دسر سفید برفی با توت فرنگی

0377298233545102a

اگر از علاقمندان به میوه توت فرنگی هستید و می خواهید لذت طعم توت فرنگی را برای خانواده در نوعی متفاوت به ارمغان بیاورید و اگر به دنبال آموزش دسری مقوی هستید, با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه دسر سفید برفی با توت فرنگی آشنا شوید.

مواد لازم برای دسر سفید برفی با توت فرنگی

 

1.سفیده تخم مرغ    3 عدد    2.شکر      3 قاشق غذا خوری    3. توت فرنگی فریزری   100 گرم 4.   پودر نارگیل و پسته برای تزئین


طرز تهیه دسر سفید برفی با توت فرنگی


1 – سفیده ها را حسابی بزنید .
2 – شکر را قاشق قاشق اضافه کرده و هر بار خوب سفیده ها را هم بزنید طوری که از ظرف نریزد .
3 – توت فرنگی های یخ زده را داخل سفیده ها بریزید .
4 – یک قالب چهار گوش مناسب را چرب کنید و ممواد قبلی را داخا قالب بریزید .
5 – روی قالب در بگذارید . ابتدا به مدت 5 دقیقه با توان 180 وات حرارت دهید و بعد به مدت 12 دقیقه با توان 90 وات حرارت دادن را ادامه دهید .
6 – سپس بگذارید 5 دقیقه دسر به حالت خود بماند با احتیاط قالب را برگردانید اگر مایعی در ظرف جمع شده بود آن را دور بریزید .
7 – بگذارید دسر 30 دقیقه کاملا خشک شود . بعد آن را به شکل ورقه بریده و با پودر نارگیل و پسته تزئین کنید . ( مدت زمان لازم برای تهیه و پخت  : 50 دقیقه ).    

 

خواص توت فرنگی 

 

توت فرنگی سرشار از ویتامینهای ب، ث، قند، سلولز، مواد چربی و البومی ن.وید ودارای اهن ،اهک ، فسفر،منیزیم،پتاسیم،سدیم،سیلیس ،ید وبرم می باشد.
ظریف ترین میوه هاست.مقوی ، خنک ، ادرار آور و تصفیه کننده خون می باشد.پیش از غذا بخورید اشتها اور است.مواد قندی ان از نوع لولوز استکه برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسار خوب است . یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید، برای اشخاصی که مرض قند دارند د سری عالی خواهد بود.
توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیادکرده بدن را تقویت می کند.مصرف ان برای اشخاصی که ضعیفند یا مسلول مفید است.این بیماران اگر به مقدار کافی هر روز توت فرنگی مصرف کنند، علاوه بر جذب املاح معدنی مقدار لازم ویتامین ث را نیز مصرف خواهند کرد و این ویتامین در توت فرنگی به مقدار کافی وجود دارد.اگر سیلیس در بدن کم باشد، شخص مبتلا به سرطان وتصلب شرایین میگردد.به همین جهت برای جلوگیری از این دو مرض باید در فصل توت فرنگی به مقدار کافی ان را خورد تا رفع کمبود این ماده حیاتی را از بدن کردهشخص مبتلا به امراض مهلک نشود.
املاح معدنی توت فرنگی ، خاصیت مسهلی به ان بخشیده زیرا این املاح عضلات و روده ها را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت هم ان را برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند تجویز می کنند .توت فرنگی به مقدار زیادی اسید سالسیلیک در خود در خود نهفته دارد که بر روی کبد کیسه مثانه و کلیه ها ومفاصل عمل قابل توجهی دارد .به همین علت است که ان را برای بیمارانی که مبتلا به رماتیسم ، نقرس ، سنگ کلیه ، مسمومیت ، درد کبد و یا کسانی که صفراوی ودموی می باشند تجویز می نمایند.
برای رفع کرم روده صبح ناشتا باید نیم کیلو توت فرنگی خورد وتا ظهر هیچ چیز دیگر نخورد .
توت فرنگی این خاصیت را دارد که می تواند رسوب دندانها را پاک کند.
توت فرنگ سنگین و سقل استو کسانی که معده حساس دارند باید کمی انگور فرنگی به ان افزوده و بعد ان را میل نمایند.زیزا انگور فرنگی دارای اسید پکتیک است و این اسید ترشح عصیر معدی را زیاد کرده ، در نتیجه عمل هضم را اسان میسازد.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *