دسر هلو

20153251832440a

طعم هلو را دوست دارید, می خواهید با دسری با طعم هلو آشنا گردید, دوست دارید لحظاتی به یادماندنی را ثبت نمایید, با سایت فست فود همراه باشید تا با طرز تهیه دسر هلو آشنا گردید.

مواد لازم برای تهیه دسر هلو:

1.هلو = 1 کیلو کمپوت شده
2.زرده تخم مرغ = 6عدد
3.ژلاتین = 6 ورق یا 6 قاشق سوپخوری
4.شکر = 1 لیوان سرخالی
5.شیر= دوونیم لیوان
6.وانیل =یک سوم قاشق چایخوری
7.خامه زده شده = 250 گرم

 

طرز تهیه دسر هلو :

زرده را با شکر ووانیل زده تا سفیدشود شیر را روی حرارت قرار داده تا بجوش آید بعد مواد قبلی را به شیر می افزائیم و شعله را خاموش می کنیم ورقه ژلاتین را وقتی کمی خنک شد اضافه کرده بعد نیمی از کمپوت هلو را رنده کرده با خامه به مواد اضافه می کنیم بعد مواد را در ظرف دسر ریخته و به مدت 5 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد با نیم دیگر کمپوت روی دسر را تزئین می کنیم

 

خواص هلو:

هلو مقدارفراوانی ویتامین A دارد.همچنین حاوی ویتامینهای C،B2،B1 نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم،آهن،فسفر،پتاسیم و سدیم می باشد. هلو روده ها را شستشو می دهد،سبب تحریک حرکتهای موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد.

آب هلو به طور موفقیت آمیزی در رفع مشکلات زمان بارداری زنان مثل کسالت صبحگاهی و دیگر موارد کمک فراوان می کند.جهت آبگیری هلوهای کمی سفت و تیره رنگ بهتر هستند.از انتخاب هلوهای سبز اگرچه بعد از چند روز نرم می شوند می بایست صرفنظر نمود.هلوهای سبز به اندازه ی هلوهای زرده تیره یا نارنجی یا بنفش شیرین نیستند.البته هلوهای رسیده سردرختی با رنگ تیره بهتر هستند.طبیعت میوه هلو سرد است و برای افراد گرم مزاج بخصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است.ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوی آسان می سازد.هلو درتقلیل حرارت کبد و کلیه مؤثر است.از برگ هلو می توان عصاره تهیه نمود.عصاره ی هلو کرم کش است و انگلهای روده را از میان می برد.هلو اختلالات خون را مرتفع می سازد و سوء هاضمه را برطرف می کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *