دسر گلابی

0684657394511014102a

اگر به دنبال تهیه دسری مقوی با میوه ی گلابی هستید, اگر دسرهای جدید را دوست دارید, اگر مهمانی پیش رو دارید, اگر می خواهید کدبانوگری نمایید, با سایت فست فود همرا شوید تا با طرز تهیه دسر گلابی آشنا گردید.

مواد لازم برای سس گلابی :

3 عدد گلابی را پوست گرفته با 1 پیمانه شکر قهوای وچند تیکه چوب دارچین  1 لیوان آب بپزید گلابی های پخته شده را له کنید این سس گلابی شماست .

 

مواد لازم برای مایه کیک :

 

تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق و نصفی
روغن نصف پیمانه
آب 1 پیمانه
شکر اگر قهوای باشه بهتره 1 پیمانه
نمک نصف قاشق چایخوری
بادام خام آسیاب شده نصف پیمانه

 

گلابی 3 عدد پوست گرفته و با 1 لیوان آب و 1 پیمانه شکر و چند عدد چوب دارچین پخته شود و بعد از سرد شدن از وسط برش داده و به دوقسمت کنید.

طرز تهیه دسر گلابی:

تخم مرغهارا با شکر وروغن با همزن برقی خوب بزنید .ودارچین وبادام مقداری اضافه کنید وبزنید. حالا کمی آب وکمی ارد اضافه کنید وبزنید این کار را ادامه دهید تا آرد وآب تمام شود دارچین را نیز اضافه کنید وبزنید مایه را داخل قالب های کوچک بریزید ورویشان نصف گلابی بگذارید و کمی پودر بادام بریزید و داخل فر بمدت 20 دقیقه و با حرارت 160 درجه سانتی گراد بپزید و بعد از سرد شدن با سس گلابی و خامه نوش جان کنید.

 

خواص گلابی:

گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *