دسر سیب

Fuji_apple

اگر به دنبال دسری فوق العاده مفید و مقوی برای کودکان هستید, اگر می خواهید از طعم لذیذ میوه ی سیب اعضای خانواده را بهره مند نمایید, با سایت فست فود همرا باشید تا با طرز تهیه دسر سیب آشنا گردید.

مواد لازم برای تهیه دسر سیب


1.کره  75 گرم
2.پرتقال  1 عدد
3.شکر   75 گرم
4.پودر دارچین  یک چهارم قاشق مرباخوری
5.گردوی خرد شده   25 گرم
6.بیسکویت خرد شده   2 قاشق سوپخوری
7.آلبالو یا زغال اخته خشک شده 25 گرم
8.مخلوط میوه های خشک 25 گرم
9.سیب    4 عدد

 

طرز تهیه دسر سیب


در اینجا هم آب پرتقال را نیاز داریم هم رنده پوست پرتقال را.
از هر سیبی به جز سیب قرمز میتوانیم استفاده کنیم چون سیب قرمز انسجام کمتری دارد و روی حرارت متلاشی میشود. اگر سیب سبز ترش باشد خیلی بهتر است چون این دسر طعم ترش و شیرین دارد. سیبهایی را انتخاب کنید که به راحتی روی میز قرار بگیرد و واژگون نشود.
به وسیله چاقو یا وسیله مخصوص خالی کردن داخل میوه داخل سیب را خالی میکنیم به طوری که اصلا چیزی از هسته داخل آن نماند اما خیلی هم خالی نشود چون اگر لایه نازکی از سیب باقی بماند موقع پختن فرم خودش را از دست میدهد پس خیلی کم از داخل سیبها را به آرامی خالی میکنیم. دقت کنید نوک چاقو یا هر وسیله ای که استفاده میکنید نباید به انتهای سیب بخورد و سوراخ ایجاد کند.
اگر با ابزار مخصوص داخل سیب را خالی میکنید در صورتی که احیاناً انتهای سیب سوراخ شد آن قسمت در داخل آن ابزار باقی میماند که آن را دوباره سر جای خودش قرار داده و از مواد داخل سیب البته بدون هسته داخل آن کمی میریزیم و خیلی کم فشار میدهیم تا موقع پختن باز نشود
اگر موقع خالی کردن داخل سیبها، داخل سیبهای دیگر سیاه شد مشکلی نیست چون مواد را که داخل سیب پر میکنیم و میگذاریم بپزد این سیاهی تاثیری در ظاهر آن نخواهد داشت.
اندازه سیبها بهتر است متوسط باشد.
کره را قبلاً گذاشته ایم بیرون تا به دمای محیط برسد و نرم شود.
25 گرم کره را کنار میگذاریم و 50 گرم آن را در ظرف میگذاریم و با چنگال آن را باز میکنیم.
میتوان از شکر قهوه ای که میزان قند کمتری دارد استفاده کرد یا اینکه از شکر استفاده نکرد و موقع سرو مقداری عسل روی مواد ریخت یا اگر مزه شیرین دوست نداشتید و عسل هم در دسترس نبود میتوانید اصلاً شکر یا عسل استفاده نکنید.
شکر را به کره اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.
میوه های خشکی که در اینجا استفاده میشود عبارت است از: برگه زردآلو، خرمای PRN که خشک و بدون هسته است و کشمش پلویی و آلبالو خشک بدون هست. ولی شما از هر میوه دیگری میتوانید استفاده کنید.
اگر آلبالوی خشک با هسته دارید میتوانید آن را مدتی خیس کنید تا هسته آن به راحتی جدا شود بعد استفاده کنید. فقط باید شور نباشد.
مخلوطی از دارچین و گردو و بیسکویت را هم به مواد اضافه میکنیم.
بیسکویت باید نمک نداشته باشد.
آلبالوها را که از قبل خیس کرده ایم را هم اضافه میکنیم و میوه های خشک دیگر که روی آن پوست پرتقال رنده کرده ایم را هم اضافه میکنیم. 3 – 2 قاشق آب پرتقال تازه را به مواد اضافه میکنیم. میتوانیم از آب سیب هم استفاده کنیم.
بیسکویتها نباید خیلی ریز شود چون به هم میچسبد و شکل خوبی پیدا نمیکند. و باید کمی به دندان بیاید و درشت هم نباید باشد.
یک ظرف در دار انتخاب میکنیم اگر هم ظرف در نداشته باشد از فویل استفاده میکنیم.
مواد را داخل سیبها پر میکنیم به طوری که مقداری از مواد بیرون باشد و برای این سیبها نیازی به درپوش نداریم. سیبها را داخل ظرف که با بقیه چرب شده میچینیم و در ظرف را حتماً میبندیم و داخل با حرارت 180 میگذاریم یا اینکه روی گاز یک زیر دیگی یا شعله پخش کن گذاشته و  ظرف را روی آن میگذاریم روی گاز باید خیلی مواظب باشید تا سیبها نسوزد.
نیازی نیست داخل ظرف هیچ گونه آبی اضافه کنیم
وقتی سیب کمی حرارت ببیند آب آن درآمده و کامل پخته میشود. این دسر آبدار هست یعنی مقداری از آب سیب در انتها در ظرف باقی می ماند.این دسر نباید زیاد پخته شود و اصولاً در عرض نیم ساعت پخته میشود در حدی که دست بزنیم و کمی نرم شده باشد کافی است.نکته خیلی مهم این است که روی پوست سیبها قبل از اینکه برای پخت بگذاریم یک شیار خیلی نازک و سطحی دور تا دور سیب با چاقو ایجاد میکنیم. دقت کنید این شیار موقع پختن باز میشود و نباید عمیق ایجاد شود. این کار برای زیبایی دسر هست.
این دسر را با بستنی یا خامه های شیرین شده میتوان سرو کرد.

 

خواص سیب

خواص سیب-سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *