تهیه شکلات فریز

fo2589fo2589

 

اگر به دنبال شکلاتی جدید هستید و شیرینی های متنوع را می پسندید, تهیه شکلات فریز خانگی درمطالب زیر به شما آموزش داده می شود.مطالب زیر را از سایت فست فود بخوانید:


آماده سازی : 60 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شکلات فریز

تخم مرغ  1 عدد
 پودر قند  50 گرم
 بیسکویت ساده خرد شده  به میزان لازم
 کره  60 گرم
نسکافه 1 قاشق غذا خوری
شکلات خرد شده 50 گرم
شیر خشک 1 پیمانه
گردو ریز شده 50 گرم

 

 

طرز تهیه شکلات فریز:

کره را درقابلمه ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.نصف کره که ذوب شد نسکافه و شکلات را ریخته و هم میزنیم .بعد پودر قند را میریزیم و هم میزنیم تا پودر قند به خورد مواد برود. سپس تخم مرغ را ریخته و سریع و مرتب هم میزنیم . بعد شیر خشک را میریزیم و خوب هم میزنیم.

در آخر گردو را ریخته و از روی حرارت برمیداریم . بیسکوییت پودر شده را کم کم ریخته و هم میزنیم در حدی که یک خمیر بدست بیاید و از مداد از قابلمه جدا شود.

مواد را روی یک تکه فویل گذاشته و به کمک فویل مواد را لوله میکنیم ، فویل را کاملا دور مواد میپیچیم و دو سر آن را محکم کرده تا هوا نکشد و بعد در یخچال به مدت 2 تا 3 ساعت میگذاریم.

بعد از این مدت بیرون آورده و به شکل حلقه حلقه برش میدهیم و با پودر پسته تزیین میکنیم.

 

خواص کره:

1- جلوگیری از عفونت های قارچی
کره سرشار از اسید لوریک است و بدن را در برابر عفونت های قارچی حفظ می کند. مصرف کره به میزان متوسط در روز، ضرری برای سلامت شما ندارد.
2- ایجاد تعادل هورمونی
کره طبیعی سرشار از ویتامین آ بوده و علاوه بر تاثیر به سزایی که در بهبود و تقویت بینایی دارد، مانع بروز بیماری تیروئید نیز می شود. مصرف روزانه کره باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن شما می شود.
3- مفید برای پوست
ممکن است این مساله برای شما قابل باور نباشد، اما چربی موجود در کره باعث لطافت، نرمی و صافی پوست می شود. کره همچنین از بروز بیماری های سطحی پوست مانند، آکنه و لکه جلوگیری می کند.
4- محافظت در برابر آسیب های سلولی
کره دارای آنتی اکسیدان هایی است که از بدن در برابر آسیب های سلولی و آسیب رادیکال های آزاد محفاظت می کنند. مصرف کره از تضعیف عروق و اعصاب جلوگیری می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
5- ایجاد قدرت در عضلات
کره منبع خوبی از ویتامین کا2 می باشد، که در درمان مشکلاتی مانند پوکی استخوان و آرتریت موثر است. مصرف کره باعث جلوگیری از درد مفاصل در زنان می شود و قدرت عضلات را افزایش می دهد.
6- از ایجاد تومور جلوگیری می کند
چربی های اشباع شده موجود در کره به جلوگیری از لخته شدن خون و یا تشکیل تومورها در بدن کمک می کند. همچنین از بدن در برابر ابتلا به سرطان های مختلف نیز جلوگیری می کند.

وجود همه انواع مواد غذایی به اندازه متوسط، در رژیم روزانه همواره خوب و مناسب است. اگر کره را به اندازه در رژیم روزانه خود مصرف کنید، می توانید مطمئن باشید که بدن قوی و ایمنی داشته و دچار افزایش وزن نیز نمی شوید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *