مطالعه کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه دسر آلبالو با پنیر :

  1. آلبالوی تازه یا کمپوت آلبالو(بدون هسته)       500 گرم
  2. پنیر                                                            250 گرم

     

  3. شکر                                                          140 گرم

     

  4. تخم مرغ                                                      4 عدد

     

  5. پودر بادام                                                     یک و نیم فنجان

     

  6. وانیل                                                           2 قاشق چای خوری

     

  7. خاک قند برای تزئین دسر                             به میزان لازم

     

  8. خامه برای سرو همراه با دسر                     به میزان لازم

 

 

روش تهیه دسر آلبالو با پنیر

1 – درجه ی فر را روی 170 درجه ی سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود. داخل ظرفی را که برای پخت دسردر نظر گرفته اید، چرب کنید.

2 – آلبالو ها را هم چون لایه ای نازک در کف ظرف قرار دهید.

3 – پنیر، شکر، تخم مرغ ها، پودر بادام و وانیل را داخل مخلوط کن ریخته کاملا با هم ترکیب کنید تا نرم و یک دست شود.

4 – حالا ترکیب تهیه شده را روی آلبالوها بریزید.

دسر باید به مدت 20 تا 25 دقیقه داخل فر بپزد تا زمانی که مایه ی دسر پُف کند و به رنگ طلایی در بیاید. می توانید با پاشیدن خاک قند روی آن، آن را ترئین نمایید و آن را به همین صورت گرم همراه با خامه میل بفرمایید.

 

اطلاعاتی در رابطه با آلبالو و خواص آن

 

Prunus_cerasus_-_Köhler–s_Medizinal-Pflanzen-113

آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) نام درخت و میوه‌ای است بومی جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. بعلاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی گرم کلسیم، ۲۰ میلی گرم فسفر، ۱ میلی گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد[نیازمند منبع]. برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تبدار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرار آور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته‌اند. از آلبالو برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو و یکی از پر طرفدارترین لیکورهای جهان ویشنوکا و موارد دیگر استفاده می‌شود.

خواص خوراکی آلبالو

آلبالو برای اشخاصی که طبع گرم دارند و یا دچار حرارت و گرمی شده اند مفید است. ولی برای اشخاصی که سرد مزاج هستند مفید نمی‌باشد، مگر اینکه آن را با خوراکیهای گرم و خشک مثل ادویه جات و زعفران مصرف شود. آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و دفع غلظت خون و دفع صفرا مفید است. خون را صاف می کند.

هرگاه آب آن را یا مربای آن را با یک دهم رازیانه مخلوط کنند، جهت دفع سنگ مثانه و حرارت مثانه و سوزش مجاری ادرار بوسیله بول بسیار نافع است.

هرگاه مغر و دانه آن را خوب کوبیده و با پنجه مالش داده، و فتیله نرم از آن بسازند و در مجرای بول و ادرار بگذارند در صورت وجود جراحت و ناراحتی، آن را برطرف می سازد و ادرار بدون ناراحتی دفع خواهد شد، و شاش بند را برطرف می کند.

سردی آن بیشتر از گیلاس است و برعکس گیلاس خشک است. برای افراد گرم مزاج مناسب است و حرارت صفرا را فرو مینشاند.برای افرادی که در گرما حالت تهوع پیدا می کنند مناسب است و معده آنها را تقویت میکند.افرادی که سوزش ادرار بدون عفونت دارند،با مصرف آلبالو بهبود پیدا می کنند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *